Mark Zuckerberg
Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, το Facebook διέγραψε «εκατοντάδες χιλιάδες» περιεχόμενα που σχετίζονταν με την Covid-19 και ήταν παραπλανητικά.
Το Facebook πρόκειται πλέον να προειδοποιεί άμεσα τους χρήστες του που συμβουλεύονται ψευδείς πληροφορίες σχετικά με το νέο κορωνοϊό, ανακοίνωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλός του Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, το Facebook διέγραψε «εκατοντάδες χιλιάδες» περιεχόμενα που σχετίζονταν με την Covid-19 και τα οποία «θα μπορούσαν να αποτελέσουν επικείμενο κίνδυνο για την υγεία», του είδους ότι η χλωρίνη μπορεί να θεραπεύσει τον ιό.
Οι χρήστες που επισκέπτονται αυτές τις αναρτήσεις (infox), σχολιάζουν, ή μοιράζονται αυτόν τον τύπο πληροφοριών θα λαμβάνουν πλέον ένα μήνυμα στις ενημερώσεις τους στη ροή ειδήσεων, που θα τους προτρέπει να συμβουλευθούν αξιόπιστες πηγές όπως ο ιστότοπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ στο blog του στο Facebook.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook έδωσε έμφαση στις προσπάθειες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης για τον «περιορισμό της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης γύρω από την Covid-19».
Ενώ οι αβάσιμες φήμες αφθονούν και πολλαπλασιάζονται , το μέσο αυτό τονίζει πως έχει ήδη ανακατευθύνει «σχεδόν 2 δισεκατομμύρια χρήστες, δηλ. σχεδόν όλα τα «μέλη» του, σε πληροφορίες που προέρχονται από τις επίσημες αρχές δημόσιας υγείας, διαμέσου του «κέντρου πληροφόρησης για την Covid-19 », που είναι διαθέσιμο σε κάθε ροή ειδήσεων (newsfeed). Αποτέλεσμα: «περισσότεροι από 350 εκατομμύρια χρήστες έχουν ‘κάνει κλικ’ στα εκπαιδευτικά μας μηνύματα» για να μάθουν περισσότερα, στο Facebook και στο Instagram, υπογραμμίζει ο Ζούκερμπεργκ.
Παράλληλα, στο «κέντρο πληροφοριών» αυτό θα αναρτηθούν και οι συνεισφορές 60 οργανώσεων που συνεργάζονται με το Facebook για να ελέγχουν τα γεγονότα σε όλο τον κόσμο, όπως είναι και το Γαλλικό Πρακτορείο ( AFP).
Εάν οι πληροφορίες αποδειχθούν ψευδείς ή ανακριβείς, αλλά δεν αντιπροσωπεύουν έναν «άμεσο κίνδυνο», το μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα τους επισυνάπτει μια «ετικέτα προειδοποίησης». Τον Μάρτιο δόθηκε η ετικέτα αυτή σε 40 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Facebook, ωθώντας τους χρήστες να μην δουν αυτό το περιεχόμενο στο 95% των περιπτώσεων, σύμφωνα με το Facebook.