Το φράγμα του μισού δισεκ. ευρώ ξεπέρασαν οι πωλήσεις του ομίλου Φουρλής το 2022 καταγράφοντας εντυπωσιακές επιδόσεις και σε επίπεδο κερδοφορίας.

Με τα καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 71,4% σε σχέση με το 2021, ο όμιλος Φουρλή σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις εν μέσω ενεργειακής κρίσης αλλά και παρενεργειών της διεθνούς διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα της ΙΚΕΑ.

Ωστόσο παρά τα μεγάλα κέρδη και τα καθαρά κέρδη προς διανομή η μετοχή που έκλεισε χθες στα 3,43 ευρώ- παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όταν μάλιστα το μέγιστο στις 52 εβδομάδες είναι στα 4 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση του ομίλου Φουρλής, υπό τον Βασίλη Φουρλή θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη αφού το στοίχημα του τζίρου άνω 500 εκατ. ευρώ έχει κερδηθεί ενώ ο επόμενος στόχος που έχει τεθεί είναι τα 750 εκατ. τζίρου και προ φόρων και τόκων περιθώριο κέρδους (EBIT) 8% έως το 2025.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, το 2022 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα  501,4 εκατ. ευρώ έναντι 439,8 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας μία αύξηση της τάξης του 14%.

Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA(OPR), ανήλθαν σε  39,6 εκατ. ευρώ έναντι  38,1 εκατ. το 2021.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 20,0 εκατ. ευρώ έναντι  12,1 εκατ. ευρώ  το 2021 ενώ τα κέρδη μετά από φόρους εκτινάχθηκαν κατά 71,4% σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκαν στα 19,8 εκατ. ευρώ από  11,5 εκατ. ευρώ.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι το μόνο μέγεθος που σημείωσε μείωση, καθώς ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 69,7 εκατ. ευρώ έναντι 77,8 εκατ. ευρώ το 2021.

Γεμάτα τα ράφια στα ΙΚΕΑ

Γέμισαν και πάλι τα ράφια στα ΙΚΕΑ, καθώς τα προβλήματα που διεθνώς επηρέασαν την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαθεσιμότητα προϊόντων έχουν βελτιωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα οι δείκτες διαθεσιμότητας να πλησιάζουν πλέον τα επίπεδα κανονικότητας.

Οι πωλήσεις στον πρώτο βραχίονα λιανικής του ομίλου σημείωσαν αύξηση. Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων παρουσίασε πωλήσεις  317,6 εκατ. ευρώ έναντι  273,4 εκατ. ευρώ , αυξημένες κατά 16,2%.

Ο τζίρος στην Ελλάδα έτρεξε με μικρότερους ρυθμούς ανάπτυξης (15,2%) όταν στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,4% συγκρινόμενες με το 2021.

Το EBITDA(OPR) ανήλθε σε  30,5 εκατ. ευρώ έναντι  25,8 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 23,8 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ τρία στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα  στη Βουλγαρία), έξι μεσαίου μεγέθους καταστήματα (τέσσερα στην Ελλάδα και δύο  στη Βουλγαρία) και 9 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick- up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ εκ των οποίων έξι στην Ελλάδα, δύο στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.

Όπως έχει ανακοινωθεί ο σχεδιασμός του ομίλου περιλαμβάνει τρία νέα  μεσαίου μεγέθους ΙΚΕΑ. Στόχος είναι να ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάθε χρόνο με την αρχή να γίνεται από την Πάτρα στα τέλη του 2023 με αρχές του 2024, να ακολουθεί το Ηράκλειο Κρήτης και στη συνέχεια το κατάστημα στο Ελληνικό.

Διψήφια ανάπτυξη για τα Intersport

Στη λιανική αθλητικών ειδών, την αλυσίδα Intersport οι πωλήσεις ανήλθαν στα € 184,3 εκατ. έναντι € 166,6 εκατ., αυξημένες κατά 10,6%.

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,8% , ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 10,4%, συγκρινόμενες με το 2021.

Το EBITDA(OPR) ανήλθε σε € 12,4 εκατ. έναντι € 14,2 εκατ. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε € 0,4 εκατ.

Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 105 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 57 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και έξι στην Κύπρο.

Συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων με επενδύσεις που έφθασαν τα  8,8 εκατ. ευρώ το 2022.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος προχώρησε πρόσφατα σε αποεπένδυση από την Τουρκία πουλώντας σε τούρκικο όμιλοτη θυγατρική του, δικαιοπάροχο των σημάτων “Intersport” και “The Athlete’s Foot” στη γειτονική χώρα ενώ νωρίτερα είχε ανακοινώσει την πώληση της δραστηριότητας λιανικής  της TAF στην Ελλάδα.

Τέλος, στον τρίτο βραχίονα λιανικής του ομίλου, που αφορά στην  επένδυση του Ομίλου Fourlis στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας ξεκίνησε με τη λειτουργία των πρώτων τριών καταστημάτων λιανικής “HOLLAND & BARRETT”, ενώ σύντομα θα είναι σε λειτουργία και ο διαδικτυακός τόπος της εταιρείας. Στόχος είναι η λειτουργία 100 – 120 φυσικών καταστημάτων στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία την επόμενη πενταετία.

Αναφορικά με το κόστος ενέργειας για τη λειτουργία των καταστημάτων και των αποθηκών του Ομίλου, επηρεάστηκε από τις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρούνται διεθνώς, και αποτελεί πλέον το 5,4% των λειτουργικών εξόδων για το 2022 σε σχέση με 4,5% στο σύνολο του 2021.

Διαβάστε επίσης

Fourlis: Αύξηση 71,4% στα κέρδη μετά φόρων του 2022

Αγγελάκης: Πού ποντάρει για τριπλασιασμό των εξαγωγών

Skroutz: Γιατί το marketplace χάνει συνεργάτες εμπόρους