• Business

    FG Europe: Κερδισμένος και ο όμιλος Φειδάκη από το «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή»


    Ωθηση στις επιδόσεις της FG Europe όμιλος Φειδάκη έδωσε πέρυσι το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή» εκτινάσσοντας τις πωλήσεις των κλιματιστικών στην εγχώρια αγορά.  Τροφοδότης ωστόσο της ανάπτυξης κατά 20,6% του τζίρου του ομίλου που σημείωσε το 2023 ο όμιλος ήταν και οι λευκές συσκευές που αυξήθηκαν κατά 52%. 

    Στην πρώτη οικονομική χρήση μετά την πώληση της FG South East Europe στην Fujitsu General, ο τζίρος του ομίλου έσπασε το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στα 105,9 εκατ. ευρώ έναντι 87,7 εκατ. ευρώ το 2022. Σε εταιρικό επίπεδο οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 89 εκατ. ευρώ έναντι 76,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Με ώθηση από το κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αντικατάσταση των ενεργοβόρων συσκευών αλλά και τις καιρικές συνθήκες οι πωλήσεις κλιματιστικών στην εγχώρια αγορά αυξήθηκαν κατά 35% αντισταθμίζοντας την απώλεια από τη μείωση των πωλήσεων κατά 10% στο εξωτερικό. Συνολικά, η συνεισφορά των πωλήσεων εξωτερικού στον τζίρο μειώθηκε στο 33% έναντι 43% του 2022.

    Ο όμιλος υπό τον Γιώργο Φειδάκη, Δραστηριοποιείται στους τομείς, των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, μέσω της εισαγωγής και εμπορίας κλιματιστικών για οικιακή και επαγγελματική χρήση, λευκών και οικιακών συσκευών. Αντιπροσωπεύει κατ’ αποκλειστικότητα από το 2012 τα προϊόντα των κλιματιστικών και των λευκών συσκευών του κινεζικού οίκου MIDEA, ενώ παράλληλα προωθεί λευκές οικιακές συσκευές με το δικό της διαχρονικό brand ESKIMO, του οποίου η παρουσία στην Ελληνική αγορά χρονολογείται από το 1958. Από το 2019 έχει την  αποκλειστική διάθεση και των λευκών συσκευών HITACHI στην  ελληνική αγορά. Η F.G. EUROPE με ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, δραστηριοποιείται σε επτά συνολικά χώρες, αντιπροσωπεύοντας κατ’ αποκλειστικότητα τα προϊόντα της MIDEA. Από το 2015 ανέλαβε την αποκλειστική διάθεση των κλιματιστικών MIDEA και στα Βαλκάνια και από το 2017 σε Μεγάλη Βρετανία και Ιρλανδία.

    Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα, τόσο ο όμιλος όσο και η εταιρεία εμφάνισαν ισχυρές επιδόσεις και στην κερδοφορία.

    Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 28,33% και διαμορφώθηκαν σε 22,997 εκατ. ευρώ (17,92 εκατ. ευρώ το 2022).

    Με υψηλότερο περιθώριο κέρδους οι πωλήσεις κλιματιστικών στην Ελλάδα

    Ο συντελεστής μικτού κέρδους το 2023 εμφανίζεται επίσης αυξημένος, ανερχόμενος σε 25,81% έναντι 23,42% του 2022. Η βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους αποδίδεται, από τη διοίκηση της εταιρείας σε αύξηση των πωλήσεων κλιματιστικών κατά 35% στην Ελλάδα, παρόλη τη μείωση κατά 10% των πωλήσεων στο εξωτερικό, καθώς το περιθώριο κέρδους είναι υψηλότερο στην Ελλάδα. Επίσης η εξόφληση μέρος των παραγγελιών τοις μετρητοίς δίνει την δυνατότητα μεγαλύτερης έκπτωσης από τους προμηθευτές.

    Τα EBITDA αυξήθηκαν στα 12,798 εκατ. ευρώ (11,814 εκατ. ευρώ το 2022) ενώ τα κέρδη μετά φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 5,038 εκατ. ευρώ από 4,58 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, αύξηση που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κύκλου εργασιών και του περιθωρίου μικτού κέρδους.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ήταν αυξημένα στα 6,911 εκατ. ευρώ έναντι 4,106 εκατ. ευρώ, αύξηση που χαρακτηρίζεται συγκυριακή.

