Για το φιλόδοξο και πρωτοποριακό εγχείρημα λειτουργίας της πρώτης ελληνικής neobank, μίλησε αποκλειστικά στο mononews.gr, στην πρώτη της συνέντευξη στα ελληνικά media, η CEO της Snappi Gabriella Kindert.
Η κ. Kindert, ανέλυσε στο mononews τους στόχος και το όραμά της, μίλησε για την συνεργασία της με τη Τράπεζα Πειραιώς (βασικός μέτοχος της snappi) και τη Natech, ενώ φυσικά αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που υπήρξαν στον δρόμο προς την αδειοδότηση της neobank από την ΕΚΤ. Ωστόσο τόνισε ότι μετά από πολλή προσπάθεια, η επίσημη λειτουργία της Snappi δεν βρίσκεται μακριά.
Δίνοντας την υπόσχεση ότι «με την Snappi δεν θα χρειαστεί οι πελάτες μας να επισκεφτούν ποτέ φυσικό κατάστημα», η κ. Kindert δηλώνει ενθουσιασμένη για τον ρόλο της, ωστόσο αισθάνεται και μια μεγάλη ευθύνη. Ευθύνη ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της ίδιας αλλά και των μετόχων. Να δημιουργηθεί δηλαδή μια neobank που θα επαναπροσδιορίσει την έννοια της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας στον τραπεζικό τομέα της Ευρώπης.
Με τη Snappi, όπως λέει η κ. Kindert, «η δημιουργία λογαριασμού διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε πληρωμές, λογαριασμούς αποταμίευσης, εικονικές και φυσικές κάρτες, καθώς και βραχυπρόθεσμα άτοκα δάνεια με άμεσες εγκρίσεις πιστοληπτικής ικανότητας».
«Η Snappi γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών τραπεζών και των fintechs. Οι παραδοσιακές τράπεζες έχουν καθιερωμένη παρουσία, αλλά δεν έχουν αναπτύξει πραγματικά ψηφιακές εμπειρίες» επισημαίνει.
Η λειτουργία της Snappi θα ξεκινήσει με περίπου 100.000 πελάτες το 2025, ενώ στόχος εντός τριετίας είναι να φτάσει το 1.000.000 πελάτες, ενώ στα πλάνα είναι και η επέκταση σε όλη την Ευρώπη.
Αναλυτικά η συνέντευξη
Η πρώτη εμπειρία και η συνεργασία με Πειραιώς και Natect
Πώς νιώσατε όταν σας προσφέρθηκε η θέση της CEO στη Snappi; Ήταν μια πρόκληση για εσάς;
Ήμουν ενθουσιασμένη. Είναι μια φανταστική ευκαιρία, μια τιμή, αλλά και μια μεγάλη ευθύνη.
Το να δημιουργήσεις μια neobank από το μηδέν είναι δύσκολο και ταυτόχρονα συναρπαστικό, όμως πάντα πίστευα στη σημασία της συνεργασίας με εξαιρετικούς ανθρώπους.
Στόχος μου είναι να χτίσουμε κάτι με ουσιαστικό αντίκτυπο—μια τράπεζα που δεν θα πετύχει μόνο στην Ελλάδα, αλλά θα αναδείξει και το ελληνικό ταλέντο σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά ικανά στελέχη και είναι η στιγμή να αποδείξουμε ότι η καινοτομία μπορεί να ανθίσει εδώ.
Η Snappi είναι η πρώτη neobank στην Ελλάδα. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και πώς εξελίχθηκε η συνεργασία σας με την Τράπεζα Πειραιώς και τη Natech;
Η δημιουργία μιας πλήρως ψηφιακής τράπεζας απαιτεί εμπειρία, ωριμότητα και σύμπλευση όλων των εμπλεκόμενων μερών. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με μια αφοσιωμένη ομάδα που μοιράζεται το ίδιο όραμα, και πάντα πίστευα στη δύναμη της ομαδικής δουλειάς—να ακούς τόσο τις ιδέες όσο και τις ανησυχίες.
Η επιτυχία δεν έρχεται από το να γνωρίζεις τα πάντα, αλλά από το να φέρνεις κοντά τους κατάλληλους ανθρώπους και να τους διαχειρίζεσαι ως μία ενιαία ομάδα.
