ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Seanergy: Επικράτηση και ισχυροποίηση του Σταμάτη Τσαντάνη, με κερδοφορία και επαναβεβαίωση της εμπιστοσύνης των μετόχων
Η υπόθεση χρονολογείται από το 2008, όταν η ναυτιλιακή θυγατρική της JSG, Shagang Shipping, ναύλωσε το πλοίο Pounda (χωρητικότητας 178.000 dwt, κατασκευής 1999) της εταιρείας Loki Owning Company, συμφερόντων του Γ. Οικονόμου. Όμως αργότερα η Shagang Shipping χρεοκόπησε, και η Loki προσέφυγε στα δικαστήρια, υποστηρίζοντας ότι υπέστη συνολική ζημία άνω των 67 εκατ. δολαρίων
Στο ναυλοσύμφωνο αναφερόταν ότι η συμφωνία ήταν ανάμεσα στη Loki και τη Shagang, “υπό την εγγύηση” της JSG. Ωστόσο, η JSG αρνήθηκε ότι είχε εγγυηθεί για τη συμφωνία, ισχυριζόμενη ότι δεν είχε εξουσιοδοτήσει ούτε την Shagang, ούτε και τη ναυλομεσιτική εταιρεία που μεσολάβησε, για να λειτουργήσουν εκ μέρους της. Υποστήριξε ακόμα πως δε γνώριζε τίποτα για τη ναύλωση του συγκεκριμένου πλοίου.
Μάρτυρας της εταιρείας Drybulk (συμφερόντων του Γ. Οικονόμου) κατέθεσε άλλωστε στο δικαστήριο ότι σε καμία από τις συναντήσεις που προηγήθηκαν της συμφωνίας δεν υπήρξε κάποια σαφής αναφορά ότι η JSG ήταν εγγυήτρια της συμφωνίας.
Η δικαστής που εκδίκασε την υπόθεση έκρινε πως δεν υπάρχουν έγγραφα τα οποία να αποδεικνύουν ότι τα επίμαχα συμβόλαια μεταβιβάστηκαν σε οποιονδήποτε στην JSG, συνδέοντας την υπόθεση με τα πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια που φέρεται να έχει υπεξαιρέσει ο πρώην διευθυντής της Shagang, Shen Wen Fu. Έτσι, συμπέρανε πως οι ιδιοκτήτες της JSG δε γνώριζαν για τη συμφωνία ναύλωσης του πλοίου και δικαίωσε την κινεζική εταιρεία.
“Αυτή η απόφαση φυσικά θα προκαλέσει απογοήτευση” στους ιδιοκτήτες του πλοίου, επεσήμανε στην απόφασή της η δικαστής, δεδομένου ότι προηγουμένως είχαν δικαιωθεί,και υπογράμμισε πως τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν τη φορά ήταν πληρέστερα.