Με τις τιμές στο αργό πετρέλαιο να εκτοξεύονται στα 95 δολάρια ανά βαρέλι, το υψηλότερο επίπεδο για το 2023, οι επιβάτες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι πιθανόν να έρθουν αντιμέτωποι με ένα νέο γύρο αυξήσεων στα αεροπορικά εισιτήρια.

«Σε ένα περιβάλλον με υψηλές τιμές στα καύσιμα, οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια είναι πολύ πιθανόν να αυξηθούν», ανέφερε στους FT o Topi Manner, διευθύνων σύμβουλος της Finnair, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στη Φινλανδία.

Ισχυρή η ζήτηση για ταξίδια

Η παραπάνω προοπτική έρχεται σε μία περίοδο που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν εκτοξεύσει τις τιμές στα εισιτήρια εκμεταλλευόμενες την υψηλή ζήτηση για ταξίδια αλλά και την μειωμένη πρόσφορα, λόγω περιορισμένου αριθμού αεροσκαφών.

Οι μετακινήσεις με αεροπλάνο, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, περνάνε μια περίοδο αλλεπάλληλων κρίσεων με περιορισμό των δρομολογίων, καθυστερήσεις και απεργίες, όμως οι τιμές παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι το κόστος των καυσίμων έχει εκτοξευτεί και για τις ίδιες, και είναι πιθανόν να αναγκαστούν να μετακυλήσουν ένα μέρος του στους επιβάτες.

Αυτή την άποψή υποστηρίζει και ο Andrew Lobbenberg, αναλυτής αερομεταφορών της Barclays, ο οποίος ανέφερε ότι αναμένει αύξηση των τιμών των εισιτηρίων στην Ευρώπη, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες περιορίζουν τα προγράμματα πτήσεων τους ως απάντηση στο αυξανόμενο κόστος.

Αυξημένο το κόστος του πετρελαίου

Πολλοί αναλυτές της Wall Street, μεταξύ αυτών και η Morgan Stanley, έχουν αναθεωρήσει ανοδικά τις προβλέψεις τους για την τιμή στο πετρέλαιο μέσα στο 2023 και το 2024, ύστερα από την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας  και της Ρωσίας να παρατείνουν τον περιορισμό στην προσφορά του αργού πετρελαίου.

Η απόφασή αυτή έχει εκτινάξει τις τιμές και κάποιοι αναλυτές βλέπουν αυξήσεις ακόμα και στα 100 δολάρια τα βαρέλι.

Σύμφωνα με τους FT, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν σημαντική επιβάρυνση στα καύσιμα αεροσκαφών, που αγγίζει τα 130 δολάρια το βαρέλι.

Η περίπτωση των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών

Ο Chris Tarry, σύμβουλος αεροπορικής βιομηχανίας, δήλωσε στους FT ότι οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν έναν δύσκολο χειμώνα και ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορέσουν να μετακυλήσουν το κόστος στους πελάτες μόνο εάν συνεχιστεί η έκρηξη της ζήτησης για ταξίδια.

Κι ενώ οι επενδυτές αμφισβητούν το ότι η ζήτηση θα παραμείνει τόσο υψηλή ώστε να αντισταθμίσει την αύξηση των τιμών στα καύσιμα, με τις μετοχές σε αεροπορικές εταιρείες σε Ευρώπη και ΗΠΑ να καταγράφουν πτώση μετά τις αποφάσεις της Σαουδικής Αραβίας και της Ρωσίας, η περίπτωση της Ευρώπης ευνοεί σύμφωνα με κάποιους την αύξηση τιμών.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα σας πουν ότι θα προσπαθήσουν να το μετακυλήσουν, αλλά όπως κάθε κόστος, μπορείς να το μετακυλήσεις μόνο όταν έχεις υπερβάλλουσα ζήτηση», αναφέρει ο Chris Tarry.

Κι ενώ κάποιες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Delta και η American Airlines αναθεωρούν πτωτικά τα κέρδη τους λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων, ο Lobbenberg της Barclays υποστηρίζει ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους καθώς έχουν φροντίσει να προστατεύονται από τις απότομες διακυμάνσεις των τιμών στα καύσιμα.

Με την εκτίμηση ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να παραμένει υψηλή για την περιοχή της Ευρώπης, ο ίδιος υποστηρίζει ότι μία αύξηση τιμών στα αεροπορικά εισιτήρια δεν θα ψαλιδίσει τα έσοδά τους.

Διαβάστε επίσης:

Το εκρηκτικό μείγμα της Κίνας, του πετρελαίου και του αποπληθωρισμού

TUI: Βλέπει εκτίναξη κερδών μετά το δυνατό καλοκαίρι – Αυξάνονται οι κρατήσεις για το χειμώνα

Κομισιόν: Χαμηλώνει τα φτερά της συμφωνίας Μελόνι-Lufthansa