Σταθερά προσηλωμένος στην ανάπτυξη εκτός συνόρων και ειδικότερα στην Κίνα παραμένει ο Γιάννης Τσελεπός. Ο Κύπριος οινοποιός, ο οποίος διαθέτει οινοποιία σε Νεμέα και Σαντορίνη συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις προσπάθειες επέκτασης στην κινέζικη αγορά, η οποία παρά τις δυσκολίες αποτελεί μια από τις πλέον υποσχόμενες αγορές στον κόσμο λόγω του τεράστιου μεγέθους της.

Μάλιστα, πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την εταιρεία Amfora, η οποία επιχειρεί να τοποθετήσει στην κινέζικη αγορά υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα μέσα από τα καταστήματα how (honey, olive, wine). Η Amfora, διαθέτει ήδη ένα κατάστημα στην Σανγκάη ενώ ετοιμάζεται να ανοίξει ένα ακόμη στο Πεκίνο.

Ο κ. Τσελεπός ωστόσο γνωρίζει καλά πως παρά την τεράστιες ευκαιρίες η διείσδυση στην Κίνα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αντίθετα, όπως λέει, χρειάζεται μεγάλη υπομονή και επιμονή, προκειμένου να έρθουν αποτελέσματα. «Εάν πετύχεις στην Κίνα, η ανάπτυξη θα είναι μεγάλη. Ωστόσο, δεν βιαζόμαστε, εξάλλου δεν έχουμε πρόβλημα να πουλήσουμε την παραγωγή μας. Απλά ψάχνουμε πιο αποδοτικές αγορές», σημειώνει χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως την επόμενη εβδομάδα, ακριβώς μετά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού θα βρεθεί στην Σανγκάη, για να λάβει μέρος στη μεγαλύτερη έκθεση κρασιού στην Ανατολική Ασία. Θα εκπροσωπεί μια από τις δυο ελληνικές οινοποιίες που θα δώσουν το παρόν, η άλλη είναι το Κτήμα Άλφα.

Πρώτη προτεραιότητα πάντως για την Τσελεπός Οινοποιητική είναι οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, οι οποίες αποτελούν τους κορυφαίους προορισμούς για τα κρασιά της εταιρείας. Μάλιστα, η πόλη του Μόντρεαλ θεωρείται η πιο αναπτυσσόμενη αγορά για το ελληνικό κρασί. «Τα ελληνικά κρασιά σχεδόν μονοπωλούν την αγορά του Μόντρεαλ», σημειώνει ο κ. Τσελεπός θέλοντας να δείξει το μέγεθος της απήχησής τους στους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι φημίζονται για την οινική κουλτούρα τους.

Σύμφωνα με τον κύπριο οινοποιό, ο οποίος ασχολείται 40 χρόνια με τον ελληνικό αμπελώνα, το μέλλον του ελληνικού κρασιού είναι οι premium αγορές του εξωτερικού, οι οποίες θα εκτιμήσουν την υψηλή ποιότητά του. Για αυτό όπως λέει, οι ελληνικές εταιρείες χρειάζεται να ξεφύγουν από την λογική της «αρπαχτής», όταν απευθύνονται στις διεθνείς αγορές και να καταστρώσουν μακροπρόθεσμα πλάνα, τα οποία θα στοχεύουν στην οικοδόμηση στέρεων βάσεων.

Να σημειωθεί πως η Τσελεπός Οινοποιητική εξάγει πάνω από το 60% της παραγωγής της στο εξωτερικό. Τη φετινή χρονιά αναμένεται να κλείσει με άνοδο πωλήσεων άνω του 5% ενώ θετικά εκτιμάται πως θα κυλήσει και η επόμενη χρονιά, με δεδομένη την πολύ καλή εικόνα που παρουσιάζει ο φετινός τρύγος. «Ο τρύγος του 2019 θα είναι ο καλύτερο τρύγος των τελευταίων 30 χρόνων. Η ποιότητα είναι εξαιρετικά και πιστεύω θα δημιουργήσουμε εξαιρετικά κρασιά, κάτι που θα βοηθήσει και τις εξαγωγές μας», σημειώνει κλείνοντας.