Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων καλεί η BW LPG τη διοίκηση της ναυτιλιακής Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, λίγες ημέρες μετά την απόρριψη από την ελληνική εταιρία, της πρότασης εξαγοράς που κατέθεσε η πρώτη.

Συγκεκριμένα, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο, BW LPG, η κορυφαία εταιρία της αγοράς LPG, δημοσίευσε ανοιχτή επιστολή προς τη Dorian επαναδιατυπώνοντας το ενδιαφέρον της για την ένωση των δυνάμεων των δύο εταιριών και χαρακτηρίζοντας την κίνηση αυτή ως “μοναδική ευκαιρία”.

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Dorian από την BW LPG, θα οδηγούσε στη δημιουργία ενός κολοσσού στην αγορά του LPG, με 73 πλοία και συνολική χωρητικότητα στόλου στα 6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Ο Πρόεδρος της BW LPG, Andreas Sohmen-Pao είναι εδώ και χρόνια επενδυτής της Dorian και στα τέλη Μαΐου πραγματοποίησε στην εταιρία πρόταση εξαγοράς της με ανταλλαγή μετοχών.

Andreas Sohmen-Pao, Πρόεδρος BW Group

Ωστόσο, το ΔΣ της Dorian απέρριψε ομόφωνα την πρόταση, υποστηρίζοντας ότι υποτιμά την αξία του μοντέρνου και άκρως αποδοτικού στην κατανάλωση καυσίμων στόλου της, καθώς και την κυρίαρχη εμπορική παρουσία της εταιρίας.

Στηνέα επιστολή, ο Martin Ackermann, διευθύνων σύμβουλος της BW LPG, δήλωσε: “Καλούμε το διοικητικό συμβούλιο της Dorian να απαντήσει στους μετόχους της και να συνεργαστεί μαζί μας. Από τη στιγμή που υποβάλαμε την πρόταση μας, έχουμε συνομιλήσει με αρκετούς μετόχους της BW LPG και της Dorian και έχουμε λάβει πολλά θετικά σχόλια. Είναι ξεκάθαρο ότι οι επενδυτές και των δύο εταιριών αναγνωρίζουν τα σημαντικά οφέλη της προτεινόμενης ένωσης.”

Στην επιστολή η προσφορά της BW LPG περιγράφετε ως “μοναδική ευκαιρία μεγιστοποίησης της αξίας των μετόχων και των δύο εταιριών”.

Ωστόσο, η διοίκηση της Dorian κατά την απάντηση της στην πρόταση της BW LPG είχε επισημάνει μεταξύ άλλων ότι η ίδια διαθέτει 19 οικολογικά πλοία ECO-ships, που συνιστούν το 86% του στόλου της, ενώ την ίδια ώρα μόνο το 40% των πλοίων της BW LPG είναι οικολογικά. Επίσης, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της BW LPG είναι σημαντικά μεγαλύτερος και άρα θα χρειαστεί μεγάλη επένδυση για να ανανεωθεί ο στόλος της και να συμμορφωθεί με τις νέες αυστηρές περιβαλλοντικές προβλέψεις, κάτι που, όπως αναφέρει η Dorian, δεν πρέπει να φορτωθούν οι δικοί της μέτοχοι.

Martin Ackermann, CEO BW LPG

Η  BW LPG, από την πλευρά της επανέρχεται και υποστηρίζει ότι ο στόλος των VLGC της είναι “πολύ μοντέρνος” και κατά μέσο όρο έξι ετών. Παράλληλα, ισχυρίζεται ότι είναι πιο αποτελεσματική από πλευράς κόστους, στα λειτουργικά έξοδα, στα γενικά και διοικητικά έξοδα, καθώς και στην απόδοση των ιδίων κεφαλαίων και τη δημιουργία ταμειακών ροών, δεδομένου του χαμηλότερου χρέους της.

Σύμφωνα με την BW LPG η  Dorian είναι “υψηλότερου πιστωτικού κινδύνου”, δεδομένου ότι το κόστος τόκου που την επιβαρύνει κυμαίνεται στο 4,7% το δωδεκάμηνο έως το τέλος Μαρτίου 2018. Κατά τη ίδια χρονική περίοδο, το κόστος τόκου της BW LPG είναι στο 3,5%.

“Ο κοινός ισχυρός ισολογισμός των δύο εταιριών θα προσφέρει μεγαλύτερη οικονομική ευμάρεια στο αδύναμο περιβάλλον της αγοράς”, τονίζει η BW LPG.

Dorian LPG Γιάννης Χατζηπατέρας
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου eco-VLGC “Challenger” της Dorian LPG είναι χωρητικότητας 84.000-cbm και κατασκευής του έτους 2015

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ποιος Έλληνας εφοπλιστής αγοράζει πέντε πλοία της χρεοκοπημένης Toisa

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Οι πέντε συμφωνίες της Star Bulk με τους πιστωτές της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Γιατί η Ivy Shipping πουλά τώρα δύο από τα πλοία της