Από την αρχή, η προτεραιότητά μου ήταν να διασφαλίσω ότι υπάρχει απόλυτη ευθυγράμμιση στο επιχειρηματικό πλάνο, το brand και τις προσδοκίες, πάντα με διαφάνεια και ειλικρίνεια.
Η εταιρική κουλτούρα είναι καθοριστικής σημασίας, όπως και η προσέγγιση που δίνει προτεραιότητα στον πελάτη. Μας χαρακτηρίζουν η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα.
Οι μέτοχοί μας έχουν σταθεί εξαιρετικά υποστηρικτικοί, προσφέροντας τόσο το όραμα όσο και τους απαραίτητους πόρους. Μοιραζόμαστε τον ίδιο στόχο: να δημιουργήσουμε μια neobank που θα επαναπροσδιορίσει την έννοια της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας στον τραπεζικό τομέα της Ευρώπης.
Το επίσημο λανσάρισμα της Snappi και η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό
Πότε είναι προγραμματισμένη η επίσημη έναρξη λειτουργίας της Snappi; Πόσους εργαζομένους έχει;
Η Snappi είναι ήδη μια πλήρως αδειοδοτημένη τράπεζα υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, και εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ την εφαρμογή μας για πληρωμές και μεταφορές.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια φάση δοκιμών με φίλους και συνεργάτες, ώστε να βελτιστοποιήσουμε την εμπειρία βάσει των σχολίων τους. Η επίσημη έναρξη λειτουργίας πλησιάζει, και μόλις ανοίξαμε τη λίστα αναμονής, δίνοντας τη δυνατότητα στους πρώτους χρήστες να γίνουν οι πρώτοι που θα βιώσουν την εμπειρία της πρώτης ελληνικής neobank.
Αυτή τη στιγμή, η Snappi απασχολεί περίπου 100 εργαζόμενους, και συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε σύμφωνα με τον στρατηγικό μας σχεδιασμό.
Ποια νέα χαρακτηριστικά και προϊόντα θα προσφέρει η Snappi; Πώς σκοπεύετε να ενσωματώσετε το μοντέλο embedded finance στις υπηρεσίες σας;
Στόχος μας είναι να κάνουμε τις τραπεζικές συναλλαγές απλές και άμεσες. Με τη Snappi, η δημιουργία λογαριασμού διαρκεί λιγότερο από πέντε λεπτά, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε πληρωμές, λογαριασμούς αποταμίευσης, εικονικές και φυσικές κάρτες, καθώς και βραχυπρόθεσμα άτοκα δάνεια με άμεσες εγκρίσεις πιστοληπτικής ικανότητας.
Η λύση μας για το Buy Now, Pay Later (BNPL) είναι μοναδική—προσφέρουμε διακανονισμό στον έμπορο την ίδια ημέρα και λήψη απόφασης για πίστωση σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, παρέχουμε 24/7 υποστήριξη πελατών μέσω εκπροσώπων μας, γιατί πιστεύουμε ότι η τραπεζική εμπειρία πρέπει έχει πάντα προσωπική προσέγγιση.
Το embedded finance αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής μας. Με σχεδόν 150 εμπόρους έτοιμους να ενσωματωθούν στη Snappi, διαμορφώνουμε μια απρόσκοπτη εμπειρία ψηφιακού εμπορίου, ειδικά σχεδιασμένη για τη γενιά Ζ και τους millennials.
Αναπτύσσουμε προϊόντα που εξελίσσονται σύμφωνα με τη συμπεριφορά των χρηστών, προσφέροντας οικονομικές λύσεις που είναι διαισθητικές, γρήγορες και προσανατολισμένες στο μέλλον.
Πώς θα διαφοροποιηθεί η Snappi από τον ανταγωνισμό;
Η Snappi γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών τραπεζών και των fintechs. Οι παραδοσιακές τράπεζες έχουν καθιερωμένη παρουσία, αλλά δεν έχουν αναπτύξει πραγματικά ψηφιακές εμπειρίες.
Πολλές συναλλαγές εξακολουθούν να απαιτούν φυσική παρουσία σε καταστήματα, δημιουργώντας εμπόδια για τους πελάτες. Από την άλλη πλευρά, οι υπάρχουσες neobanks προσφέρουν εξαιρετικό User Experience αλλά στερούνται βασικών τραπεζικών υπηρεσιών—όπως τοπικά IBANs, πλήρη ρυθμιστική κάλυψη ή υποστήριξη στη μητρική γλώσσα των πελατών.
