ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Φραγκογιάννης σημείωσε ότι εξαιρετικές προοπτικές ανοίγονται επίσης στους τομείς της τεχνολογίας, των ψηφιακών υπηρεσιών, της διαχείρισης των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός και αξιόπιστος εταίρος στη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, παρατήρησε πως οι Έλληνες εξαγωγείς αντιστέκονται και, παρά τις δυσκολίες, καταφέρνουν και στηρίζουν την ελληνική οικονομία, διατηρώντας θέσεις εργασίας και αυξάνοντας τις πωλήσεις των προϊόντων τους στις ξένες αγορές.
«Στη διάρκεια του ενδεκάμηνου του 2020, οι ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις απεδείχθησαν ανθεκτικές. Στο σύνολό τους, όχι μόνο κατάφεραν να συγκρατήσουν τις περσινές τους εξαγωγικές επιδόσεις, αλλά σημείωσαν και μικρή αύξηση, η οποία όμως κρίνεται σημαντική, αν ληφθούν υπ’ όψιν οι δυσμενείς επιδημιολογικές και οικονομικές συνθήκες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε, δε, πως η αύξηση που παρατηρείται στις ελληνικές εξαγωγές σε αγορές εκτός ΕΕ, όπως η Ιαπωνία, η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα και η Νότια Αφρική, είναι ενθαρρυντική και δείχνει ότι οι ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις διαθέτουν ευελιξία και αντανακλαστικά.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Φραγκογιάννης τόνισε ότι το υπουργείο Εξωτερικών αντιλαμβάνεται την ανάγκη να στηριχθεί η εξαγωγική προσπάθεια, ιδιαίτερα τώρα σε συνθήκες πανδημίας, και σκιαγράφησε το «νέο ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο δράσεων στήριξης της εξωστρέφειας», που εκπονείται κατά τομέα και χώρα προτεραιότητας, το οποίο αποσκοπεί να κινητοποιήσει όλο το μηχανισμό του ΥΠΕΞ (Γραφεία ΟΕΥ, Enterprise Greece και ΟΑΕΠ) και να τον συντονίσει με τον επιχειρηματικό κόσμο.
Ειδικότερα, αναφερόμενος στο Enterprise Greece, είπε ότι προσφέρει νέα ψηφιακά εργαλεία, όπως η πλατφόρμα «b to match», που διευκολύνουν την πρόσβαση των Ελλήνων εξαγωγέων σε αγορές του εξωτερικού και τους φέρνουν σε επαφή με πιθανούς πελάτες, ενώ διερευνά τη δυνατότητα συνεργασιών προκειμένου να διευρυνθούν τα κανάλια διανομής από B2B σε B2C, προκειμένου το προϊόν να φθάνει κατ’ ευθείαν στον καταναλωτή.
Σε ό,τι αφορά τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ), είπε πως διοργανώνονται σε συνεργασία με το Enterprise Greece και παραγωγικούς φορείς, διαδικτυακά σεμινάρια πληροφόρησης (webinars) για ξένες αγορές σε σειρά κλάδων.
Παράλληλα, σημείωσε ότι εργάζεται στην κατεύθυνση της υλοποίησης ενός οργανωμένου μεταρρυθμιστικού επιχειρηματικού σχεδίου που θα καταστήσει τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) ουσιαστικό σύμμαχο των ανταγωνιστικών και εξωστρεφών επιχειρήσεων.
Περαιτέρω, ο υφυπουργός Εξωτερικών εστίασε στις επενδύσεις, υπογραμμίζοντας πως καταβάλλεται προσπάθεια να δοθεί προτεραιότητα σε εκείνες που θα έχουν σημαντική προστιθέμενη αξία. Επενδύσεις που θα συμβάλλουν στον μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και με ευεργετικές προεκτάσεις για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και για την εικόνα της χώρας μας διεθνώς, προσέθεσε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία, τονίζοντας ότι αναμένεται να δώσει τις κατευθυντήριες γραμμές για την αξιοποίηση των κονδυλίων που θα λάβει η Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αναγνωρίζει την αναγκαιότητα στήριξης της εξαγωγικής προσπάθειας, θέτοντας ως στόχο οι εξαγωγές να ανέλθουν στο 50,5% του ΑΕΠ το 2030.
Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στην ανάγκη για όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το ΕΣΠΑ, αναφέροντας ότι αναζητούνται οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και τεχνογνωσία προκειμένου το υπουργείο Εξωτερικών να ασκήσει αποτελεσματικά την Οικονομική Διπλωματία, προς όφελος της επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας.
Εν συνεχεία, ο κ. Φραγκογιάννης εστίασε στη σημερινή χρονική συγκυρία και στις αβεβαιότητες που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού, αναφέροντας πως η επιδημιολογική κρίση έφερε στο προσκήνιο νέα δεδομένα και προκλήσεις, που έρχονται να διαμορφώσουν ένα νέο σκηνικό στο διεθνές εμπόριο, δημιουργώντας παράλληλα ευκαιρίες.
Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι η αστάθεια στην παραγωγή και στη διάθεση προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, έχει αυξήσει τη ζήτηση σχετικών αγαθών σε μακρινές ή και αναπτυσσόμενες αγορές. Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, παρατήρησε ότι προϊόντα όπως τα κατεψυγμένα λαχανικά, τα τυροκομικά προϊόντα και τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας συνεχίζουν να καταγράφουν ικανοποιητικές επιδόσεις.
Έντονη ζήτηση έχει παρατηρηθεί επίσης, όπως ανέφερε, σε φαρμακευτικά και ιατρικά προϊόντα, καθώς και προϊόντα προσωπικής και οικιακής υγιεινής, αλλά και σε σειρά προϊόντων που μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινή ζωή σε συνθήκες κοινωνικής αποστασιοποίησης και δυσκολίας μετακινήσεων, όπως για παράδειγμα συσκευές και λογισμικό πληροφορικής και προϊόντα κινητής τηλεφωνίας.
Σημαντικό νέο δεδομένο χαρακτηρίζει την αύξηση των απευθείας και με ηλεκτρονικό τρόπο πωλήσεων, χωρίς να μεσολαβούν σημεία λιανικής πώλησης.
Τέλος, απευθυνόμενος στους Έλληνες εξαγωγείς, τους διαβεβαίωσε πως το υπουργείο Εξωτερικών και οι υπηρεσίες της οικονομικής διπλωματίας είναι πάντα στη διάθεσή τους.
Σμυρλής: Εξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική επιχειρηματικότητα
Ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών, Γιάννης Σμυρλής, μιλώντας στο Export Leaders Forum, εξέφρασε την εδραία πεποίθησή του ότι η ελληνική εξαγωγική επιχειρηματικότητα, έχοντας ως συμμάχους το ΥΠΕΞ και τα εργαλεία οικονομικής διπλωματίας που διαθέτει, έχει μπροστά της εξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού.
«Λειτουργώντας πλέον στη βάση μιας νέας νοοτροπίας και ενιαίας στρατηγικής που δεν αποκλείει κανέναν από τους φορείς που εκπροσωπούν τις ελληνικές επιχειρήσεις, στο υπουργείο Εξωτερικών νιώθουμε αισιόδοξοι και σίγουροι για την εποχή που έρχεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, ο κ. Σμυρλής επισήμανε πως στο υπουργείο Εξωτερικών υλοποιείται ένα νέο πρότυπο οικονομικής διπλωματίας, μία ενιαία «πύλη» εξωστρέφειας, παρά τη δύσκολη συγκυρία που προκαλεί παγκοσμίως η πανδημία κορονοϊού.
Για πρώτη φορά, επισήμανε, δημιουργήθηκε στην Ελλάδα μία ενιαία δομή, υπό το υπουργείο Εξωτερικών, για την προώθηση όλων των επί μέρους πολιτικών που εμπίπτουν στην οικονομική διπλωματία. «Συνδέοντας τις εξωτερικές σχέσεις μας σε πολυμερές και διεθνές επίπεδο και εντάσσοντας στο ΥΠΕΞ την Enterprise Greece, τον ΟΑΕΠ και τη Διεθνή Αναπτυξιακή Συνεργασία, θα μπορούμε πλέον να ασκούμε μία πραγματικά πολυεπίπεδη εξωτερική πολιτική» προσέθεσε.
Επίσης, προέταξε για την περαιτέρω στήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στις διεθνείς αγορές και την ανάδειξη της χώρας ως σημαντικού επενδυτικού προορισμού, τη στενή συνεργασία κυβέρνησης -φορέων-επιχειρήσεων, αλλά και τη στοχευμένη Οικονομική Διπλωματία.
Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε πως αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η σύνταξη της εθνικής στρατηγικής οικονομικής εξωστρέφειας, ενός συνεκτικού εθνικού σχεδίου που θα στηρίξει τις προσπάθειες του ελληνικού επιχειρείν στο εξωτερικό.
«Το σχέδιο αυτό, το οποίο θα αποσταλεί άμεσα στους παραγωγικούς φορείς για τη δική τους συνεισφορά, καλύπτει την προώθηση εξαγωγών και την προσέλκυση επενδύσεων, τις διμερείς, τριμερείς και πολυμερείς σχέσεις και συνεργασίες της πατρίδας μας σε διακρατικό επίπεδο, καθώς και τους τομείς ενέργειας, υποδομών μεταφορών και διασυνδεσιμότητας» είπε χαρακτηριστικά.
Επιπροσθέτως, ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών ενημέρωσε ότι το 2021 οι δράσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας θα ενισχυθούν και διευρυνθούν, τόσο σε επίπεδο προβολής όσο και σε επίπεδο συμβουλευτικής υποστήριξης και διευκόλυνσης πρόσβασης των Ελλήνων εξαγωγέων σε νέες αγορές.
Διαβάστε ακόμη:
ΕΕ: Η Ελλάδα εκταμιεύει €728 εκατ. από το SURE
ΓΕΦΥΡΑ: Επιδότηση δανείου σε πάνω από 110.000 νοικοκυριά
Χρήστος Σταϊκούρας: Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του ΕΝΦΙΑ κατά 8%
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση