ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εντός του καλοκαιριού αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το αεροδρόμιο Καλαμάτας σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης στο mononews.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι αυτή την περίοδο εξετάζονται οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ότι έως τα τέλη του Ιουνίου θα ανακοινωθεί ποια από τα ενδιαφερόμενα σχήματα περνούν στην επόμενη φάση, η οποία είναι η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Πρόκειται για ένα διαγωνισμό που προετοίμαζε εδώ και αρκετό καιρό η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών εγχώριων και διεθνών ομίλων και εταιριών, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Mytilineos, και η Fraport, οι οποίοι μάχονται για την παραχώρηση του αερολιμένα Καλαμάτα για 40 έτη.
Στόχος της ΕΕΣΥΠ, που δημοπρατεί το έργο και δύναται να διατηρήσει το 15% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου, είναι να γίνουν επενδύσεις στις υποδομές για αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο καθώς τα τελευταία χρόνια καταγράφει σημαντική άνοδο στην κίνηση των επιβατών που ανέρχεται στο 90%.
Τα έργα αυτά θα γίνουν από τον προτιμητέο επενδυτή, ο οποίος πλην απροόπτου και σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Δημητριάδης αναμένεται να έχει επιλεγεί έως τα τέλη του έτους, θα αφορούν τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του κτηρίου των επιβατών καθώς και τους χώρους στάθμευσης των αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τον έναν από τους δύο διαγωνισμούς που τρέχει το Υπερταμείο και αφορά στις παραχωρήσεις αεροδρομίων, καθώς ταυτόχρονα προχωρά και η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων.
Ποιοι είναι οι μνηστήρες
Ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως αποδείχθηκε τον περασμένο Νοέμβριο που υποβλήθηκαν οι φάκελοι ενδιαφέροντος, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ηχηρών ονομάτων καθώς υπάρχουν σημαντικές συνέργειες στην περιοχή, όπως για παράδειγμα το Costa Navarino του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου που προσελκύει μεγάλο αριθμό τουριστών.
Αναλυτικότερα τα σχήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι τα εξής:
- Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενώνει τις δυνάμεις με την ινδική GMR Airports Limited. Σημειώνεται ότι η εν λόγω κοινοπραξία έχει ήδη εμπειρία σε έργα που αφορούν αεροδρόμια καθώς έχει αναλάβει την κατασκευή και τη διαχείριση του μεγαλύτερου αεροδρομίου στην Κρήτη, το οποίο δεν είναι άλλο από το Καστέλι.
- Η γερμανική Fraport AG παίρνει την κατάσταση στα χέρια της, διαθέτοντας σημαντική εμπειρία στη χώρα μας λόγω της θυγατρικής της Fraport Greece που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια, και συμμαχεί με τις DELTA AIRPORT INVESTMENTS και την ΠΗΛΕΑΣ.
- Ο Όμιλος Ελλάκτωρ, διεκδικεί τον αερολιμένα μέσω της ειδικής θυγατρικής της για τα έργα παραχωρήσεων, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, που πρωταγωνιστεί σχεδόν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, ενώνει τις δυνάμεις του με τη γαλλική Egis.
- Η Mytilineos δημιουργεί ένα κοινό μπλοκ με τη CORPORATION AMERICA AIRPORTS. Σημειώνεται ότι η εισηγμένη διαθέτει εμπειρία σε παρόμοιους διαγωνισμούς καθώς έχοντας ήδη κατέβει στον διαγωνισμό για τα 14 αεροδρόμια, χωρίς ωστόσο να αναλάβει το έργο, κάνει μία ακόμα προσπάθεια διαθέτοντας πλέον ως ατού την πρότερη εμπειρία του, αλλά και το διπλό spin off του περασμένου έτους με τη δημιουργία της ειδικής θυγατρικής Μ Παραχωρήσεων.
Διαβάστε επίσης
Υπερταμείο: Ξεκινά ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας
Υπερταμείο: Κοντά το Γαλλικό και το Αιγυπτιακό Sovereign Fund για επενδύσεις σε ελληνικά projects
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;