Εκρηκτική αύξηση κερδοφορίας αλλά και ανάπτυξη πωλήσεων τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πέτυχε πέρυσι η ΦΑΓΕ. Η τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε με τις ανατιμήσεις – με αύξηση της καθαρής τιμής των προϊόντων της κατά 8,6% – σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου πωλήσεων έφεραν στη γαλακτοβιομηχανία τζίρο αυξημένο κατά 13,9% το 2023 έναντι του 2022 και τριπλασιασμό κερδών.

Στα 629,2 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η γαλακτοβιομηχανία οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 629,2 εκατ. δολάρια από 552,2 εκατ. δολάρια το 2022. 

1

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται εκτός από τις ανατιμήσεις των προϊόντων της, στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,3% και στη θετική επίδραση κατά 1% στην αξία των πωλήσεων λόγω της εξασθένισης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας.

Οι πωλήσεις σε αξία ενισχύθηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022 κατά 29,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 13,9% στις ΗΠΑ, κατά 11,7% στην Ιταλία και κατά 6,5% στην Ελλάδα. 

Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 12,1% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 5,5% στις ΗΠΑ. Στην ελληνική αγορά ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόλις κατά 1,1% ενώ στην ιταλική αγορά η ΦΑΓΕ κατέγραψε απώλειες της τάξης του 2%.  

Αύξηση περιθωρίων κέρδους

Οι επιδόσεις αυτές οδήγησαν σε ανοδική πορεία και την κερδοφορία. Ειδικότερα το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 70,3% στα 292,2 εκατ. δολάρια και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 46,4% από 31,1% το 2022. 

Η αύξηση αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία στη μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 31,7% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 21,4%.

Τα λειτουργικά κέρδη ξεπέρασαν τα 125,8 εκατ. δολάρια σημειώνοντας αύξηση 124,3%, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων, διαμορφώθηκαν στο 20% από 10,2%. 

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε  117,5 εκατ. δολάρια από 35,9 εκατ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη στα 82,7 εκατ. δολάρια έναντι 29,3 εκατ. δολάρια το 2022 πετυχαίνοντας μια αύξηση της τάξης του 182,2%. 

‘Εχασε την πρωτιά στην εγχώρια αγορά από τα Private Label

Το μερίδιο της ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά, η οποία σε αξία πέρυσι ξεπέρασε τα 301,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε σε  16,2% σε όγκο και 18,9% σε αξία χάνοντας την πρώτη θέση που κατείχε από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που το μερίδιο αγοράς τους σε όγκο έφτασε το 32,8% και το 20,7% της αγοράς σε αξία. 

Το δεύτερο brand προϊόν μετά τη ΦΑΓΕ είναι η ΚΡΙ ΚΡΙ με μερίδιο 13,8% σε όγκο και 15,2% σε αξία και ακολουθούν οι Vivarta, Όλυμπος, Δωδώνη, Friesland, ΜΕΒΓΑΛ, Danone και η Φάρμα Κουκάκη. 

Διαβάστε επίσης: 

Noval Property: Δημιουργεί αξία με πυρήνα της τη βιώσιμη ανάπτυξη

Info Quest Technologies: Διπλή βράβευση στα Green Brand Awards 2024

Μάχη εργολάβων για έργα 5,2 δισ. ευρώ την επόμενη διετία