ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Όσον αφορά τη θέμα της ενεργειακής επάρκειας της Κρήτης το καταλαβαίνουμε. Από κει και πέρα θα θέλαμε να βρεθεί μια λύση που να είναι συμβατή με το τι προσπαθούν να κάνουν και οι δύο πλευρές. Είναι ένα θέμα που συζητούμε με τον υπουργό Ενέργειας της Ελλάδας αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από τις συζητήσεις μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του φορέα υλοποίησης. Είναι σε επαφές και οι δύο εταιρείες μεταξύ τους. Πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των επαφών των δύο εταιρειών μεταξύ τους. Δεν θα ήθελα να πω περισσότερα καθώς το θέμα το χειρίζεται κυρίως ο κ. Χατζηδάκης», σημείωσε ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου κ. Λακκοτρύπης.
Το χρονικό της ρήξης
Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής έχει ενταχθεί στην διακρατική ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ που αποτελεί Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος με φορέα εκπροσώπησης την εταιρεία Euroasia Interconnector.
Ωστόσο οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της εταιρείας Euroasia Interconnector οδηγήθηκαν σε κατάρρευση, και καθώς μπήκε σαν προτεραιότητα η έγκαιρη υλοποίηση ενός έργου με κρίσιμη εθνική σημασία δεν προχώρησε σε συνεργασία τελικά ο ΑΔΜΗΕ με τον κυπριακό φορέα υλοποίησης Euroasia Interconnector, ο οποίος όμως έχει εξασφαλίσει την ένταξη του project στα έργα κοινού ενδιαφέροντος, με δυνατότητα πρόσβασης σε μια σειρά από κοινοτικά εργαλεία χρηματοδότησης.
Ο ΑΔΜΗΕ και ο πρώην υπουργός Ενέργειας, κ. Σταθάκης, προέκριναν την κατασκευή του έργου ως εθνικού, και με απόφαση της ΡΑΕ ανατέθηκε απευθείας το έργο της διασύνδεσης Κρήτη – Αττική στην εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ, Αριάδνη, με την απόφαση να προβλέπει δυνατότητα εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο του SPV και άλλων μετόχων μέχρι ποσοστό 49% (Euroasia 39% και άλλος ευρωπαίος διαχειριστής 10%).
Ακολούθως πραγματοποιήθηκε η προκήρυξη διαγωνισμού για τα καλώδια και τους μετασχηματιστές με τις προσφορές των ενδιαφερόμενων εταιρειών για τα καλώδια να έχουν ήδη κατατεθεί.
Ωστόσο, παρότι ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, φαίνεται πως ο Euroasia και η κυπριακή πλευρά επιμένει ότι πρέπει να βρεθεί κάποια συμβατή λύση… και το θέμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης παραμένει ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων των δύο υπουργών Ενέργειας.
Σύμφωνα με τον Euroasia Interconnector, σημείο διαφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών είναι οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου, το οποίο, όπως αναφέρουν, πρέπει να έχει ενιαία τεχνικά χαρακτηριστικά σε όλη τη διαδρομή της διασύνδεσης.
Από την Ε.Ε. εστάλη πρόσφατα επιστολή στον υπουργό Ενέργειας κ. Χατζηδάκη, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για να παραμείνει το έργο στα PCI και επομένως είτε η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής θα κατασκευαστεί ως εθνικό έργο χωρίς τα σχετικά οφέλη που προκύπτουν ή θα πρέπει να υπάρξουν τροποποιήσεις στην απόφαση του ρυθμιστή.
Σήμερα το βασικό πρόβλημα της πρόσβασης σε κοινοτικούς πόρους δεν έχει λυθεί και ο υπουργός Ενέργειας είναι ανοιχτός στο να συζητήσει κάποια λύση, στο βαθμό που δεν δημιουργεί καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα και στην έγκαιρη υλοποίηση του τμήματος Κρήτης-Αττικής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιώργος Παπανδρέου: «Λεφτά υπάρχουν, αλλά που πάνε;» – Βολές κατά Κώστα Καραμανλή
- Σοβαρές ζημιές στο δήμο Τρικκαίων από δυνατούς ανέμους
- Ανδρουλάκης: Προσπαθούν να μας εμφανίσουν ως δήθεν λαϊκιστές αυτοί που έχουν καταδικάσει τη χώρα στη φθορά- Τι απαντά η κυβέρνηση
- Live: Ιδρύθηκε το νέο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη – Οι βασικές αρχές