• Business

    Γ. Μανδάλας (Mediterra): «Η μαστίχα ζει λαμπρές μέρες – Σχεδιάζουμε νέα προϊόντα και συνεργασίες-έκπληξη»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Μανδάλας μαστίχα Mediterra

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, Γιάννης Μανδάλας


    Την καλύτερη περίοδο στη σύγχρονη ιστορία της διανύει η μαστίχα, με τη ζήτηση να αυξάνεται αλματωδώς τα τελευταία χρόνια και να υπερβαίνει κατά πολύ την προσφορά (περίπου κατά 30 με 40 τόνους).

    «Η μαστίχα ζει λαμπρές μέρες», σημειώνει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, θυγατρικής εταιρείας της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, προσθέτοντας πως κάθε χρόνο εδώ και τρία με τέσσερα χρόνια η παραγωγή εξαντλείται από το πρώτο εξάμηνο! Μάλιστα, όπως λέει, το 2019 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα από την παραγωγή και τις πωλήσεις μέχρι τις εξαγωγές και την κερδοφορία.

    Ο κ. Γιάννης Μανδάλας δηλώνει ικανοποιημένος για την ανοδική πορεία που καταγράφει η μαστίχα, σημειώνοντας πως αποτελεί επιστέγασμα της προσπάθειας που συντελείται για την ανάδειξη της σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι ενδεικτικό πως τα 2/3 της ετήσιας παραγωγής της εξάγονται σε πάνω από 50 χώρες στο εξωτερικό, από την Ευρώπη και την Αμερική μέχρι την Ασία.

    Για τον έμπειρο μάνατζερ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της Mediterra σχεδόν 20 χρόνια το μέλλον της μαστίχας προδιαγράφεται ακόμη πιο λαμπρό. Και αυτό γιατί αρχίζουν και αυξάνονται οι χρήσεις της ενώ παράλληλα αναδεικνύεται όλο και περισσότερο η φαρμακευτική διάστασή της, η οποία έχει πλέον τεκμηριωθεί και επιστημονικά (το 2015 η Μαστίχα Χίου έλαβε τη μονογραφία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων για στομαχικές διαταραχές και φλεγμονές του δέρματος).

    Η πανδημία σίγουρα προβληματίζει τους διοικούντες την Mediterra, καθώς επηρεάζει τις πωλήσεις, ωστόσο δεν ανακόπτει τον επενδυτικό σχεδιασμό που έχουν εκπονήσει για την ενίσχυση της ανάπτυξής της. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η απόκτηση του 100% της εταιρείας Παραδοσιακά Προϊόντα Ελλάδος ΕΠΕ και η μετονομασία της σε «Mastiha Cooking School», με στόχο την ενδυνάμωση της διατροφικής διάστασης της μαστίχας και την προώθηση της Χίου ως γαστρονομικού προορισμού.

    Mediterra και Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου δρομολογούν από κοινού επενδύσεις συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ, οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούν στη δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Μαστίχας στην περιοχή Καλλιμασιά της Χίου και στην εγκατάσταση μονάδας λυοφιλίωσης. Πρόκειται για δυο παράλληλες επενδύσεις, οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Μανδάλα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2021 και «θα αλλάξουν ριζικά το παραγωγικό αποτύπωμα και τις δυνατότητες των μαστιχοπαραγωγών Χίου».

    Μάλιστα, η μονάδα λυοφιλίωσης θα διευρύνει σημαντικά τις παραγωγικές δυνατότητες τους καθώς θα μπορούν να παράγουν σε σταθερή ποιότητα και ποσότητα υδατοδιαλυτή μαστίχα, η οποία  χρησιμοποιείται σε προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα μαστίχας, όπως π.χ. τα φαρμακευτικά προϊόντα (π.χ. συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα στοματικής υγιεινής, κα.). Μια κατηγορία με τεράστια ανάπτυξη και μεγάλες προοπτικές.

    Κανονικά οι επενδύσεις

    «Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε κανονικά το επενδυτικό μας πλάνο παρά την αρνητική συγκυρία. Θέλουμε όταν λήξη η παρούσα κρίση να είμαστε πανέτοιμοι για το νέο κύκλο ανάπτυξης…», σχολιάζει σχετικά ο επικεφαλής της Mediterra. Στο σημείο αυτό αποκαλύπτει πως δρομολογούνται μια σειρά από νέες συνεργασίες που αφορούν στον τομέα της διατροφής αλλά και παρεμβάσεις στον πρωτογενή τομέα, οι οποίες προγραμματίζονται να ξεκινήσουν μετά το 2022 ενώ προαναγγέλλει και την κυκλοφορία νέων προϊόντων- έκπληξη.

    Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία αναγνωρίζει τις δυσκολίες που υπάρχουν και εργάζεται καθημερινά, ώστε να αντιμετωπίσει όσο καλύτερα γίνεται τις προκλήσεις των καιρών. «Όπως στα προηγούμενα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης που βίωσε η ελληνική οικονομικά, έτσι και τώρα καλούμαστε και πάλι να γίνουμε πολυμήχανοι… σαν τον Οδυσσέα για να δώσουμε μια απάντηση στον κορονοϊό», επισημαίνει ο κ. Μανδάλας. Στόχος πάντως για τη φετινή χρονιά είναι παρά την πρώτη των πωλήσεων που αναμένεται, να διατηρηθεί θετικό το πρόσημο όσον αφορά στην κερδοφορία.

    Ποια είναι η Mediterra

    Η Mediterra ΑΒΕΣΕ ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2002 στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, με βασικό σκοπό την ανάπτυξη δικτύου λιανικής πώλησης μαστίχας και προϊόντων μαστίχας με την επωνυμία mastihashop. Το Φεβρουάριο του 2008, εισήχθη στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών με κυριότερους μετόχους την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου με 51% των μετοχών, την Zaitech Fund (Attica Ventures) με 28%, την Platona Enterprises με 5,5% και την Κορρές Α.Ε. με 5,1%.

    Σήμερα, διαχειρίζεται 19 καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό , λειτουργεί μονάδα παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων στη Χίο, όπου παρασκευάζονται περίπου 100 διαφορετικά προϊόντα. Αποτελεί επίσης διανομέα της μαστίχας Χίου (μόνο Ελλάδα), της τσίκλας ΕΛΜΑ (μόνο Ελλάδα), των παραφαρμακευτικών προϊόντων Art of Nature, των καλλυντικών προϊόντων mastihacare και των λικέρ μαστίχας Enosis & Kentos. Απασχολεί πάνω από 50 άτομα προσωπικό ενώ τo 2019 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 10,67 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 230 χιλ. ευρώ.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