ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά από ένα σημαδιακό 2017, στη διάρκεια του οποίου η βασική εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, DryShips, κατόρθωσε να περιορίσει τις ζημιές της εμφανίζοντας παράλληλα σημαντική αύξηση στα έσοδα της (η εταιρεία επέστρεψε στη κερδοφορία στο δ’ τρίμηνο 2017, καταγράφοντας καθαρά έσοδα 1,8 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 77,5 εκατ. δολ. στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2016), ο Έλληνας εφοπλιστής συνεχίζει φέτος την ανανέωση του στόλου της των panamaxes. Τον περασμένο Δεκέμβριο προχώρησε στην πώληση του Ecola (χωρητικότητας 73.000 dwt, κατασκευής 2001) στην κινεζική Taizhou Shin An Li International Shipping έναντι 8,5 εκατ. δολαρίων. Επίσης, τον Ιανουάριο του 2018 ο κ. Οικονόμου πούλησε το χωρητικότητας 74,700-dwt πλοίο Topeka (κατασκευής 2000), σε Κινέζους αγοραστές στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 9 εκατ. δολαρίων, ενώ τον περασμένο Απρίλιο πούλησε το πλοίο Maganari (χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2001) έναντι 10 εκατομμυρίων δολαρίων και έβαλε πωλητήριο στα πλοία Bargara και Samatan (αμφότερα χωρητικότητας 74.000 dwt, κατασκευής 2001).
Παράλληλα, ο Γιώργος Οικονόμου διαθέτει πλέον ποσοστό άνω του 70% των μετοχών της Dryships, το μεγαλύτερο ποσοστό συγκέντρωσης από την εισαγωγή της εταιρίας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, το 2005.
Η εξέλιξη αυτή δεν οφείλεται στην αγορά νέων μετοχών από τον εφοπλιστή, αλλά είναι αποτέλεσμα του προγράμματος επαναγοράς μετοχών αξίας 50 εκατ. δολ. που ανακοίνωσε η εισηγμένη εταιρία το Φεβρουάριο 2018. Ο μεγαλομέτοχος της εταιρίας κατείχε ποσοστό 88% στη ναυτιλιακή πριν από τη δημόσια εγγραφή για την είσοδο της στο χρηματιστήριο, το 2005, ενώ η προσωπική του συμμετοχή μειώθηκε στη συνέχεια στο 45,7%. Βέβαια στο ποσοστό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι επιπλέον μετοχές που κατείχαν η σύζυγος του και η πρώην σύζυγος του, την εποχή εκείνη.
H νέα ναυτιλιακή
Όμως η πιο εντυπωσιακή φετινή κίνηση του Γιώργου Οικονόμου ήταν η δημιουργία μίας νέας ναυτιλιακής, ως spin off από την Dryships, που θα εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο και θα δραστηριοποιείται στην μεταφορά LPG και LNG. Πρόκειται για την Gas Ships Limited, η οποία υπέβαλε αίτηση στις χρηματιστηριακές αρχές των ΗΠΑ για την είσοδο των μετοχών της στην αγορά.
Η μητρική Dryships θα διατηρήσει το 51% του μετοχικού της κεφαλαίου και θα διατεθεί στους μετόχους το υπόλοιπο 49% των τίτλων. Η νέα εταιρία θα δραστηριοποιείται στον τομέα μεταφοράς υγραερίου και αρχικά θα διαθέτει στόλο από τέσσερα πλοία Very Large gas Carrier (VLGC), τα οποία ανήκουν στην DryShips. Παράλληλα, τη διαχείριση των πλοίων της θα έχει η TMS Cardiff Gas συμφερόντων του γιου του κ. Οικονόμου, Χρήστου, ενώ τη θέση του Γενικού Διευθυντή αναμένεται να αναλάβει ο Αντώνης Κανδυλίδης, οικονομικός διευθυντής της Dryships.
Σημειώνεται ότι στον όμιλο των επιχειρήσεων του Γιώργου Οικονόμου ανήκει και η εταιρεία γεωτρήσεων Ocean Rig, που από την 1η Ιανουαρίου λειτουργεί με νέα διοίκηση, μετά την απόφαση του ισχυρού άνδρα της ναυτιλίας να παραδώσει τη σκυτάλη του Προέδρου και CEO της εταιρίας στον 47χρονο Pankaj Khanna, που στο παρελθόν κατείχε θέσεις στις Excel Maritime Carriers Ltd και Alba Maritime Services S.A. Έχει επίσης διατελέσει Αντιπρόεδρος Στρατηγικής Ανάπτυξης στην Teekay Corporation, από το 2001 έως το 2007. Υπενθυμίζεται ότι η Ocean Rig προχώρησε πέρυσι σε αναδιάρθρωση μετά την υπαγωγή της στο άρθρο 15 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ.
Εξάλλου ο γιος του Γιώργου Οικονόμου, Χρήστος, ηγείται της ναυτιλιακής TMS Cardiff Gas, η οποία ουσιαστικά είναι οικογενειακή εταιρεία και σχετίζεται με τον όμιλο του Γιώργου Οικονόμου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Οικονόμου: Σημαντικό deal για την Ocean Rig στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς: Η νέα στρατηγική κίνηση της Stealth Maritime
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025