Εντυπωσιακές επιδόσεις σε επίπεδο κερδοφορίας εμφάνισε η ΦΑΓΕ στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,8%

Η αύξηση της καθαρής μέσης τιμής πώλησης των προϊόντων της σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής του κόστους του γάλακτος οδήγησε στην εκτίναξη της κερδοφορίας της.

1

Ειδικότερα,  οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ενισχύθηκαν κατά 6,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο  και διαμορφώθηκαν στα 147,5 εκατ. δολάρια.

Η άνοδος των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων του ομίλου σε όλες τις αγορές κατά 15,5%, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε η γαλακτοβιομηχανία.

Μείωση όγκου πωλήσεων

Ωστόσο, η μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,9% για το σύνολο της δραστηριότητας του ομίλου περιόρισε σημαντικά την περαιτέρω αύξηση του τζίρου της.

Επιπλέον, αρνητική επίδραση κατά 1,8% είχε η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.

Παρόλα αυτά το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 55,5% στα 64,1 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό των πωλήσεων στο 43,5%, έναντι 29,9% λόγω της μείωσης των τιμών γάλακτος κατά 36,8% στην Ελλάδα και 15,3% στις ΗΠΑ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 134,3% στα 29,2 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθαν στο 19,8% από 9%.

Η αύξηση στα λειτουργικά κέρδη είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων να διαμορφωθούν στα 27,1 εκατ. δολάρια έναντι 6,6 εκατ. δολαρίων ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 20,8 εκατ. δολάρια από 5,4 εκατ. δολάρια που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2022 καταγράφοντας τριψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Η Ελλάδα στις χώρες με τις μεγαλύτερες απώλειες

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις σε αξία στις βασικές αγορές που δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ με μοναδική την ελληνική αγορά να παρουσιάζει οριακή κάμψη πωλήσεων σε αξία και τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων σε όγκο.

Ειδικότερα οι πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα μειώθηκαν σε αξία κατά 0,5% ενώ σε όγκο κατά 15,8%. Ανοδικά σε αξία κινήθηκαν οι πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείας (+9,7%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (+6,7%) και στην Ιταλία (+2,1%). Αντίθετα σε όλες τις επιμέρους αγορές σε επίπεδο όγκου καταγράφονται απώλειες με τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Ακολουθούν η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες με πτώση κατά 14,4%, 3,6% και 3,3% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος αντιπροσώπευαν το 88,1% των συνολικών πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 87,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Διαβάστε επίσης

Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς: Η διπλή στόχευση της Coca Cola Τρία Έψιλον

Αρ. Παντελιάδης (Metro): Πολυεθνικές και εισαγόμενα κρατάνε τις τιμές ψηλά