ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την αισιοδοξία του ότι το 2022 θα είναι μια δυνατή χρονιά, ανάκαμψης για τον κλάδο της κρουαζιέρας εκφράζει μιλώντας στο mononews, o διευθύνων σύμβουλος της Variety Cruises, Φίλιππος Βενετόπουλος, θέτοντας ως στόχο η εταιρεία να πετύχει το 75% των κρατήσεων του 2019, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Variety Cruises της οικογένειας Βενετόπουλου, μετρά συνολικά 72 χρόνια στη κρουαζιέρα ενώ διαθέτει στόλο με συνολικά 11 mega – yachts και μηχανοκίνητα ιστιοφόρα, τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν από 34 έως 72 επιβάτες.
Οι αλλαγές στην κρουαζιέρα λόγω πανδημίας
Το φετινό καλοκαίρι, σύμφωνα με τον κ. Βενετόπουλο, εξελίχθηκε θετικά, κυρίως για τα κρουαζιερόπλοια μικρής χωρητικότητας ενώ ο ίδιος επισημαίνει πως παρά τις δυσκολίες που παραμένουν και φέτος λόγω πανδημίας και της περιορισμένης πληρότητας έως τον Αύγουστο η δραστηριότητα της εταιρείας κυμαίνεται στο 35% του 2019.
Επισημαίνει παράλληλα τις αλλαγές λόγω πανδημίας στους ανθρώπους που επιλέγουν την κρουαζιέρα όπως για παράδειγμα ότι πλέον έχει πέσει ο ηλικιακός μέσος όρος από τους 60 και άνω, στους 40 και άνω. Παράλληλα, αναφέρεται στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας που έχει στόχο να συνεχίσει δυναμικά την παράδοση της μικρής κρουαζιέρας.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Φίλιππου Βενετόπουλου
Πώς εξελίχθηκε το φετινό καλοκαίρι για την κρουαζιέρα;
Μετά από ένα δύσκολο περσινό καλοκαίρι, το φετινό εξελίχθηκε θετικά για την κρουαζιέρα και συγκεκριμένα για κρουαζιερόπλοια μικρής χωρητικότητας. Λόγω της πανδημίας τα μικρά γκρουπ βοήθησαν διότι εξασφάλιζαν την ασφάλεια τόσο των πελατών όσο και των πληρωμάτων μας και φυσικά τηρήθηκαν αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας.
Η αύξηση ήταν και παραμένει σταδιακή και αυτό μας βοήθησε να προετοιμαστούμε κατάλληλα όσον αφορά στα θέματα ασφαλείας, λόγω της πανδημίας. Παρά τις δυσκολίες που είχαμε και φέτος, η δραστηριότητα μας κυμαίνεται στο 35% του 2019.
Η Ελλάδα βοήθησε πολύ ως προορισμός καθώς άνοιξε εγκαίρως τα σύνορα της έτσι ώστε να μπορέσουν τόσο ξένοι όσο και Έλληνες να απολαύσουν τη θάλασσα, το παραδοσιακό φαγητό και τα αξιοθέατα της χώρας μας.
Σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας πώς κινηθήκατε;
Οι επιπτώσεις του Covid – 19, όπως καταλαβαίνετε, ήταν και στον τουρισμό τεράστιες. Πολλοί είναι ακόμα σκεπτικοί ώστε να ταξιδέψουν και το αποφεύγουν μέχρι να δοθεί ένα «οριστικό» τέλος στην πανδημία.
Σαν εταιρεία έπρεπε να επαναπροσδιορίσουμε τι ακριβώς είναι αυτό που θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας και πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε στο 100% την ασφάλειά τους, έτσι ώστε να μας εμπιστευτούν.
Αλλάξαμε την πορεία των τακτικών μας προγραμμάτων και βρεθήκαμε σε μέρη στα οποία επιτρεπόταν η πρόσβαση. Αυτό βεβαίως θεωρείται και ένα από τα προτερήματα ενός πλωτού ξενοδοχειακού στόλου, να μπορεί δηλαδή να μετακινείται σύμφωνα με τις ανάγκες της εκάστοτε περίπτωσης.
