Αρνητική ήταν η απάντηση της Dorian LPG (συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα) στην πρόταση εξαγοράς της εταιρείας από την BW LPG, μετά από διαβουλεύσεις με τους οικονομικούς και νομικούς συμβούλους της.

Η πρόταση της BW LPG προέβλεπε ανταλλαγή μετοχών, με 2.05 μετοχές της BW LPG να προσφέρονται για κάθε μετοχή της Dorian LPG, στην τιμή των 7,86 δολαρίων ανά μετοχή της Dorian, και ανερχόταν συνολικά στα 1,1 δισ. δολάρια, όμως το διοικητικό συμβούλιο της Dorian LPG έκρινε ότι η προσφορά αυτή “υποτιμά την Dorian τόσο ως προς την απόλυτη, όσο και ως προς τη σχετική αξία της και δεν αναγνωρίζει την αξία των νεώτερων, πιο αποδοτικών στην κατανάλωση καυσίμων πλοίων της και την κυρίαρχη εμπορική παρουσία της εταιρείας.

Πράγματι, η Dorian LPG διαθέτει 19 οικολογικά πλοία ECO-ships, που συνιστούν το 86% του στόλου της, ενώ την ίδια ώρα μόνο το 40% των πλοίων της BW LPG είναι οικολογικά. Επίσης, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της BW LPG είναι σημαντικά μεγαλύτερος και άρα θα χρειαστεί σημαντική επένδυση για να ανανεωθεί ο στόλος της και να συμμορφωθεί με τις νέες αυστηρές περιβαλλοντικές προβλέψεις, κάτι που, όπως αναφέρει η Dorian, δεν πρέπει να φορτωθούν οι δικοί της μέτοχοι.

Το διοικητικό συμβούλιο πιστεύει ότι η τρέχουσα στρατηγική της Dorian αποδίδει και ο νεότερος, πιο αποδοτικός στόλος της Dorian με χαμηλότερη μόχλευση προστατεύει την εταιρεία στο κατώτατο σημείο του κύκλου της αγοράς και τη φέρνει σε θέση ισχύος για μακροχρόνια ανάπτυξη και επιτυχία”, αναφέρει η εταιρεία, ενώ ο Γιάννης Χατζηπατέρας σε επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της BW LPG, Andreas Sohmen-Pao, σημειώνει πως “ο συνδυασμός της BW LPG με την Dorian θα βελτίωνε την οικονομική ευελιξία για την BW LPG, αλλά θα είχε την αντίθετη επίδραση στην Dorian.

Στην επιστολή του, ο Γιάννης Χατζηπατέρας καταλήγει αναφέροντας πως η Dorian θα ήταν πρόθυμη να συζητήσει την εξαγορά ορισμένων ή όλων των οικολογικών πλοίων της BW LPG στην εμπορική της πλατφόρμα. “Πιστεύουμε ότι μία τέτοια πρόταση θα επέτρεπε μία πιο διαφανή σχετική εκτίμηση της αξίας και θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σχετικά γρήγορα. Αν το διοικητικό σας συμβούλιο ενδιαφέρεται για μία τέτοια συσσώρευση, θα ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε συζητήσεις για τα πιθανά οφέλη της”, τονίζει.

Σημειώνεται πως, αν η εξαγορά της Dorian από την BW LPG προχωρούσε, θα οδηγούσε στη δημιουργία ενός κολοσσού στην αγορά του LPG με 73 πλοία και συνολική χωρητικότητα στόλου στα 6 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Το μεγάλο deal των 390 εκατ. δολαρίων για 5+4 πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η παραγγελία στα ναυπηγεία Imabari και οι ελκυστικές τιμές των VLCCs

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Η νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της Dryships