ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η λήψη της επενδυτικής απόφασης, θα σημάνει την έναρξη των αναγκαίων προπαρασκευαστικών μελετών για την κατασκευή του έργου (π.χ. γεωτεχνικές μελέτες βυθού) καθώς και τη παραγγελία της πλωτής μονάδας και των υπόλοιπων εγκαταστάσεων του έργου. Οι εργασίες κατασκευής και εγκατάστασης θα τρέξουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Οι μέτοχοι έχουν αναγγείλει την ολοκλήρωση του έργου για το 2023.
Το 2020 ήταν η χρονιά κατά την οποία διαμορφώθηκε το μετοχικό σχήμα, με τις εταιρείες Gaslog, ήδη μέτοχος από το 2017, ΔΕΠΑ Εμπορίας, BULGARTRANSGAZ EAD και ΔΕΣΦΑ και επίσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία το market test και προχώρησαν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή του έργου.
Ο σταθμός προορίζεται να αποτελέσει τη δεύτερη «πύλη» εισόδου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη χώρα μας. Θα αποτελείται από μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU), μόνιμα αγκυροβολημένη 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, καθώς και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου-χερσαίου αγωγού, για τη μεταφορά του καυσίμου στο εθνικό σύστημα.
Οι ποσότητες LNG θα καταφθάνουν με δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG στην Αλεξανδρούπολη, από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη υπάρχει μία υποδομή υγροποίησης φυσικού αερίου.
Η στρατηγική σημασία του έργου
Επομένως, το έργο θα συμβάλει στην περαιτέρω διαφοροποίηση των οδεύσεων και την πηγών προμήθειας καυσίμου τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην ευρύτερη περιοχή, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού αλλά και τον ανταγωνισμό.
Να τονισθεί εδώ ότι ο σταθμός της Αλεξανδρούπολης θα είναι μια υποδομή προμήθειας ΦΑ στην περιοχή η οποία δεν θα εξαρτάται από τη διέλευση φυσικού αερίου μέσω τουρκικών εδαφών.
Πρόκειται για ένα έργο οι διαστάσεις του οποίου εκτείνονται σε εθνικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Χαίρει της διαχρονικής στήριξης της Ελληνικής Πολιτείας εντάσσεται στα έργα προτεραιότητας της Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής και συμπεριλαμβάνεται στο νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που εκπόνησε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Επιπλέον, το έργο έχει τη στήριξη κυβερνήσεων γειτονικών χωρών, όπως της Βουλγαρικής, ενώ έχει ενταχθεί από το 2013 στα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και ως έργο προτεραιότητας στην Πρωτοβουλία για τη διασύνδεση της Κεντρικής Νοτιοανατολικής Ευρώπης (CESEC) από το 2015.
Το FSRU είναι στρατηγικά τοποθετημένο στο σταυροδρόμι του Νότιου και του Κάθετου Διαδρόμου. Έχει περιφερειακό χαρακτήρα και προσφέρει πρόσβαση στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης, ενώ λειτουργεί σε απόλυτη συνέργεια με τα υπόλοιπα σχεδιαζόμενα μεγάλα ενεργειακά έργα Εθνικής και περιφερειακής σημασίας όπως ο IGB, ο ΤΑΡ και η υπόγεια αποθήκη Καβάλας.
Με δεδομένο ότι καμία άλλη χώρα της περιοχής δε διαθέτει τη δυνατότητα ανάπτυξης υποδομών LNG, το FSRU Αλεξανδρούπολης, προσφέρει πρόσβαση σε LNG σε όλες τις αποκλεισμένες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Μεγάλη είναι και η στρατηγική σημασία του έργου για τη χώρα μας, καθώς, αφενός εξασφαλίζει κομβικό ρόλο για την Ελλάδα στον Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου και αφετέρου, μέσω του Σταθμού, η Βόρεια Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο φυσικού αερίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Άρα, η Ελλάδα δεν θα είναι απλά χώρα διέλευσης, αλλά πύλη εισόδου ενέργειας.
Τέλος, σημαντικά είναι τα οφέλη του έργου για την εθνική και την τοπική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, το project, με προϋπολογισμό 380 εκ. Ευρώ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα στη Βόρεια Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες, δίνοντας μεγάλη ώθηση στην τοπική οικονομική ανάπτυξη.
Επιπλέον, δημιουργούνται άμεσα πολλές, νέες, ποιοτικές θέσεις απασχολήσεις και ακόμη περισσότερες έμμεσα. Συν τοις άλλοις, ενισχύεται η τοπική επιχειρηματικότητα, μειώνεται το ενεργειακό κόστος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις και άρα ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, ενώ τέλος, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης γίνεται “hub” τροφοδοσίας με φυσικό αέριο ολόκληρης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!