Την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Βουλή των Ελλήνων χαιρέτισε ο Alexander Zinell , διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece.
«Η επικύρωση των συμβάσεων για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων -μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα- από το Ελληνικό Κοινοβούλιο αποτελεί ορόσημο για την πρόοδο ενός έργου υποδομής με ιδιαίτερη σημασία», τόνισε.
«Δέσμευσή μας είναι το έργο αυτό να καταστεί επωφελές τόσο για την Ελλάδα και τους πολίτες της, τη βιομηχανία του τουρισμού και την οικονομία, όσο και για τους τουρίστες από όλο τον κόσμο και όσους χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια γενικότερα».
Οπως δηλώνει, «η επιτυχής επικύρωση στέλνει, επίσης, ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά: Η Ελλάδα κοιτάζει μπροστά δημιουργώντας ένα νέο δυναμικό περιβάλλον για επενδύσεις στη χώρα».
«Μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς στη φάση υλοποίησης του έργου», πρόσθεσε και εξήγησε ότι η Fraport έχει ήδη ξεκινήσει προπαρασκευαστικές εργασίες στον σχεδιασμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. «Όλοι μαζί εργαζόμαστε με στόχο την ολοκλήρωση του έργου».
«Η παρουσία μας στην Ελλάδα θα δράσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη ενός σημαντικού για τη χώρα κλάδου όπως ο τουρισμός», υποστήριξε ο επικεφαλής της Fraport Greece. Σε αρκετές περιπτώσεις -συνέχισε-, πολλά αεροδρόμια παγκοσμίως έχουν λειτουργήσει ως κινητήρες των τοπικών οικονομιών.
«Αυτός είναι ο στόχος μας και για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς αναμένονται θετικές επιπτώσεις σε τομείς όπως οι υπηρεσίες φιλοξενίας, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το εμπόριο, οι κατασκευές και άλλες υπηρεσίες. Η θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε από επικεφαλής επιχειρήσεων και άλλους εμπλεκόμενους φορείς αποδεικνύει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση», κατέληξε σχετικά.
Τι προβλέπει η σύμβαση
Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου, επιβεβαιώνει ότι η Fraport έχει πλαφόν στις χρεώσεις προς τους επιβάτες των αεροδρομίων, που ανέρχονται σε 13,5 ευρώ για την πρώτη τετραετία και 18,5 ευρώ μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεών της στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, στη σύμβαση προβλέπεται ότι:
Οποιεσδήποτε υφιστάμενες άδειες κατασκευής και λειτουργίας των αεροδρομίων που απαιτούνται και δεν έχουν εκδοθεί θεωρείται ότι έχουν εκδοθεί αυτοδίκαιοι με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από την ελληνική Βουλή (αρ. 219).
Οποιεσδήποτε απαλλοτριώσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης των αεροδρομίων διέπονται από τον ν.282/2001 περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων λόγω της μεγάλης σημασίας του έργου στην οικονομία της χώρας. Tις απαλλοτριώσεις πραγματοποιεί το ελληνικό Δημόσιο για λογαριασμό του παραχωρησιούχου (αρ. 222).
Η επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια υπάγεται στις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 2687/1953 περί προνομίων των ξένων επενδεδυμένων κεφαλαίων στην Ελλάδα (αρ. 223).
Τέλος, ο παραχωρησιούχος δεν έχει καμία αξίωση από το ελληνικό Δημόσιο σχετικά με τη δυνατότητά του να δημιουργεί και να αναπτύσσει ή να παραχωρεί υποδομές και δραστηριότητες εκμετάλλευσης υδροπλάνων.
Διαβάστε επίσης:
http://www.mononews.gr/pion-ekdoti-karfoni-o-papachristos-me-pirino-arthro-tou-sta-nea/47468
Δείτε επίσης:
http://www.mononews.gr/kinima-agkalias-kata-tou-brexit-mi-figete-sas-agapame/47480