    Σε επίπεδο ομίλου αυξημένα κατά 37,13% είναι και τα μικτά κέρδη που διαμορφώθηκαν σε  33,139 εκατ. ευρώ ενώ αυξημένος είναι και συντελεστής μικτού κέρδους (31,29% έναντι 27,54%). Κατά 18,39% αυξήθηκαν τα EBITDA και διαμορφώθηκαν σε 16,631 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν στα 9,761 εκατ. ευρώ έναντι 7,860 εκατ. ευρώ το 2022.

    Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου εμφανίζονται αυξημένες την 31/12/2023 κατά 5,82% ανερχόμενες σε  75,595 εκατ. ευρώ λόγω κυρίως της αύξησης των συνολικών υποχρεώσεων της Μητρικής Εταιρείας.

    Απόσχιση του κλάδου ενέργειας και real estate

    Η επιχειρηματική δραστηριότητα του κ. Φειδάκη εκτείνεται και σε πολλούς άλλους τομείς όπως τα ναυτιλιακά και το real estate και οι ΑΠΕ.

    Ο κλάδος του Real Estate και της Ενέργειας λόγω διαφορετικής φύσης δραστηριοτήτων και με στόχο την καλύτερη εμπορική διαχείριση και υποστήριξη αποσχίστηκε μερικώς. Ετσι, τον περασμένο Ιούλιο η συμμετοχή της Εταιρείας με την επωνυμία «RF ENERGY AE» στην οποία η FG Europe είχε το 50% και το υπόλοιπο η οικογένεια Ρέστη, εισφέρθηκε στην εταιρεία «FG ENERGY Α.Ε.», η οποία προήλθε από τη μερική διάσπαση με απόσχιση του κλάδου της Ενέργειας και Ακινήτων από την FG EUROPE AE.  Επίσης ολοκληρώθηκε η απόκτηση πρόσθετου ποσοστού 4,58% του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής FG EUROPE KLIMA TEKNOLOJILERI SANAYI VE TICARET A.S. έναντι τιμήματος € 1.200, και πλέον κατέχει ποσοστό 95,08% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής εταιρείας.

    Τον Μάρτιο του 2024 υπεγράφη σύμβαση Κοινοπρακτικού Ομολογιακού Δανείου ύψους 45  εκατ. ευρώ με εκταμίευση σε δύο σειρές και με εξαετή διάρκεια και αποπληρωμή σε άνισες αυξανόμενες δόσεις. Με την εκταμίευση της Α’ σειράς εξοφλήθηκαν πλήρως όλα τα υφιστάμενα Κοινά Ομολογιακά Δάνεια συνολικού υπολοίπου 29, 825 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκαν εισαγωγές και λοιπές δραστηριότητες της εταιρίας. Η Β’ σειρά υπολογίζεται να εκταμιευθεί το Μάρτιο του 2025.

    Καθυστερήσεις στις παραδόσεις και υψηλότερα μεταφορικά

    Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το 2024 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι είναι συνάρτηση τόσο των κλιματικών συνθηκών όσο και των γεωπολιτικών αναταράξεων.

    Όπως αναφέρει οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι παραμένουν με τον πόλεμο στην Ουκρανία να συνεχίζεται και με την κρίση της Μέσης Ανατολής να προκαλεί καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευμάτων αύξηση του μεταφορικού κόστους. Προσθέτει ότι οι  προοπτικές και τα αποτελέσματα χρήσεως τελούν αφενός σε συνάρτηση µε την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία και αγορά και αφετέρου στις εκάστοτε κλιματολογικές συνθήκες. Εάν οι εν λόγω συνθήκες βελτιωθούν, η Διοίκηση είναι αισιόδοξη για περαιτέρω αύξηση των εσόδων και το 2024 τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

    Διαβάστε επίσης

    Πώς μπορούν οι καταναλωτές να ρίξουν τις τιμές στα σούπερ μάρκετ

    Γιατί είδε «χρυσό» στο ελαιόλαδο ο Νίκος Καραμούζης

    SARKK: Τα σχέδια της οικογένειας Σαράντη για Calvin Klein και Tommy Hilfiger και η νέα επένδυση στη Μύκονο



    ΣΧΟΛΙΑ