Η Snappi προσφέρει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους. Είμαστε 100% ψηφιακοί—η υπόσχεσή μας είναι ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ να επισκεφθείτε κάποιο κατάστημα. Παράλληλα, παρέχουμε πλήρεις τραπεζικές δυνατότητες, καταναλωτικά δάνεια και μια εμπειρία προσαρμοσμένη ειδικά στην ελληνική αγορά.
Αυτό που πραγματικά μας ξεχωρίζει είναι η προσωποποίηση μέσω τεχνητής νοημοσύνης (AI-powered personalization), αξιοποιώντας δεδομένα για τη δημιουργία εξατομικευμένων οικονομικών λύσεων, ώστε κάθε χρήστης να λαμβάνει μια τραπεζική εμπειρία που ανταποκρίνεται στις μοναδικές του ανάγκες.
Τα σχέδια για επέκταση και εξαγορές
Ποιο είναι το όραμά σας για τη Snappi; Πώς βλέπετε την εταιρεία σε τρία χρόνια;
Η αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε μια τράπεζα που προσθέτει πραγματική αξία στη ζωή των πελατών της. Δίνουμε έμφαση στη χρηματοοικονομική ένταξη, προσφέροντας τραπεζικές υπηρεσίες σε άτομα που δεν είχαν πρόσβαση μέχρι σήμερα και βοηθώντας τους πελάτες να χτίσουν θετικό πιστοληπτικό ιστορικό.
Στόχος μας είναι να φτάσουμε τους 100.000 ενεργούς πελάτες μέχρι το τέλος του 2025 και να ξεπεράσουμε το 1 εκατομμύριο χρήστες μέσα σε τρία χρόνια. Το τραπεζικό μας μοντέλο έχει σχεδιαστεί για κλιμάκωση, και δεσμευόμαστε να ηγηθούμε της μετάβασης προς το digital-first banking στην Ευρώπη.
Υπάρχουν σχέδια για επέκταση εκτός Ελλάδας; Οι εξαγορές αποτελούν μέρος της στρατηγικής σας;
Ναι. Η τραπεζική μας άδεια από την ΕΚΤ μάς δίνει τη δυνατότητα να επεκταθούμε σε όλη την Ευρώπη, με ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόστος λειτουργίας.
Παρακολουθούμε στενά τις τάσεις της αγοράς, ιδιαίτερα την άνοδο των διασυνοριακών και νομαδικών νοικοκυριών εντός της ΕΕ. Παρόλο που η επέκταση αποτελεί μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού, προσεγγίζουμε τη διαδικασία με στρατηγική σκέψη, ώστε να εισέλθουμε σε αγορές όπου διαθέτουμε ξεκάθαρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Όσον αφορά τις εξαγορές, είμαστε ανοιχτοί σε ευκαιρίες, αλλά η βασική μας προτεραιότητα είναι η οργανική ανάπτυξη και η παροχή εξαιρετικής αξίας στους πελάτες μας.
Η έδρα της Snappi θα βρίσκεται στα Ιωάννινα. Πώς αισθάνεστε για αυτή την απόφαση; Ποια τα πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα;
Το πλεονέκτημα μιας ψηφιακής τράπεζας είναι ότι η τοποθεσία δεν καθορίζει την επιτυχία. Διαθέτουμε εργαζομένους σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι συνεργάζονται απρόσκοπτα σε ένα virtual-first περιβάλλον.
Πιστεύω βαθιά στη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Εγκαθιστώντας την έδρα της Snappi στα Ιωάννινα, δημιουργούμε υψηλής ποιότητας θέσεις εργασίας εκτός Αθηνών, συμβάλλοντας στη μείωση της πίεσης στις υποδομές της πρωτεύουσας και στηρίζοντας το περιφερειακό ταλέντο.
Στο τέλος της ημέρας, δεν έχει σημασία από πού εργάζεσαι, αλλά τι προσφέρεις. Η καινοτομία μπορεί να ανθίσει οπουδήποτε, και με τη Snappi το αποδεικνύουμε στην πράξη.
Διαβάστε επίσης:
Τα 10 νέα πρόσωπα που μπαίνουν στην κυβέρνηση για πρώτη φορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