Κληθήκαμε σαν ομάδα να βρούμε διεξοδικούς τρόπους για να κρατάμε τις απαραίτητες αποστάσεις, χωρίς όμως αυτό να είναι εμπόδιο για τα ταξίδια μας. Η πανδημία δεν μας σταμάτησε ώστε να ερχόμαστε κοντά με τους πελάτες, τους τόπους και τις κοινότητες που επισκεπτόμαστε στις κρουαζιέρες μας. Το «μαζί» είναι η ελπίδα που μας βοήθησε ώστε να μην τα παρατήσουμε και να επιμείνουμε σε όλες αυτές τις δύσκολες συνθήκες που ζήσαμε και αντιμετωπίσαμε τόσο σαν πλανήτης όσο και σαν εταιρεία.
Οι εκτιμήσεις για το 2021
Σε ποια επίπεδα εκτιμάτε ότι θα κινηθούν οι πωλήσεις της εταιρείας το τρέχον έτος;
Οι πωλήσεις μας το τρέχον έτος κινήθηκαν αρκετά θετικά εάν λάβουμε υπόψιν μας ότι η πανδημία δεν έχει φύγει από τις ζωές μας. Τρία από τα οκτώ πλοία μας λειτούργησαν στην Ελλάδα με πληρότητες που κυμαίνονταν στο 60% και δύο ναυλωθήκαν στην ανερχόμενη, τουριστικά, περιοχή της Σαουδικής Αραβίας.
Τώρα ετοιμαζόμαστε σταδιακά και προσεκτικά για την επαναφορά μας στο παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας με την επιστροφή του πρώτου μας πλοίου στις Σεϋχέλλες. Είμαστε θετικοί πως σύντομα θα μας επιτρέψουν οι συνθήκες στο να μπορέσουμε να προσφέρουμε τις μοναδικές μας εμπειρίες και στους υπόλοιπους προορισμούς που λειτουργούσαμε προ πανδημίας.
Ένα από τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίσαμε ήταν η υποχρεωτική μειωμένη χωρητικότητα. Όταν στην παγκόσμια κρουαζιέρα τα πλοία είχαν το ελεύθερο να λειτουργούν στο 100%, εμείς κληθήκαμε και μέχρι τον Αύγουστο να λειτουργούμε στο 60% και από τον Σεπτέμβριο στο 80%.
Αυξήθηκαν οι νεότερες ηλικίες που επιλέγουν την κρουαζιέρα
Παρατηρείτε αλλαγές λόγω πανδημίας στους πελάτες που επιλέγουν την κρουαζιέρα;
Τα στατιστικά στοιχεία των πελατών μας δείχνουν ότι επηρεάστηκαν, από την περίοδο προ πανδημίας. Διαπιστώνουμε ότι ο κόσμος είναι πιο παρορμητικός και θέλει πιο έντονα να σχεδιάσει τις μελλοντικές του διακοπές.
Επίσης, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι έχει επεκταθεί το νεανικό κοινό στο κόσμο της κρουαζιέρας, έχοντας πέσει ο μέσος όρος ηλικίας από την 60+ ηλικιακής ομάδας στην +40 . Τα ποσοστά των κρουαζιερών που κλείνονται απευθείας από τους πελάτες μας έχουν αρχίσει να αυξάνονται ραγδαία.
Η άνοδος του Direct Marketing μας επιτρέπει να εξελίξουμε το προϊόν μας και έτσι να προσφέρουμε αυτό που αγαπάμε σε ευρύτερο κοινό.
Είναι περισσότεροι οι Έλληνες πελάτες σας σε σχέση με το παρελθόν;
Ενώ έχουμε εντοπίσει ένα ποσοστό Ελλήνων, η αγορά μας παραμένει παγκόσμιας εμβέλειας με την Αμερική, Ισπανία, και την Γαλλία να είναι οι μεγαλύτερες μας αγορές φέτος εν μέσω πανδημίας. Το προϊόν μας απευθύνεται σε πελάτες που προτιμάνε το μικρό πλοίο και θέλουν να ανακαλύψουν τον κόσμο σε μικρά γκρουπ. Πιστεύουμε αρκετά στην ελληνική αγορά καθώς είμαστε λαός που αγαπά τη θάλασσα και απλώς δεν έχει σκεφτεί να δοκιμάσει το προϊόν της μικρής experiential κρουαζιερας!
