Οριακή μείωση πωλήσεων και κερδοφορίας σημείωσε πέρυσι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora. Με τον τζίρο στα 41,255 εκατ. ευρώ έναντι 42 εκατ. στην προηγούμενη χρήση και μόλις τρία καταστήματα στο νησί της Μυκόνου, οι επιδόσεις της αλυσίδας παραμένουν εντυπωσιακές.

Όπως εντυπωσιακή είναι και η γκάμα των premium προϊόντων που φιλοξενεί στα ράφια του το σούπερ μάρκετ. Από το φημισμένο γαλλικό κρασί Château Petrus και την συλλεκτική σαμπάνια Cristal 3 λίτρων μέχρι χαβιάρι από το Ιράν, προσούτο, ποικιλία τυριών, βιολογικά προϊόντα, ακόμη και είδη καπνιστού. Προϊόντα που απευθύνονται σε ένα upper class καταναλωτικό κοινό, όπως αυτό που κατακλύζει το νησί των ανέμων τα καλοκαίρια.

Και όπως φαίνεται η πτώση της τουριστικής κίνησης πέρυσι στη Μύκονο με τις αφίξεις από το εξωτερικό μειωμένες κατά 5,9% σε σχέση με το 2022 (στοιχεία Fraport Greece) χρονιά ωστόσο που καταγράφηκε ρεκόρ, επέδρασε αρνητικά έστω και οριακά στα αποτελέσματα της Flora.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες ο κύκλος εργασιών παρουσίασε πτώση κατά 1,84% σε σύγκριση με το 2022, χρονιά ωστόσο που η αλυσίδα είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται κατά 41,17% και τα καθαρά κέρδη κατά 78,7%.

Στην οικονομική χρήση του 2023 τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,69% και διαμορφώθηκαν στα 10,122 εκατ. ευρώ έναντι 9,954 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των 5,276 εκατ. ευρώ έναντι του ποσού των 5,078 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, αυξημένα κατά 3,90%.

Οριακή μείωση στα καθαρά κέρδη

Τα αποτελέσματα προ φόρων της εταιρείας μειώθηκαν οριακά κατά 0,94% και διαμορφώθηκαν σε 4,049 εκατ. ευρώ έναντι 4,087 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,5% και ανήλθαν σε 3,098 εκατ. ευρώ έναντι 3,145 εκατ. ευρώ το 2022. Τα ταμεακά διαθέσιμα περιορίστηκαν σε 2,485 εκατ. ευρώ από 3,080 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ιδρύθηκε το 1988. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στην περιοχή του αεροδρομίου Μυκόνου. Πρόκειται για ένα υπερκατάστημα με έναν μινιμαλιστικά διακοσμημένο χώρο, όπου μάλιστα οι αγορές γίνονται υπό τους ήχους της μουσικής που επιλέγει DJ. Τα άλλα δύο καταστήματα είναι το ένα στη Ανω Μερά και το άλλο στην περιοχή του Βόθωνα.

Η στρατηγική των premium προϊόντων

Η αλυσίδα απευθύνεται σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινό σε σύγκριση με τα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα και εστιάζει σε premium και ποιοτικά προϊόντα, στρατηγική που συνεχίσει και στα επόμενα χρόνια. Όπως αναφέρει στις οικονομικές καταστάσεις η διοίκησή της με επικεφαλής τον Αναστάσιο Κονταράτο, «στόχος αποτελεί η συνεχής προσπάθεια βελτίωσης των πωλούμενων εμπορευμάτων και η συνέπεια έναντι των πελατών και λοιπών συνεργατών, είναι τα ζητούμενα για την εταιρεία και τη διοίκηση της.

Ως αποτέλεσμα της διαχρονικής μας δέσμευσης για ποιοτικά εμπορεύματα και υγιείς συνεργασίες, έχουμε την καθιέρωση της εταιρείας στον κλάδο των τροφίμων ως ενός αξιόπιστου συνεργάτη για τους πελάτες μας και θέτουμε πλέον ως στόχο, στην παρούσα ιδιαίτερα δύσκολη και ανταγωνιστική οικονομική συγκυρία, τη διατήρηση της υφιστάμενης θέσης μας στον κλάδο των τροφίμων.

Ενόψει λοιπόν των αυξημένων προκλήσεων, που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, η επένδυση σε ακόμα αρτιότερα ποιοτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των πωλούμενων εμπορευμάτων προς τους πελάτες θα αποτελέσει την κύρια στρατηγική μας για τα επόμενα έτη».

Σημειώνεται ότι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora είναι μέλος του ΕΛΟΜΑΣ και στο τέλος της χρήσης το προσωπικό της αριθμούσε 59 άτομα έναντι 60 στο τέλος του 2022.

Διαβάστε επίσης:

Μύκονος: Τρία καβουροπόδαρα 121 ευρώ, χωριάτικη 28 ευρώ, μια μπριζόλα… 850 ευρώ

Hellenic Quality Foods: Αντιμέτωπη με ζημιές και απεργίες η κοτόπουλα ΜΙΜΙΚΟΣ

Κρητικός: Πιάνει τζίρο 800 εκατ. ευρώ και αναπτύσσει νέα αλυσίδα