ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η νέα μονάδα θα καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση που παρουσιάζεται στις ευρωπαϊκές αγορές και τονίζει πως έχει υπογράψει συμφωνίες με διάφορους προμηθευτές και κατασκευαστές που σχετίζονται με την ανέγερση του εργοστασίου.
Η εταιρεία της οικογένειας Φιλίππου αποφάσισε να εγκαταλείψει τα σχέδια ανέγερσης νέας παραγωγικής μονάδας στο Λουξεμβούργο, μετά τις έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και έκτοτε βρίσκεται στην αναζήτηση νέας τοποθεσίας στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ευρώπης.
Όλα αυτά έρχονται με φόντο το καλό ξεκίνημα του ομίλου τη φετινή χρονιά. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε 134,4 εκατ. δολ., παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 χάρη στην άνοδο του συνολικού όγκου πωλήσεων κατά 5%, αλλά και στον θετικό αντίκτυπο της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του αμερικάνικου δολαρίου καθώς και του ευρώ έναντι της λίρας Αγγλίας. Ανοδικά κινήθηκαν και τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία ενισχύθηκαν κατά 11,2% και έφθασαν στα 18,8 εκατ. δολ. ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 68,4%, φθάνοντας στα 12,3 εκατ. δολ. έναντι 7,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Όσον αφορά στις βασικές αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε Ιταλία, Αγγλία και Ελλάδα κατά 12,6%, 14,9%, και 8,6% αντίστοιχα, ενώ οι ΗΠΑ, αποτελούν για πρώτη φορά το μόνο «μελανό σημείο» του ισολογισμού, καθώς καταγράφεται πτώση κατά 0,9%. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η πτώση των πωλήσεων στην άλλη «άκρη του Ατλαντικού» σε αξία, η οποία διαμορφώθηκε στο 8,5% για το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Η στασιμότητα που διαφαίνεται να έχει η εταιρεία στην αμερικάνικη αγορά, απ’ όπου η εταιρεία ξεκίνησε το success story του ελληνικού γιαουρτιού αλλά και γιατί αποτελεί την μεγαλύτερη και πιο δυναμική αγορά τροφίμων στον κόσμο, σίγουρα θα πρέπει να προβληματίζει τους διοικούντες την εταιρεία. Ο διεθνείς πωλήσεις πάντως αποτελούν πλέον το «βαρύ πυροβολικό» της εταιρείας, συνεισφέροντας πάνω από το 85% των συνολικών πωλήσεων.
Αναφορικά με το περιβάλλον και τις αβεβαιότητες που υπάρχουν τη φετινή χρονιά, η διοίκηση της ΦΑΓΕ κάνει ειδική αναφορά στον έντονο ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, στις ανατιμήσεις των πρώτων υλών που μπορούν να επηρεάσουν το κόστος παραγωγής, η παρούσα οικονομική κρίση που μπορεί να πλήξει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών σε Ελλάδα, Ιταλία, Αγγλία και ΗΠΑ και φυσικά η πανδημία που επηρεάζει τις εργασίες της.
Διαβάστε ακόμη:
Έλενα Φιλίππου Κουμαντάρου: Η πρόεδρος της Elbisco αποχαιρετά τον πατέρα της, Κυριάκο Φιλίππου
Κυριάκος Φιλίππου: Ο χημικός που «κατέκτησε» τον κόσμο με το ελληνικό γιαούρτι
«Έφυγε» ο Κυριάκος Φιλίππου της ΦΑΓΕ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση