ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Η στρατηγική επένδυση των 380 εκατ. ευρώ, το σημαντικότερο ίσως όραμα του Δημήτρη Κοπελούζου είναι πολύ κοντά πια στην εκκίνησή της, ενώ η σημερινή ενεργειακή κρίση έχει αναδείξει τη στρατηγική σημασία της όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη.
Η επένδυση αυτή όταν ολοκληρωθεί, θα έχει στηθεί στην ακριτική Αλεξανδρούπολη μια νέα πύλη ενεργειακού εφοδιασμού, που θα αναβαθμίσει τη θέση της χώρας στον ενεργειακό χάρτη της ΝΑ Ευρώπης.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα μπορεί να μεταφέρεται υγροποιημένο φυσικό αέριο από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό την ενεργειακή εξάρτηση της Ελλάδας και των βαλκανικών χωρών από την Τουρκία, από το έδαφος της οποίας διέρχονται οι βασικοί αγωγοί που τροφοδοτούν μέχρι σήμερα την ΝΑ Ευρώπη.
Η χθεσινή έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βάσει του κανονισμού συγκεντρώσεων της ΕΕ, της απόκτησης του κοινού ελέγχου της Gastrade από τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε. («ΔΕΣΦΑ»), την Ασημίνα-Ελένη (Ελμίνα) Κοπελούζου, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας για όλη την Ελλάδα, την GasLog Κύπρου και την Bulgartransgaz EAD («BTG») της Βουλγαρίας, αφαίρεσε ακόμη μια εκκρεμότητα στο σύνθετο και ιδιαίτερης σημασίας έργο.
Χρηματοδότηση
Υπενθυμίζεται ότι ο τερματικός σταθμός ΥΦΑ στην Αλεξανδρούπολη συμπεριελήφθη εδώ και χρόνια στους καταλόγους των ευρωπαϊκών έργων κοινού ενδιαφέροντος (PCI – Project of Common Interest), λόγω της στρατηγικής σημασίας του, καθώς συμβάλλει στη διαφοροποίηση των πηγών και των οδών ενεργειακού εφοδιασμού ολόκληρης της ΝΑ Ευρώπης, ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια και τον ανταγωνισμό στην περιοχή και υποστηρίζει τη δημιουργία περιφερειακού κόμβου συναλλαγών φυσικού αερίου (Gas Hub).
Τον περασμένο Ιούνιο είχε προηγηθεί η έγκριση της Κομισιόν για τη χρηματοδότηση του project από το Ελληνικό Δημόσιο με 166,7 εκατ. ευρώ, κάτι που αποτελεί καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση και ολοκλήρωσή του.
Η χρηματοδότηση του FSRU Αλεξανδρούπολης θα πραγματοποιηθεί με χρήση των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 και μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα, Ανταγωνιστικότητα, Καινοτομία-ΕΠΑνΕΚ».
Η επένδυση
Για την ολοκλήρωση του έργου θα χρειαστεί επένδυση συνολικού ύψους 380 εκατ. ευρώ. Το FSRU θα εγκατασταθεί 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, θα έχει αποθηκευτικούς χώρους 170.000 κυβικών μέτρων και δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου που θα ξεπερνά τα 5,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.
Η πλωτή μονάδα θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., (υποθαλάσσιος αγωγός 24 χλμ και χερσαίος αγωγός 4 χλμ), μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Σερβία και τη Ρουμανία, μέχρι την Ουγγαρία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Κοπελούζου συμμετέχει, μαζί και με την Goldair και τη γαλλική Bollore Transport & Logistics, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, διεκδικώντας την παραχώρηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ενώ δρομολογεί και τη νέα ηλεκτροπαραγωγική μονάδα με καύσιμο φυσικό αέριο
στη ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επιστροφή στο «κύτταρο» του Ιδρύματος
- Το θέμα των ανισοτήτων είναι επιτέλους στο ευρωπαϊκό ραντάρ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών