ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρόκειται για τα πλοία Hyundai Respect και Hyundai Honor (αμφότερα χωρητικότητας 13.100 teu, κατασκευής 2012), των οποίων η αναχρηματοδότηση προβλεπόταν σε έγγραφο της εταιρείας προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς κι συνδέεται με την αναδιάρθρωση χρέους της Danaos ύψους 2,2 δισ. δολαρίων που υπεγράφη το καλοκαίρι του 2018. Με την αναδιάρθρωση, το χρέος της εταιρείας μειώθηκε στα 1,7 δισ. δολάρια, ενώ οι ωριμάνσεις χρέους αναβλήθηκαν για τα τέλη του 2023. Σε αντάλλαγμα, οι πιστωτές έλαβαν μερίδιο 47,5% στην Danaos, μετά από μία μεγάλη έκδοση νέων μετοχών.
H συμφωνία sale-and-leaseback ήταν «η τελευταία εκκρεμότητα» από εκείνη την αναδιάρθρωση, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Danaos, Ευάγγελος Χατζής, επιβεβαιώνοντας στο TradeWinds τη συμφωνία. Η Danaos θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τα δύο πλοία μέχρι την ολοκλήρωση των συμβολαίων ναύλωσής τους από τη Hyundai Merchant Marine, στο πρώτο τρίμηνο του 2024, και στη συνέχεια η εταιρεία θα είναι υποχρεωμένη να τα αγοράσει ξανά με «πολύ μικρό αντίτιμο», σύμφωνα με τον Ευάγγελο Χατζή.
Τα δύο πλοία είναι μεταξύ αυτών που η Danaos χρησιμοποίησε ως ενέχυρα για μία σειρά δανείων από πιστωτές όπως η Citibank και η Credit Suisse. Το VesselsValue εκτιμά την αξία τους στα 80 εκατ. δολάρια το καθένα.
Η Danaos έχει στον στόλο της 55 containerships, μεταξύ των οποίων και πέντε πλοία χωρητικότητας 13.100 teu, που είναι και τα μεγαλύτερά της.
Η EnTrust Global, από την άλλη, αναφέρει ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 2016 από τη συγχώνευση των EnTrust και Permal και επικεφαλής της είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Gregg S. Hymowitz, πρώην αντιπρόεδρος της Goldman Sachs. Ο Svein Engh, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Octavian Maritime Holdings, κατέχει επίσης υψηλόβαθμο πόστο στην εταιρεία. Ο Engh είναι επίσης διευθυντής χαρτοφυλακίων της Blue Ocean Maritime Income, μίας θυγατρικής της EnTrust, η οποία στα τέλη του 2018 απέσυρε τα σχέδιά της για είσοδο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μ. Τραυλού: Ένα ακόμη πλοίο για το στόλο της Neptune Dry
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Μαρτίνος: H Minerva Marine ισχυροποιεί το στόλο της με νέα τάνκερ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Μουνδρέας: Γερμανική ενίσχυση για τον στόλο της NGM Energy
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