ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το επενδυτικό σχέδιο της Ζήρεια Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, την οποία εξαγόρασε την άνοιξη του 2021 η Χήτος ΑΒΕΕ, εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο και προβλέπει την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας υφιστάμενου εμφιαλωτηρίου με προσθήκη νέων παραγωγικών μέσων, μηχανολογικού εξοπλισμού και κτιριακής επέκτασης.
Είναι συνολικού επιλέξιμου κόστους 3,35 εκατ. ευρώ και η υλοποίησή του θα δημιουργήσει 37 νέες θέσεις εργασίας.
Η επένδυση εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας και ενισχύεται με τη μορφή της επιχορήγησης κατά 382.087 ευρώ και με τη μορφή επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά 629.987 ευρώ.
Η «Ζήρεια» βρίσκεται στην Κυλλήνη Στυμφαλίας στον νομό Κορινθίας και διατηρεί δύο γεωτρήσεις από τις οποίες αντλεί το νερό που εμφιαλώνει. Η πρώτη έχει δυνατότητα παραγωγής έως και 86.500 κυβικά μέτρα ετησίως και η δεύτερη με δυνατότητα παραγωγής έως 137.800 κυβικά μέτρα κάθε χρόνο. Το εταιρικό κεφάλαιο που απέκτησε η Χήτος τον Απρίλιο του 2021 ανέρχεται σε 714 χιλ. ευρώ. Πρόκειται επί της ουσίας για το ποσό που κατέβαλε η ηπειρώτικη βιομηχανία παραγωγής εμφιαλωμένου νερού σε μετρητά για την απόκτηση της εταιρείας. Η συγκεκριμένη ενέργεια εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό πλάνο της Χήτος συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από το 2020.
Η «Ζήρεια ΕΠΕ» ιδρύθηκε το 2005 από τους Δ. Σκαζά και Θ. Αργυρίου. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (χρήση 2016) ο κύκλος εργασιών της ανερχόταν σε 1,53 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη σε 80.235 ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεών της ανερχόταν σε 1,08 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 822.604 ευρώ ήταν βραχυπρόθεσμες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2014 ο ένας εκ των δύο εταίρων είχε πουλήσει το μερίδιό του σε αιγυπτιακή εταιρεία έναντι 500.000 ευρώ, όμως η εξαγορά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, διότι η αγοράστρια δεν κατέβαλε το σύνολο του συμφωνηθέντος τιμήματος.
Η Χήτος ΑΒΕΕ, υπό τον Νίκο Χήτο, που κατέχει μια από τις κορυφαίες θέσεις στην αγορά του εμφιαλώμενου νερού με το brand Ζαγόρι πέτυχε το 2021 διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης του τζίρου της. Ωστόσο, η ενεργειακή κρίση και η αύξηση του κόστους πρώτων υλών οδήγησαν στη συμπίεση της κερδοφορίας. Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου κατά την χρήση του 2021, ανήλθαν σε 60,8 εκατ. ευρώ από 51,22 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένες κατά ποσοστό 18,69% περίπου.
Ωστόσο η κερδοφορία δεν ακολούθησε τη θετική πορεία των πωλήσεων. Συγκεκριμένα το αποτέλεσμα προ φόρων διαμορφώθηκε το 2021 σε 4,77 εκατ. ευρώ από 6,15 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 22,5%. Αναφορικά με το αποτέλεσμα μετά φόρων της κλειόμενης χρήσης 2021 αυτό ανήλθε σε κέρδος ποσού 3,75 έναντι επίσης κέρδους ποσού 4,35 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης 2020, καταγράφοντας ποσοστιαία πτώση 13,8%.
Διαβάστε επίσης
Φορτσάρει με τα Kiko Milano ο όμιλος Φάις
Wall Disney: Ο Bob Iger επιστρέφει στη θέση του CEO – Άλμα 8% για τη μετοχή