Η πορεία της Ferrari στο χρηματιστήριο του Μιλάνο είναι εντυπωσιακή για το 2023, με την εταιρεία να έχει ξεπεράσει σε χρηματιστηριακή αξία την Stellantis.

O κλάδος της πολυτέλειας κυριαρχεί στις ευρωαγορές, με τα luxury αυτοκίνητα να μην αποτελούν εξαίρεση. Ενώ τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής παλεύουν να προσαρμοστούν στα στενά όρια της οικονομίας που έχουν δημιουργήσει επιτόκια και πληθωρισμός, τα σπορ αμάξια και κυρίως τα supercars της κορυφαίας εταιρείας γρήγορων αυτοκινήτων με λογότυπο το ιπτάμενο άλογο παραμένουν ψηλά στη ζήτηση των πλούσιων πελατών της Ferrari.

Εκτόξευση της χρηματιστηριακής αξίας

Η Ferrari μέσα σε τέσσερις μήνες έκανε ένα άλμα στη μετοχή της κατά 34% με τη χρηματιστηριακή της αξία να εκτοξεύεται στα 50 δις ευρώ και καταγράφοντας την υψηλότερη επίδοση μεταξύ των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Ferrari διαχωρίστηκε από τη Fiat Chrysler το 2015 και εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Μιλάνο τον Οκτώβριο του ίδιου έτους με χρηματιστηριακή αξία 10 δισεκατομμύρια ευρώ, το 1/5 της τωρινής της αξίας.

Η Stellantis στην οποία περιλαμβάνεται και η Fiat, έχει χρηματιστηριακή αξία 47,1 δις ευρώ και περιλαμβάνει 14 μάρκες εκ των οποίων  Alfa Romeo, Citroen, Opel και Chrysler.

Η Ferrari πέρσι πούλησε 13.221 αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών, με τη ζήτηση να ξεπερνάει την προσφορά, σε αντίθεση με τη Stellantis, η οποία διαθέτει και αμάξια μαζικής παραγωγής, και βρίσκεται υπό πίεση λόγω των απογοητευτικών πωλήσεων του πρώτου τριμήνου στην Ευρώπη.

Η εντυπωσιακή πορεία της Ferrari φαίνεται να είναι μόνο στην αρχή για τους αναλυτές με την RBC Capital να έχει θέσει στόχο τιμή τα 321 ευρώ, από τα 269 ευρώ. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη τιμή με αρκετούς να βλέπουν ότι οι προσδοκίες της αγοράς για το πολυτελές brand μπορεί μέσα στους επόμενους μήνες να βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με τη Tesla.

Η μετοχή της είναι από πολλές απόψεις συγκρίσιμη με εκείνη των μεγάλων εταιρειών ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη, παράγοντας συνολικές αποδόσεις άνω του 500% από την απόσχισή της το 2015. Κατά την ίδια περίοδο, οι αποδόσεις για τις μετοχές αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν περίπου 50%, συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων.

Οι νέες Big Tech

Οι ευρωαγορές έχουν αποδειχθεί πολύ ισχυρότερες από το αναμενόμενο χάρη στη δυναμική των luxury εταιρειών, οι οποίες παραμένουν στην κορυφή χάρη στα δυνατά αποτελέσματα και τις αυξανόμενες πωλήσεις.

Η μεγαλύτερη έκπληξη φέτος έγινε από την LVMH η οποία βρέθηκε στο top ten των εταιρειών με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία αγγίζοντας τα 500 δις δολάρια και συναγωνιζόμενη τους αμερικανικούς κολοσσούς.

Για πολλούς επενδυτές, οι εταιρείες πολυτέλειας θεωρούνται οι Big Tech των ευρωαγορών χάρη στη δυναμική τους.

Οι μετοχές των οίκων πολυτελείας κυριαρχούν αυτή την περίοδο στους χρηματιστηριακούς δείκτες χάρη σε μερικά χαρακτηριστικά: έκθεση στην κινεζική κατανάλωση, η οποία μετά από σκληρούς περιορισμούς, έχει επιστρέψει δυναμικά αλλά και ισχυρά περιθώρια κέρδους χάρη στην τιμολογιακή τους δύναμη», δήλωσε η Lilia Peytavin, αναλύτρια της Goldman Sachs στο Παρίσι. «Αυτό διαφοροποιεί το Luxury από το Tech, του οποίου τα περιθώρια συρρικνώνονται εδώ και αρκετά τρίμηνα».

Διαβάστε επίσης:

Dolce Vita and history of design: Ferrari Roma Spider