Γιάννης Αναστασίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Frezyderm
Σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων στοχεύει η Frezyderm. Η εταιρεία, της οικογένειας Αναστασίου που τιμήθηκε στα φετινά βραβεία «Κούρος» για την ανάπτυξη και την καινοτομία της ανεβάζει τον πήχη, κόντρα στα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν στην χώρα.
Στον «πυρήνα» της στρατηγικής της, όπως λέει στο mononews.gr o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Frezyderm, Γιάννης Αναστασίου, θα συνεχίσει να βρίσκεται η παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και καινοτομίας.
Δυο στοιχεία που κάνουν αρκετούς καταναλωτές, μεταξύ των οποίων και πολλοί νέοι γονείς να εμπιστεύονται τα προϊόντα της «με κλειστά μάτια».
Το επόμενο διάστημα, όπως λέει ο κ. Αναστασίου θα κυκλοφορήσουν νέα προϊόντα, τα οποία εκτιμάται πως θα κάνουν και πάλι τη διαφορά στην κατηγορία τους.
Τα φαρμακεία θα συνεχίσουν να αποτελούν το βασικό κανάλι πώλησης των προϊόντων της. Οι εξειδικευμένες γνώσεις του φαρμακοποιού θεωρούνται απαραίτητες για την προώθηση κάποιων σκευασμάτων.
Αυτό δεν σημαίνει πως απορρίπτεται η ιδέα της συνεργασίας με τα σούπερ μάρκετ, αν και ο κ. Αναστασίου εκτιμά ότι δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να φιλοξενήσουν τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ). Αναφέρει μάλιστα πως παρά την απελευθέρωση της αγοράς δεν έχει δεχθεί ακόμη κάποια κρούση από την πλευρά τους για συνεργασία.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε χώρες όπως η Αγγλία που έχει θυγατρική, η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και οι Φιλιππίνες και το Βιετνάμ που υπάρχει προοπτική.
Το μεγαλύτερο βάρος θα πέσει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας και στις διαδικτυακές πωλήσεις, οι οποίες κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών. Στόχος είναι οι εξαγωγές να φθάσουν να συνεισφέρουν το 14% του κύκλου εργασιών το 2018 από 10% που είναι σήμερα.
Ερωτήματα για την Ελλάδα
Ο κ. Αναστασίου θεωρεί πως η σταθεροποίηση της οικονομίας θα βοηθήσει στην προσπάθεια των εξαγωγικών επιχειρήσεων και τονίζει πως υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτήματα από πελάτες και προμηθευτές στο εξωτερικό σχετικά με την κατάσταση στην Ελλάδα.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η αποκατάσταση της σταθερότητας θα συμβάλλει και στην υλοποίηση μεγαλύτερων επενδύσεων στην χώρα. Η αβεβαιότητα, όπως λέει, κάνει τις επιχειρήσεις πιο προσεκτικές στις κινήσεις τους.
Ο επικεφαλής της Frezyderm, απορρίπτει το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην παρούσα φάση, λέγοντας πως η εταιρεία έχει επιλέξει να συνεχίσει αυτόνομα για τα επόμενα τουλάχιστον πέντε χρόνια. Υπογραμμίζει μάλιστα πως όλες οι επενδύσεις θα γίνουν με ίδια κεφάλαια.
«Έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε ακόμη. Δεν ενδιαφερόμαστε για συνεργασίες», σημειώνει χαρακτηριστικά. Αναφέρει πάντως ότι πριν από περίπου δυο χρόνια, όταν η χώρα βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού δέχθηκε αρκετές κρούσεις εξαγοράς από ξένους επενδυτές.
Προφίλ
Η ιστορία της Frezyderm ξεκίνησε το 1986 από τον Αναστάσιο Αναστασίου. Βασικό στόχο είχε τον σχεδιασμό και την παραγωγή δερματολογικών προϊόντων υψηλής ποιότητας και ασφάλειας με αυστηρώς φαρμακευτικά κριτήρια.
Σήμερα, διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο με περισσότερα από 200 προϊόντα και απασχολεί συνολικά 205 υπαλλήλους. Είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες και έχει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 20 χώρες.
Τα τελευταία επτά χρόνια, έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 165%, αγγίζοντας τα 40 εκατ. ευρώ τζίρου το 2016, πετυχαίνοντας παράλληλα υψηλή κερδοφορία και σημαντική μείωση του τραπεζικού δανεισμού της, που βρίσκεται κάτω του 1% του κύκλου εργασιών της.
Το 2017, προβλέπεται να κλείσει με τζίρο 44 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων περίπου 6 εκατ. ευρώ.
Την ευθύνη της διοίκησης έχουν οι δυο γιοί του ιδρυτή, Ιωάννης και Ευθύμιος, οι οποίοι βρίσκονται στην εταιρεία από την πρώτη στιγμή.