Οι μεγάλες ανατιμήσεις της τάξης του 25,5% στα προϊόντα της στο τρίμηνο δεν έσωσαν τις πωλήσεις της ΦΑΓΕ, τα αποτελέσματα της οποίας συμπιέστηκαν λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η γαλακτοβιομηχανία στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 421,2 εκατ. δολάρια, αυξημένες κατά 3,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αύξηση που αποδίδεται αποκλειστικά στον πληθωρισμό, δεδομένου ότι ο όγκος πωλήσεών της υποχώρησε κατά 10,9% συνολικά, και στην αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ.

1

Η ίδια η εταιρεία αποδίδει τη μικρή αύξηση του τζίρου της στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής κατά 19% στα προϊόντα της, η οποία στην ουσία «εξανεμίστηκε» από τη μείωση του όγκου πωλήσεων και κατά 5% από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας.

Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ αύξηση του κύκλου εργασιών καταγράφηκε μόνο στις ΗΠΑ, κατά 16,1%.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο ο τζίρος υποχώρησε κατά 15,8%, στην Ιταλία κατά 14,5% και στην Ελλάδα κατά 8,3%.

Μειωμένος ο όγκος πωλήσεων

Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε και στις ΗΠΑ, κατά 6%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η μείωση ήταν 18%, στην Ιταλία 17,7% και στην Ελλάδα 16,6%.Τα μικτά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν στο εννεάμηνο κατά 18% και διαμορφώθηκαν σε 126,2 εκατ. δολάρια, απόρροια της μεγάλης αύξησης στην τιμή παραγωγού στο γάλα.

Σύμφωνα με την εταιρεία η τιμή του γάλακτος που χρησιμοποιεί στο εργοστάσιό της στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 54,7% σε σύγκριση με πέρυσι και στις ΗΠΑ κατά 47%. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 39,3 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 15,8% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 16,6 εκατ. δολάρια από 25,2 εκατ. δολάρια πέρυσι, μείωση δηλαδή κατά 34,1%. Κατά 42,6% υποχώρησαν τα καθαρά κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν σε 14,7 εκατ. δολάρια.

Στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022 η ΦΑΓΕ αύξησε τις τιμές των προϊόντων της κατά 25,5% κατά μέσο όρο, είδε όμως τον τζίρο της να αυξάνεται συνολικά κατά 6,3%, αλλά να μειώνεται σε Ηνωμένο Βασίλειο (κατά 19,7%), Ιταλία (14,6%) και Ελλάδα (κατά 5,4%) και να αυξάνεται κατά 21,4% στις ΗΠΑ.

Όπως και στο εννεάμηνο, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 12,4% συνολικά με τη μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς στην Ιταλία (17,7%) και να ακολουθεί η Ελλάδα (17,3%), το Ηνωμένο Βασίλειο (13,8%) και οι ΗΠΑ (9,5%).

Διαβάστε επίσης:

Ενεργειακή κρίση: Κέρδη ρεκόρ για τις πετρελαϊκές εταιρείες