Απώλειες εσόδων μόλις 10% αναμένεται να παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο του 2021ο όμιλος Fourlis που διαχειρίζεται τα σήματα ΙΚΕΑ και Intersport.

Και αυτό παρ’ ότι τα καταστήματά του σε Ελλάδα και Βουλγαρία, όπου πραγματοποιεί τις περισσότερες πωλήσεις παρέμειναν κλειστά στο μεγαλύτερο μέρος. Πρόκειται για μια επίδοση που κατέστη εφικτή χάρη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, τις οποίες έχει οργανώσει πολύ καλύτερα σε σχέση με την έναρξη της πανδημίας.

«Πουλάμε πιο έξυπνα τώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Fourlis, Απόστολος Πεταλάς στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης με αναλυτές. Εμφανίστηκε μάλιστα ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την παραπάνω εξέλιξη καθώς όπως είπε η σύγκριση γίνεται με το πρώτο τρίμηνο του 2020, όπου ο όμιλος κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις. Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, καταλυτικό ρόλο παίζουν οι επενδύσεις για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και των υποδομών logistics, παράγοντες που έχουν βοηθήσει την εταιρεία να γίνει πιο αποτελεσματική και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.

Ανάλογη αισιοδοξία υπάρχει για την πορεία των πωλήσεων στο σύνολο του 2021. Μάλιστα, ο διοικητικός και μετοχικός ηγέτης της Foulis, Βασίλης Φουρλής δήλωσε πεπεισμένος πως οι καταναλωτές θα συνεχίσουν και μετά την πανδημία να επιλέγουν τα προϊόντα του ομίλου. «Υπάρχουν λόγοι να πιστεύουμε ότι θα πάμε καλύτερα φέτος, όπως τα θετικά μηνύματα από τον τουρισμό και οι επενδύσεις που πιστεύουμε ότι θα γίνουν και θα βοηθήσουν την οικονομία…», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επενδύσεις αλλά και κλείσιμο καταστημάτων

Αισιοδοξία που αποτυπώνεται και στο πλάνο ανάπτυξης που έχει υιοθετήσει ο όμιλος, με στόχο την προετοιμασία του ομίλου στην μετά Covid-19 εποχή και την αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται. Σύμφωνα με την διοικητική ομάδα εντός του 2021, αναμένεται η λειτουργία δυο «μικρών ΙΚΕΑ» σε Αθήνα και Σόφια και τεσσάρων Intersport, εκ των οποίων ένα εκπτωτικό (outlet) στη Θεσσαλονίκη ενώ δρομολογείται και η ριζική ανακαίνιση περίπου 10 με 12 Intersport, ώστε να προσαρμοστούν στις «επιταγές» της omnichanel στρατηγικής.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η μείωση της χωρητικότητας των ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα από 20.000 τ.μ. σε 10.000 τμ. έκαστο, ύστερα από συμφωνία με τον σουηδικό όμιλο ΙΚΕΑ, σε μια προσπάθεια να καταστούν βιώσιμα και αποδοτικά. Όπως είπε ο κ. Πεταλάς, τα συγκεκριμένα σημεία «δεν κατάφεραν ποτέ να γίνουν κερδοφόρα» αφού ξεκίνησαν να λειτουργούν λίγο πριν την οικονομική κρίση, η οποία προκάλεσε την «κατάρρευση» της αγοράς επίπλου. Αποκάλυψε μάλιστα πως ανάμεσα στις επιλογές που εξετάστηκαν ήταν και το κλείσιμό τους.

Υπολογίζεται πως η μετατροπή τους θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους περίπου 3 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση ενώ θα δαπανηθούν συνολικά 3 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες εκτιμάται πως θα διαρκέσουν περίπου ένα χρόνο και αναμένεται –καλώς εχόντων- να ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούλιο.

Δραστικές κινήσεις εξορθολογισμού δρομολογούνται και στην Τουρκία, με το κλείσιμο άλλων πέντε καταστημάτων Intersport μέσα στους επόμενους δυο με τρεις μήνες. Είχε προηγηθεί το κλείσιμο πέντε σημείων το προηγούμενο διάστημα που δεν απέδιδαν ενώ παράλληλα βγήκε στον «αέρα» του ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας. Σχέδια επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων υπάρχουν και για τα επόμενα χρόνια, με τη δημιουργία δυο μεσαίων ΙΚΕΑ σε Κρήτη και Πάτρα (έχουν αγορασθεί ήδη τα οικόπεδα), καθώς και η λειτουργία ενός ακόμη athlete’s foot.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και ο σχεδιασμός για την Trade Estates, τον βραχίονα ακινήτων του ομίλου Foulis, με τη διοίκηση να λέει πως αναμένεται να ξεκινήσει επίσημα σε περίπου δυο μήνες, με απώτερο στόχο να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέσα στην επόμενη διετία. Τέλος, η εταιρεία δρομολογεί την έκδοση νέου εταιρικού ομολόγου μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών τον προσεχή Οκτώβριο ίσης ή και μεγαλύτερης με το προηγούμενο του 2016 που ήταν ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Fourlis: Στα €8,7 εκατ. οι ζημίες μετά φόρων για το 2020

– Fourlis: Τι ετοιμάζει μετά την ΙΚΕΑ και την Intersport – Τα σχέδια για την «επόμενη μέρα»

– Λιανεμπόριο: Στο «ραντάρ» μεγάλων παικτών η ελληνική αγορά – Τα σενάρια για Courir, Primark και Ocado