Περιεχόμενα
Η Gazprom χαρακτηρίζει ως αδύνατη την παραλαβή της Τουρμπίνας του Nord Stream 1 λόγω των ισχύοντων κυρώσεων. Λίγες ώρες μετά τις δηλώσεις Σολτς ότι το εξάρτημα είναι έτοιμο με τα απαραίτητα έγγραφα για να επιστρέψει στη Ρωσία, η Gazprom υποστήριξε ότι οι δυτικές κυρώσεις καθιστούν αδύνατη την παραλαβή του.
Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του ο κρατικά ελεγχόμενος ρωσικός ενεργειακός κολοσσός αναφέρει ότι “το καθεστώς κυρώσεων σε Καναδά, ΕΕ, και Ηνωμένο Βασιλείο και η ασυνέπεια της τρέχουσας κατάστασης με τις υπάρχουσες συμβατικές υποχρεώσεις εκ μέρους της Siemens καθιστούν αδύνατη την παράδοση του κινητήρα 073 στο Portovaya CS”.
«Η τουρμπίνα είναι εδώ και μπορεί να παραδοθεί»
Νωρίτερα σήμερα ο Γερμανός καγκελάριος είχε αναφέρει πως “είναι αρκετά σαφές και απλό. Η τουρμπίνα είναι εδώ και μπορεί να παραδοθεί. Πρέπει μόνο να πει κάποιος ότι τη θέλει και μετά θα παραδοθεί πολύ γρήγορα. Όλα τα απαραίτητα έγγραφα είναι έτοιμα και δεν υπάρχει λόγος να μη γίνει αυτή η παράδοση”.
Ο κ. Σολτς φωτογραφήθηκε μάλιστα μπροστά από την τουρμπίνα, ενώ χαρακτήρισε πολιτικά υποκινούμενες τις δικαιολογίες της ρωσικής πλευράς.
“Ο περιορισμός της παροχής φυσικού αερίου φαίνεται ότι έχει περισσότερο πολιτικά κίνητρα”, είχε πει ο Γερμανός καγκελάριος, προσθέτοντας ότι και μελλοντικά θα πρέπει κανείς να υπολογίζει πως “μπορεί πάντα να υπάρχουν οποιαδήποτε δήθεν προβλήματα για να μη λειτουργεί κάτι”.
Η Γερμανία πρέπει να είναι προετοιμασμένη για ενδεχόμενα τέτοια “προβλήματα”
Ακόμη και μετά την παράδοση της τουρμπίνας, η Γερμανία πρέπει να είναι προετοιμασμένη για ενδεχόμενα τέτοια “προβλήματα”, είχε αναφέρει. Εκπρόσωπος της Siemens Energy δήλωσε επίσης σήμερα ότι η τουρμπίνα, η οποία επισκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στον Καναδά και εστάλη στη Γερμανία προκειμένου να παραδοθεί στην Gazprom, είναι μόνο μία από τις συνολικά έξι μεγαλύτερες και δύο μικρότερες τουρμπίνες που χρησιμοποιούνται στον Nord Stream 1.
Ωστόσο, για την λειτουργία του αγωγού στο 100% των δυνατοτήτων του αρκούν μόνο οι πέντε τουρμπίνες. Αυτή τη στιγμή ο αγωγός όμως λειτουργεί στο 20% της συνολικής παροχής και, όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της Siemens, δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το γιατί τεχνικά δεν είναι δυνατή μια υψηλότερη απόδοση. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα απαραίτητα τελωνειακά και ταξιδιωτικά έγγραφα για την αποστολή της τουρμπίνας είναι έτοιμα, αλλά λείπουν ακόμη κάποια στοιχεία από τη ρωσική πλευρά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!