ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα καταστήματα duty free ετοιμάζονται το 2019 ένα στο λιμάνι για τα κρουαζιερόπλοια της Μυκόνου έκτασης 240 τ.μ. αλλά και νέα duty free στο κρουαζιερόπλοιο Crystal της Celestial και στα 7 πλοία της Hellenic Seaways τα Highspeed και 3-4 συμβατικά, που πλέον έχουν περάσει στις Επιχειρήσεις Αττικής. Επίσης πρόκειται να ξεκινήσει και ένα νέο κατάστημα εστίασης στους Ευζώνους.
Παράλληλα η εταιρεία προχωρά σε ένα ευρύ πλάνο επενδύσεων στα αεροδρόμια που από το 2018 ως το 2021 θα είναι 55 εκ. ευρώ.
«Ξεκινήσαμε με το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, και ακολουθούν η Ρόδος, η Ζάκυνθος και τα Χανιά ενώ το Μάρτιο θα έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις και σε αυτά τα τρία. Μέσα στο 2019 θα προχωρήσουμε με επενδύσεις σε Σκιάθο, Σάμο, Άκτιο και Καβάλα τα οποία επίσης θα ολοκληρωθούν το 2019. Το 2020 συνεχίζουμε με επενδύσεις στο αεροδρόμιο στην Κω , τη Μύκονο, τη Μυτιλήνη και την Κέρκυρα, και το 2021 στη Σαντορίνη και στην επέκταση που θα έχει γίνει στη Θεσσαλονίκη. Χωρίς διαρκείς επενδύσεις, όμορφα καταστήματα, ποικιλία προϊόντων και ανταγωνιστικές τιμές δεν μπορούν να αναπτυχθούν τα duty free», σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Γ. Βελέντζας, άνθρωπος ταυτισμένος με τα ελληνικά Duty Free Shops που ανήκουν πλέον στη Dufree τις τελευταίες δεκαετίες.
Ο Γιώργος Βελέντζας, κρατάει ένα μοναδικό ρεκόρ έχοντας παραμείνει στη θέση του επικεφαλής των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών για δεκαετίας και επιβίωσε…. 3 εξαγορών. Όποιος κι αν αγόρασε τα duty free έδινε ψήφο εμπιστοσύνης στις ικανότητες του κ. Βελέντζα και τον διατηρούσε στην ίδια θέση, αφού η εμπειρία, οι γνώσεις και η δουλειά του έχει πάντα αποτέλεσμα την σταθερά ανοδική πορεία της εταιρείας. Οι σπουδές του στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη Νομική Αθηνών και οι μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων σε συνδυασμό με το ταχύτατο μυαλό και τη μεγάλη εμπειρία του, τον κάνουν αναντικατάστατο.
«Προσπαθώ, αναλαμβάνω ρίσκα και ευθύνες. Λέω την άποψή μου και όταν έχω δίκιο θα επιμείνω και θα παλέψω. Δεν είμαι yesman. Και έτσι όταν αποδεικνύεται ότι κάπου έχω δίκιο εδραιώνεται μια σχέση σεβασμού και αναγνώρισης», σημειώνει.
Προτεραιότητα για την Dufree είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη, η ικανοποίηση του εργαζόμενου και η ομαδικότητα στη διοίκηση. H Dufree είναι η ηγέτιδα δύναμη στο ταξιδιωτικό εμπόριο, με το 26% του παγκόσμιου ταξιδιωτικού εμπορίου και δραστηριοποιείται σε 5 ηπείρους σε 67 χώρες με 2.500 μαγαζιά. «Η Dufree αγαπά πολύ την Ελλάδα και είναι ικανοποιημένη από τις επιδόσεις μας. Η ιδιαιτερότητα των ελληνικών duty free είναι ότι έχουν 145 σημεία πώλησης, 25 αεροδρόμια, 13 συνοριακούς σταθμούς, 19 λιμάνια, 20 βαπόρια, 5 καταστήματα προσωπικού, είναι μια μεγάλη εταιρεία» σημειώνει.
Η φετινή χρονιά θα κινηθεί ανοδικά, αν και οι συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες. «Το 2018 ο τζίρος των ελληνικών duty free θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ από 280 εκατ. ευρώ πέρσι παρά τις δυσκολίες της φετινής χρονιάς. Το 2018 ήταν πολύ δύσκολη χρονιά λόγω της πτώσης της τουρκικής λίρας. Η πτώση της τουρκικής λίρας επηρέασε πολύ τις πωλήσεις στα duty free που συνήθως ψώνιζαν Τούρκοι πελάτες, όπως στη Ρόδο, τη Σύμη, την Κω, τη Μυτιλήνη, το Καστελόριζο, στον Έβρο και στις Καστανιές. Επίσης στην Τουρκία μηδενίστηκε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα τσιγάρα και το καύσιμο με αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα οι πωλήσεις τσιγάρων προς τους Τούρκους στα duty free».
Μιλώντας για τις προοπτικές σημειώνει ότι δίνει έμφαση στην ανάπτυξη με επενδύσεις, στο ανθρώπινο δυναμικό και στις τοπικές κοινωνίες. «Η μελλοντική μας πορεία θα επηρεαστεί ωστόσο πολύ θετικά από τις νέες επενδύσεις. Στο Ηράκλειο η άνοδος είναι 48% μετά τις επενδύσεις και είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα συμβεί σε όποιο duty free ανακαινίζουμε, αφού πλέον όλοι οι επιβάτες περνάνε πρώτα από τα duty free και ήδη από το 2019 αλλά και το 2020 αναμένουμε άνοδο μεγεθών».