Το Breakwave Dry Bulk Shipping, το πρώτο exchange trade fund με άμεση έκθεση στις τιμές ναύλωσης στην αγορά του ξηρού φορτίου, έχει καταγράψει άνοδο 31% από την 31η Μαΐου, ενώ κατά την ίδια περίοδο οι μετοχές της αγοράς του ξηρού φορτίου, προσαρμοσμένες στην κεφαλαιοποίηση τη αγοράς, καταγράφουν πτώση 3%.

Το γιατί συμβαίνει αυτό το εξήγησε ο αναλυτής Γιάννης Κάρτσωνας, Μanaging Partner της Breakwave Advisors, η οποία συμβουλεύει το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF.

“Νομίζω ότι υπάρχουν δύο θέματα”, εκτίμησε ο Γ. Κάρτσωνας. “Πρώτον, είναι οι συζητήσεις για δασμούς που οι περισσότεροι επενδυτές βλέπουν ως εμπόδιο στο διεθνές εμπόριο. Έχει καταστήσει λιγότερο ελκυστικές τις μετοχές των μεταφορών και της ναυτιλίας. Μπορεί κανείς να πει πολλά για την εγκυρότητα αυτού, όμως οι επενδυτές βλέπουν θέματα, και αυτό το θέμα δεν είναι δημοφιλές τώρα που μιλάμε”.

“Το δεύτερο είναι το τι είχε ήδη συνυπολογιστεί στις τιμές των μετοχών πριν την άνοδο των τιμών ναύλωσης. Θα μπορούσε να συμβαίνει ότι η αγορά περίμενε περισσότερα όσον αφορά τις τιμές ναύλωσης απ’ όσα έχουν ήδη συμβεί”, δήλωσε στο TradeWinds.

Κατά τον κ. Κάρτσωνα, το Breakwave Dry Bulk δεν επηρεάζεται από τις φημολογίες και τους διάφορους αντιπερισπασμούς που συνδέονται με τις ναυτιλιακές μετοχές, καθώς παρακολουθεί πραγματικές τιμές ναύλωσης. “Επομένως, για κάποιον που πιστεύει ότι οι τιμές πάνε υψηλότερα, το Breakwave Dry Bulk προσφέρει αυτήν την απλή, καθαρή έκθεση χωρίς τον θόρυβο που έρχεται από τη ρητορική της Wall Street, τους πηχυαίους τίτλος και τις προσδοκίες των επενδυτών”, εξήγησε.

Από την άλλη, αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει και αντιστρόφως. “Με απλά λόγια, οι μετοχές αντανακλούν τις προσδοκίες των επενδυτών που μπορούν να είναι διαφορετικές σε σχέση με τις τιμές ναύλωσης. Το Breakwave Dry Bulk αντανακλά και ακολουθεί την πραγματική ναυτιλιακή αγορά, ανεξάρτητα από το τι νομίζουν οι επενδυτές”, σημείωσε.

Ο Γιάννης Κάρτσωνας, στέλεχος με πολυετή εμπειρία σε ναυτιλιακό και τραπεζικό κλάδο, είχε αποκαλύψει στα φετινά Ποσειδώνια πως τα τελευταία πέντε χρόνια που υπηρέτησε το χώρο της ναυτιλίας ως διαχειριστής του ναυτιλιακού fund της Carlyle, άρχισε να επεξεργάζεται τη δημιουργία ενός προϊόντος που θα κάνει τις επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας πιο προσιτές στο ευρύ κοινό.

«Η ιδέα γεννήθηκε λόγω της έλλειψης προϊόντων μέσω των οποίων θα μπορούσε ένας επενδυτής να τοποθετήσει κεφάλαια στη ναυτιλία, με απλό και εύκολο τρόπο. Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να αγοράσει μετοχές, λαμβάνοντας όμως υπόψη τις δυσκολίες και την προσοχή που απαιτεί μία τέτοια επένδυση, δεδομένου ότι οι μετοχές κινούνται και επηρεάζονται πολλές φορές από την γενικότερη ψυχολογία του χρηματιστηρίου, τόσο στην άνοδο όσο και στην πτώση» είχε αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας. «Επίσης, ορισμένες ναυτιλιακές, τα τελευταία χρόνια, έχουν συνδεθεί με σκάνδαλα, γεγονός που έχει επηρεάσει τους επενδυτές κάνοντάς τους πιο επιφυλακτικούς. Παράλληλα, οι εισηγμένες εταιρίες του κλάδου, λόγω της μικρής σχετικά κεφαλαιοποίησής τους,δεν διαθέτουν περιθώρια για επενδύσεις μεγάλων χαρτοφυλακίων», πρόσθετε.

Το BDRY ακολουθεί τα futures ξηρού φορτίου, τα οποία διαπραγματεύονται σε εξωχρηματιστηριακές αγορές OTC, με αποτέλεσμα να μην είναι προσιτά στους περισσότερους επενδυτές. Έτσι, το νέο προϊόν δίνει πρόσβαση στο ευρύ επενδυτικό κοινό και μπορεί να επενδύσει όποιος θέλει όσα κεφάλαια επιθυμεί.

Γ. Κάρτσωνας, Μanaging Partner, Breakwave Advisors (αριστερά) , Θ. Σοφιός, Managing Partner Novisea

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σ. Παληός: Κίνηση ματ από τη Diana Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Θ. Μαρτίνος: Η ασυνήθιστη κίνηση της Eastern Mediterranean Maritime