Μέχρι τα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας ή τις αρχές της επομένης αναμένεται να γνωρίζουμε εάν θα παραμείνει μπλοκαρισμένο το Flyover της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με νομικούς κύκλους.

Η απόφαση που θα βγει εντός των επόμενων ημερών θα αφορά τα ασφαλιστικά μέτρα και την προσωρινή διαταγή της διακοπής των έργων στο ΣΔΙΤ αξίας 478 εκατ. ευρώ που έχουν αναλάβει οι Όμιλοι Mytilineos και ΑΒΑΞ, αλλά έχει παραμείνει κολλημμένο λόγω των αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας, αλλά και της έλλειψης μελετών, οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί ως αιχμή του δόρατος για τις προσφυγές στο ΣτΕ.

1

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές για την τελική απόφαση του ΣτΕ θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον έως το Νοέμβριο του 2024, καθώς η πρόσφατη προσφυγή του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών και δύο ακόμη σωματείων θα εκδικαστεί στα τέλη Μαΐου και για να βγει και να καθαρογραφεί η σχετική απόφαση θα πρέπει να αναμένουμε τουλάχιστον επτά μήνες.

Όποια και αν είναι πάντως η εξέλιξη της υπόθεσης που αφορά ένα από τα μεγαλύτερα ΣΔΙΤ της χώρας μας, οι καθυστερήσεις έχουν ήδη αρχίσει και μετρούν καθώς έχει ήδη δοθεί πεντάμηνη παράταση στην καταληκτική ημερομηνία παράδοσής του, ενώ εάν δεν απορριφθούν τα ασφαλιστικά μέτρα, τότε αυτό θα παραμείνει παγωμένο έως τα τέλη του καλοκαιριού.

Οι προσφυγές το ΣτΕ και τα αιτήματα για αποζημιώσεις

Όπως είχε γράψει το mononews μία ακόμα προσφυγή από τοπικούς φορείς της Θεσσαλονίκης ήταν η αιτία του παγώματος των έργων στο Flyover.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που υποβάλλεται προσφυγή στο ΣτΕ για το συγκεκριμένο έργο, καθώς και στο παρελθόν οι κάτοικοι της συμπρωτεύουσας έχουν απευθυνθεί τουλάχιστον δύο φορές στο ανώτερο δικαστήριο.

Όσον αφορά την τελευταία προσφυγή, αυτή έχει ως αποδέκτη το υπουργείο περιβάλλοντος καθώς ο φάκελος της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που εξέδωσε το ΥΠΕΝ είναι ελλιπής, διότι σε αυτόν δεν είχαν συμπεριληφθεί οι αντιδράσεις των τοπικών φορέων.

Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου των εκπροσώπων των πολιτών και των φορέων που προσέφυγαν στο ΣτΕ, το έργο χωλαίνει σημαντικά σε μελετητικό επίπεδο, καθώς υπάρχουν ελλείψεις στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ απουσιάζουν πλήρως από το φάκελοι οι κυκλοφοριακές μελέτες, οι μελέτες οδοποιίας καθώς και η μελέτη στατικότητας.

Μάλιστα, στο παρελθόν έχει γίνει αναφορά για το γεγονός ότι οι μελέτες αυτές θα ολοκληρωθούν εντός του Α΄Εξαμήνου του 2024, ενώ αποφασίστηκε να δοθεί η πρώτη πεντάμηνη παράταση για την ολοκλήρωση του έργου με αποτέλεσμα ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης (σ.σ. δηλαδή η κατασκευαστική κοινοπραξία) να μπορεί να εγείρει αιτήματα αποζημιώσεων καθώς την ευθύνη για τις καθυστερήσεις της εκκίνησης του κυρίως κατασκευαστικού έργου την έχει αναλάβει το υπουργείο υποδομών.

 Διαβάστε επίσης:

Flyover: Απόφαση βόμβα από το ΣτΕ – Μέχρι πότε παγώνουν τα έργα

Νίκος Ταχιάος για FlyOver: «Πρέπει να διαχωρίσουμε τη δυσαρέσκεια των πολιτών που ταλαιπωρούνται, από τις αντιδράσεις λόγω ελλείμματος πολιτικού λόγου»

Νίκος Ταχιάος για απόφαση ΣτΕ για Flyover: Σεβόμαστε την απόφαση της Δικαιοσύνης