Καλύτερα από το αναμενόμενο ήταν τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που ανακοίνωσε η GAP, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα μέτρα μείωσης των δαπανών έχουν αρχίσει να αποφέρουν καρπούς.

Το μεικτό περιθώριο της Gap το πρώτο τρίμηνο του έτους υπερέβη τη μέση εκτίμηση των αναλυτών, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ήταν ελαφρώς θετικά, σε σχέση με την αρνητική επίδοση που ανέμεναν οι αναλυτές. Σύμφωνα με την εταιρεία, η βελτίωση οφειλόταν εν μέρει στα χαμηλότερα αεροπορικά έξοδα μεταφοράς και στις λιγότερες εκπτώσεις. Επίσης, η Gap έχει μειώσει ανθρώπινο δυναμικό και έξοδα.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωνε άνοδο 12% στην προσυνεδρίαση, νωρίς την Παρασκευή στη Νέα Υόρκη.

Στο μεταξύ, οι συγκρίσιμες πωλήσεις στα 4 brands της Gap μειώθηκαν κατά 3%, κυρίως λόγω της μεγάλης μείωσης των πωλήσεων στα Banana Republic και Athleta, ενώ η μείωση στην Old Navy ήταν μικρή και το ίδιο το brand της Gap είχε αύξηση 1%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως η Gap θα χρειαστεί να προβεί σε περισσότερα μέτρα, πέραν της μείωσης των δαπανών, προκειμένου να επανατοποθετήσει τα brands της για πιο μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

«Συνεχίζουμε να κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να φέρουμε την αλλαγή στην Gap και να επιστρέψουμε τελικά σε τροχιά συνεκτικών θετικών αποτελεσμάτων μακροπρόθεσμα», ανέφερε σε δήλωσή του ο προσωρινός CEO, Bob Martin.

Ο Bob Martin βρίσκεται στη θέση του CEO για σχεδόν 1 χρόνο. Η εταιρεία τόνισε ότι συνεχίζει να ψάχνει για νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο και ανυπομονεί για «τη στιγμή που θα γνωρίσουμε τον επόμενο ηγέτη αυτής της σπουδαίας εταιρείας».

Τα αποθέματα για την περίοδο που ολοκληρώθηκε στις 29 Απριλίου μειώθηκαν κατά 27% – καταγράφοντας τη δεύτερη συνεχή πτώση μετά από τέσσερα τρίμηνα διψήφιων αυξήσεων. Αυτό είναι ένα ακόμη θετικό σημάδι για τους επενδυτές, δεδομένων των δυσκολιών που αντιμετώπισε στο παρελθόν η Gap με το εμπόρευμα.

Στο τρέχον τρίμηνο, η Gap επισήμανε ότι οι καθαρές πωλήσεις θα μπορούσαν να περιοριστούν σε επίπεδο 5-9%, εν μέρει λόγω της πώλησης της Gap της Κίνας στις αρχές του έτους. Την αντίστοιχη περίοδο του 2022, η εταιρεία είχε πωλήσεις 60 εκατ. δολαρίων, γεγονός που επηρέασε αρνητικά την εικόνα των αποτελεσμάτων σε σχέση με πέρυσι. Για τη χρονιά, αναμένεται μικρή μείωση καθαρών πωλήσεων και περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου.

Τον Απρίλιο η εταιρεία ανακοίνωσε πως, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου αναδιάρθρωσης με στόχο την εξοικονόμηση περίπου 300 εκατ. δολαρίων, θα απέλυε περίπου 1.800 υπαλλήλους.

Τα αποτελέσματα της Gap ήλθαν να προστεθούν στα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν αυτήν την εβδομάδα και άλλοι αμερικανικοί κολοσσοί του κλάδου της λιανικής, όπως η Urban Outfitters, η Kohl’s και η Abercrombie & Fitch, τα οποία ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Οι επενδυτές αισιοδοξούν πλέον ότι η κερδοφορία στον κλάδο θα ενισχυθεί, παρά τον χαμηλό ή αρνητικό ρυθμό αύξησης των πωλήσεων.

Διαβάστε επίσης

Γεωργιάδης: Η Aegean αποπλήρωσε στο 100% το δάνειό της από την Αναπτυξιακή Τράπεζα

Μύκονος: Λατύπη – Μια σύγχρονη παρέμβαση στο κυκλαδίτικο τοπίο

Lufthansa: Αγοράζει το 41% της χρεοκοπημένης Alitalia