Οι στόχοι για το 2022
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το 2022;
Το 2022 δείχνει να είναι μια δυνατή χρονιά ανάκαμψης με στόχο να πετύχουμε το 75% των κρατήσεων του 2019 σε παγκόσμιο επίπεδο. Βεβαίως να επισημάνουμε ότι πολλές από τις κρατήσεις αυτές είναι από τους πελάτες που ανέβαλαν και μετέθεσαν τις διακοπές τους από την εποχή προ Covid – 19.
Ο αγώνας μας συνεχίζεται καθώς η βιομηχανία της κρουαζιέρας χτυπήθηκε από την πανδημία. Επιπροσθέτως, να μην ξεχνάμε τα μεγάλα κόστη που έχουν τα πλοία λόγω συντηρήσεων και ανακαινίσεων ακόμα και σε περίοδο που τα πλοία δεν κάνουν κρουαζιέρες.
Στόχος μας πάντα είναι να βρίσκονται τα κρουαζιερόπλοια σε άριστη κατάσταση τόσο σε θέμα ξενοδοχειακών και μηχανικών εργασιών. Κατά αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε τόσο την ασφάλεια των επιβατών και ναυτικών μας όσο και την ομορφιά των πλοίων μας για να μπορούμε να κρατάμε σε εγρήγορση το ενδιαφέρον των πελατών μας.
Ύστερα από 72 χρόνια στο κλάδο της κρουαζιέρας έχουμε καταφέρει να κατέχουμε μια ξεχωριστή θέση ως boutique πλωτών ξενοδοχείων που μας επιτρέπει να συνεχίζουμε δυναμικά το έργο μας. Πέρα από νούμερα και κρατήσεις όμως, οι προσδοκίες μας για την εποχή μετά της πανδημίας είναι για μια πιο βιώσιμη βιομηχανία η οποία λαμβάνει υπόψιν το περιβάλλον και τις τουριστικές κοινότητες.
Για αυτό τον λόγο επεξεργαζόμαστε τα δρομολόγια μας με κριτήρια την προστασία των προορισμών που επισκεπτόμαστε όπως επίσης και την αποφυγή του φαινομένου του υπερτουρισμού.
Τι περιλαμβάνουν τα επόμενα σχέδια της εταιρείας σας;
Το όραμα μας για την επόμενη δεκαετία έως το 2030 είναι να συνεχίσουμε δυναμικά την παράδοση της μικρής κρουαζιέρας που ιδρύθηκε τρεις γενιές πίσω, το 1949, παραμένοντας συγκεντρωμένοι στα μικρά πλοία που φιλοξενούν λιγότερους από 100 πελάτες ανά πλοίο.
Στις αρχές του νέου έτους θα ανακοινώσουμε το rebranding μας το οποίο θα αλλάξει την κατεύθυνση της εταιρείας μας με γνώμονα τις ανανεωμένες απαιτήσεις των πελατών μας, κρατώντας όμως ζωντανό το DNA του παρελθόντος. Από τους σημαντικότερους στόχους που έχουμε θέσει είναι να ελαττώσουμε τις εκπομπές άνθρακα μέσω του Tourism Declares στο οποίο συμμετέχουμε ως η πρώτη εταιρεία κρουαζιερών παγκοσμίως.
Έχουμε δεσμευτεί για τη δημιουργία ενός πλάνου με μετρήσιμα στοιχεία τα οποία θα δημοσιοποιήσουμε και θα αφορούν το στόλο αλλά και τα γραφείο μας. Εντέλει όταν ξεπεράσουμε τον γολγοθά της τελευταίας διετίας και αφού μπούμε πραγματικά σε μία νέα κανονικότητα ευελπιστούμε να υλοποιήσουμε το αναπτυξιακό μας πλάνο με νέες επενδύσεις και καινούργιους ορίζοντες.
Διαβάστε επίσης:
Φίλιππος Βενετόπουλος (Variety Cruises): «Ξεκινάμε με γενναίες εκπτώσεις στους Έλληνες- Η κρουαζιέρα είναι κάτι περισσότερο από διακοπές»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike