Με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων θα εξοπλίσει σχεδόν όλο το στόλο του ο γνωστός εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, πραγματοποιώντας επένδυση ύψους 350 εκατ. δολαρίων στη νέα τεχνολογία.

Ο όμιλος ναυτιλιακών εταιρειών Οικονόμου αποφάσισε πριν από περίπου εννέα μήνες να τοποθετήσει scrubbers στα περισσότερα πλοία του, με εξαίρεση δύο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο tradewinds. “Προσπαθήσαμε να πάρουμε τη σωστή απόφαση με βάση τις πληροφορίες που είχαμε εκείνη τη χρονική στιγμή”, τόνισε.

“Αυτή η κίνηση θα κοστίσει στον όμιλο περίπου 350 εκατ. δολάρια” υποστήριξε ο ισχυρός πλοιοκτήτης, και συμπλήρωσε ότι δεν προχωρά σε νέες παραγγελίες, με εξαίρεση τον κάδο των LNG, τον οποίο διαχειρίζεται ο γιος του Χρήστος Οικονόμου.

Ο κ. Οικονόμου κατηγόρησε τις ρυθμιστικές αρχές για κακή διαχείριση στον τρόπο μετάβασης στα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είχε ως αποτέλεσμα να διχάσει τη ναυτιλιακή κοινότητα, προκαλώντας σύγχυση.

Οι εταιρείες συμφερόντων του κ. Οικονόμου, TMS Cardiff και Dryships έχουν συνολικά στόλο με πάνω από 100 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.

Οι απόψεις των Ελλήνων εφοπλιστών

Τις απόψεις τους για την επιβολή ανώτατων ορίων για τις εκπομπές θείου από τα πλοία από την 1η Ιανουαρίου 2010 εξέφρασαν πρόσφατα Έλληνες εφοπλιστές στο Capital Link Conference που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία.

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την πτωτική πορεία των ναυτιλιακών αγορών απέδωσε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, ιδιοκτήτης της Cyprus Sea Lines και της Hellenic Tankers και πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, κατηγορώντας τον για λανθασμένο σχεδιασμό πίσω από την ενεργοποίηση των ανώτατων ορίων για τις εκπομπές θείου από τα πλοία. Παράλληλα, εξέφρασε αμφιβολίες για το αν θα εφαρμοστεί το μέτρο από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Αντίθετα, ο εφοπλιστής Πόλυς Χατζηιωάννου, ιδιοκτήτης της Safe Bulkers και αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστώνεμφανίστηκε πιο μετριοπαθής για τα νέα δεδομένα, επισημαίνοντας πως δεν θα αλλάξει κάτι δραματικά για την εταιρεία του, η οποία έχει επενδύσει σε scrubbers.

Επικριτικός απέναντι στους επικριτές των scrubbers ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk CarriersΠέτρος Παππάς, ο οποίος σχεδιάζει να εξοπλίσει με scrubbers σχεδόν το σύνολο του στόλου του, που περιλαμβάνει περίπου 100 πλοία.

γιωργος οικονομου
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου “Raraka” της DryShips είναι χωρητικότητας 76.037-dwt και κατασκευής του έτους 2012

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Π. Παππάς: Τι συμβαίνει με πλοίο που αγόρασε η Star Bulk πριν από τέσσερις μήνες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Ποιες κατηγορίες πλοίων έστειλαν στα διαλυτήρια οι εφοπλιστές κατά το πρώτο δίμηνο του 2019

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αλ. Προκοπάκης: Το φιλόδοξο project της Probunkers μπαίνει στο επόμενο στάδιο