ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Τι συνέβη στο χώρο της Τέχνης και στη μόδα από επιχειρηματικής απόψεως την εβδομάδα που πέρασε. Η πρόεδρος στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Σάντρα Μαρινοπούλου αναδεικνύεται σπουδαία ευεργέτρια για τη χώρα. Με τις ενέργειές της εν πολλοίς δρομολογείται ένας τρόπος επαναπατρισμού αρχαιοτήτων στην Ελλάδα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο και για άλλες περιπτώσεις.
Ο Πάνος Λασκαρίδης διαχρονικά προσφέρει στα Γράμματα και τις Τέχνες μέσω του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη που είχε ιδρύσει το 2007 με την εκλειπούσα σύζυγό του Μαριλένα Λασκαρίδη.
Δείτε το video στο TikTok του mononews.gr:
@mononews.gr #fashion #art #businessoffashion #gap #panoslaskaridis #metropolitanmuseumofart #met #newyork #richardickson #zacposen #news #business #greece #fy #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος – mononews.gr
Αμφότεροι η Σάντρα Μαρινοπούλου και ο Πάνος Λασκαρίδης προάγουν σήμερα τον Πολιτισμό και ειδικότερα στον αρχαίο πολιτισμό.
Όσο για τη μόδα, το χρηματιστήριο αποδεικνύει ακόμη μια φορά να μην βιάζεται κανείς να καταδικάσσει κανέναν. Ο καιρός έχει γυρίσματα.
Κυκλαδικό επί Μet
Πραγματοποιήθηκε περίλαμπρο δείπνο στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης (Μετροπόλιταν –Metropolitan Museum of Art, «ΜΕΤ») με αφορμή την ιστορική συνεργασία του ΜΕΤ με το υπουργείο Πολιτισμού και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μεταξύ άλλων. Οι πιο επιφανείς συλλέκτες και επιχειρηματίες της Ελλάδας και της Αμερικής βρίσκονταν στο επίσημο φιλανθρωπικό δείπνο. Ξεχώρισε βέβαια η Σάντρα Μαρινοπούλου, πρόεδρος του Κυκλαδικού.
Αυτή τη στιγμή παρουσιάζονται στο ΜΕΤ οι 161 πρωτοκυκλαδικές αρχαιότητες από την περίφημη συλλογή του δισεκατομμυριούχοιυ συλλέκτη Λέοναρντ Στερν. Με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας το 2022 τα τεχνουργήματα απέκτησαν ελληνική κυριότητα. Προέρχονται από τις Κυκλάδες και δημιουργήθηκαν ως επί το πλείστον κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (περ. 3200 έως 2000 π.Χ.). Εκτίθενται στη μεγάλη αίθουσα του Μουσείου με την επιγραφή «Ελληνική Δημοκρατία, Υπουργείο Πολιτισμού & Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Αθήνας, Δάνειο Κυκλαδικής Τέχνης προς το ΜΕΤ».
Το τριμερές μνημόνιο επέβαλε ένα μοντέλο συμβιβαστικής λύσης για το σταδιακό επαναπατρισμό των αρχαιοτήτων. Συμφωνήθηκε το 2022 και εγκαινιάστηκε με την παρουσίαση στο Κυκλαδικό Μουσείο δέκα πέντε τεχνουργημάτων από τη Συλλογή Στερν.
Το σύνολο των 161 έργων της συλλογής πρόκειται να εκτεθεί στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για 10 έτη υπό το καθεστώς μακροχρόνιου δανεισμού από την Ελληνική Δημοκρατία. Ύστερα ξεκινάει η σταδιακή αλλά οριστική επιστροφή τους στην Ελλάδα.
Έκθεση ταξίδι και μύθος
Στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη που ίδρυσε ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης, παρουσιάζεται έκθεση που θυμίζει περισσότερο ταξίδι και μύθο. Τιτλοφορείται Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων: 124 χρόνια υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας και παρουσιάζει για πρώτη φορά περισσότερα από ογδόντα ευρήματα από το θρυλικό ναυάγιο. Πρόκειται για το αποθησαύρισμα των ερευνών από το 2012 μέχρι το 2024 και αποτελούν πολύτιμο πληφοριακό υλιικό για το πλοίο, τον εξαρτισμό, το φορτίο αλλά και τους επιβαίνοντες.
Τα ευρήματα εκτίθενται στην ιστορική Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Παρουσιάζονται τμήματα μαρμάρινων και χάλκινων αγαλμάτων, γυάλινων και μεταλλικών σκευών, καθώς και κομμάτια από το ξύλινο σκαρί του πλοίου. Ξεχωρίζει η κεφαλή ενός Ηρακλή με στεφάνι αμπέλου που ίσως συνανήκει με το μαρμάρινο ακέφαλο άγαλμα του Ηρακλή τύπου Φαρνέζε, που βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Είχε ανελκυστεί το 1901 από τους Συμιακούς σφουγγαράδες. Εκτίθεται επίσης μικρό χάλκινο αντικείμενο, που ίσως σχετίζεται με τον ξακουστό Μηχανισμό του.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2025 και πραγματοποιείται με τη στήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων.
GAP ενωθείτε
Φαίνεται ότι ο νέος CEO της GAP Ρίτσαρντ Ντίκσον (Richard Dickson) που ανέλαβε πριν από ένα χρόνο τη μητέρα εταιρεία κατάφερε να τονώσει το χαμένο παλμό της.
Όχι μόνο ανένειψαν οι πωλήσεις αλλά φαίνεται ότι η Gap αρχίζει να κερδίζει το πιο δυναμικό κοινό της αγοράς, ήτοι την GenZ.
O Ρίτσαρντ Ντίκσον τοποθέτησε επικεφαλής στο σχεδιασμό ρούχων το πάλαι ποτέ ανερχόμενο ταλέντο της υψηλής μόδας Ζακ Πόουζεν (Zac Posen). Τον ίδιο ρόλο του χάρισε ταυτόχρονα και στην Old Navy.
Οι συνδυασμένες τους κινήσεις απέφεραν καρπούς. Έντυσαν την οσκαρούχο ηθοποιό Νταβίν Τζόι Ράντολφ (Da’Vine Joy Randolph) για το διάσημο γκαλά του ΜΕΤ αλλά και την πιο μέινστριμ Αν Χάθαγουέι.
Η τελευταία εμφανίστηκε σε γκαλά του οίκου Bvlgari στον οποίο τελεί πρέσβειρα με λευκό φουστάνι τύπου πουκάμισο. Βοήθησαν επίσης καίριες συνεργασίες με περιζήτητους οίκους μόδας της στιγμής όπως η Cult Gaia.
Έσοδα στη Gap και στην Old Navy αυξήθηκαν κατά 3% και 5% αντιστοίχως εν συγκρίσει με πέρσι. Μετοχές στην Banana Republic τονώθηκαν κατά 30%.
Δεν είναι μαγεία. Αυτά συμβαίνουν όταν οι CEOς τα δίνουν όλα.