Την περαιτέρω επέκτασή του στον κλάδο υγείας κι ευεξίας επιδιώκει ο όμιλος Φουρλή, αφού η Holland & Barrett είναι μόνο το πρώτο βήμα για αυτόν το νέο τομέα λιανικής της εισηγμένης.

Αυτό είπε ενώπιον των χρηματιστηριακών αναλυτών κατά τη χθεσινή ενημέρωση ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής. Το άνοιγμα στον κλάδο του wellbeing είναι ένας από τους τέσσερις πυλώνες του νέου στρατηγικού σχεδίου του ομίλου, που κατάρτισε πριν από την πανδημία και έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή. Σύντομα ξεκινά τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό κατάστημα της βρετανικής μάρκας. Σήμερα λειτουργούν τρία καταστήματα, σε Μαρούσι (στο The Mall Athens), Γλυφάδα και Κηφισιά, με στόχο να φτάσουν τα 120 σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία την επόμενη πενταετία.

Ωστόσο, σε αυτό το στάδιο η Fourlis ακόμα χαρτογραφεί μια αγορά, σχεδόν άγνωστη για το ελληνικό λιανεμπόριο, καθώς τα προϊόντα που εμπορεύεται η αλυσίδα διατίθενται κυρίως από τα φαρμακεία. Στόχος είναι να ανοίξει αυτή την αγορά και με άλλες συμφωνίες. «Η Holland and Barrett είναι το πρώτο βήμα στον κλάδο, πρέπει να καταλάβουμε πως λειτουργεί στην ελληνική αγορά αυτό το προϊόν. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην ανατολική και δυτική Ευρώπη, όπου τα συμπληρώματα διατροφής πωλούνται κατά 95% στα φαρμακεία. Έχει έρθει η ώρα και στην Ελλάδα ο καταναλωτής να βρίσκει αυτά τα προϊόντα σε περισσότερα σημεία πώλησης», διευκρίνισε ο κ. Φουρλής και αποκάλυψε πως υπάρχουν σκέψεις και για συμπληρωματικά concepts, με άλλες μάρκες του κλάδου και τη διάθεση προϊόντων τόσο μέσω φυσικών καταστημάτων όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τέλος οι ανατιμήσεις για τα ΙΚΕΑ

Την ίδια ώρα τρέχει το σχέδιο για τρία νέα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Ελληνικό, Πάτρα και Ηράκλειο, ενώ σε εξέλιξη είναι η μείωση της έκτασης του ΙΚΕΑ αεροδρομίου, όπου θα μεταφερθούν και τα γραφεία της διοίκησης της Fourlis, έως το τέλος του χρόνου.

Το επενδυτικό πλάνο προχωρά, αλλά οι ανατιμήσεις παγώνουν, όπως τόνισε ο Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. «Η ΙΚΕΑ θα συνεχίσε να έχει χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό. Πολλοί ανταγωνιστές είχαν μεγάλες αυξήσεις τιμών, η μητρική Interikea κατάφερε να το συγκρατήσει χρηματοδοτώντας το αυξημένο λειτουργικό κόστος», είπε, επισημαίνοντας ότι το ποσοστό των ανατιμήσεων έφτασε έως το 18% τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, «την ώρα που οι ανταγωνιστές είχαν αυξήσει τις τιμές κατά 30% – 40%», εξαιτίας δύο αναθεωρήσεων των τιμών, τον προηγούμενο Μάιο και τον Σεπτέμβριο.

Οι δυσκολίες στην τροφοδότηση των καταστημάτων που αντιμετώπιζε το προηγούμενο διάστημα η ΙΚΕΑ (το 15% των κωδικών δεν ήταν διαθέσιμο) έχουν αντιμετωπιστεί εν πολλοίς. Βέβαια, κατά τον κ. Πεταλά, η αγορά οικιακού εξοπλισμού δεν έχει ανακάμψει πλήρως από τη δεκαετή ύφεση. «Το 2008 έως το 2010 η αξία της αγοράς μειώθηκε κατά 75%, αλλά είναι βέβαιο ότι θα επιστρέψει στα προηγούμενα επίπεδα», σημείωσε. Σε αριθμούς, η αγορά είχε αξία 2,6 δισ. ευρώ το 2008 και σήμερα έχει κατέλθει στο 1 δισεκατομμύριο. Βάσει του σχεδίου αναδιοργάνωσης των ΙΚΕΑ, έχουν ήδη μειωθεί σε έκταση και προσωπικό τα καταστήματα της Λάρισας και των Ιωαννίνων.

120 Intersport την επόμενη τετραετία

Θυμίζουμε πως ο όμιλος έχει αποεπενδύσει από την αγορά της Τουρκίας – πουλώντας τα 12 καταστήματα της Intersport στη γείτονα – και από την The Athlete’s Foot. Μια κίνηση που δεν σημαίνει ότι ο κλάδος των αθλητικών «μετρά λιγότερο» για τον όμιλο, αφού η The Athlete’s Foot δεν αποτελεί ισχυρό παίκτη του κλάδου, όπως η Nike και η Adidas (με συνολικό μερίδιο 60% της αγοράς), που αποτελούν πλέον στρατηγικούς συνεργάτες της Fourlis, καθώς θα εμπορεύεται και τα lifestyle προϊόντα της. Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, ο στόχος είναι το δίκτυο των καταστημάτων της Intersport να πλησιάσει τα 120 τα επόμενα χρόνια.

Ο πρόεδρος του ομίλου επανέλαβε το στόχο για πωλήσεις 750 εκατομμυρίων ευρώ στο μέσο της δεκαετίας και αύξηση του ΕΒΙΤ από 2,5% στο 8%, παραδεχόμενος πως εφόσον πλέον το περιβάλλον είναι πληθωριστικό, «σημαντικότερη από την αύξηση των πωλήσεων είναι η διατήρηση των επισκεπτών και η αύξηση του μεικτού κέρδους». Το 2022 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 501,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14% σε σύγκριση με πέρσι, ενώ και το πρώτο τρίμηνο του 2023 τρέχει με ανάπτυξη διψήφια σε σχέση με το 2019, αλλά και συγκριτικά με το 2022. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 18,8 εκατομμύρια, εξού και θα προταθεί η διανομή μερίσματος 0,11 ευρώ ανά μετοχή.

Παρόλο που τα λειτουργικά έξοδα κινήθηκαν στα 200 εκατ., αυξημένα κατά 20% σε σχέση με το 2021 και 14% σε σύγκριση με το 2019, το μεικτό περιθώριο κέρδους κινήθηκε με άνοδο 4% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση. Όπως είπε ο κ. Πεταλάς, αυτό συνέβη επειδή «επικεντρωθήκαμε σε κατηγορίες πιο ανταγωνιστικές και δεν κάναμε πολλές προωθητικές ενέργειες, λόγω μειωμένου αποθέματος».

Διαβάστε επίσης

Fourlis: Αύξηση 71,4% στα κέρδη μετά φόρων του 2022

AUSTRIACARD: Ξεκινά την Πέμπτη η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών