Θέση πρωταγωνιστή στην ελληνική αγορά μπίρας διεκδικεί η ΕΖΑ. Έξι χρόνια μετά την είσοδο της Damma Holding του Δημήτρη Δασκαλόπουλου στο μετοχικό κεφάλαιο, η ζυθοποιία από την Αταλάντη εμφανίζεται αποφασισμένη να πετύχει σημαντική ανάπτυξη μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, μπαίνοντας σφήνα στο δίπολο των πολυεθνικών που ηγούνται του χώρου.

Στο πλαίσιο, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Αθανάσιος Συριανός, με τη δέσμευση και τη συμμετοχή των μετόχων της δρομολογείται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, για τη χρηματοδότηση ενός νέου κύκλου επενδύσεων, την ενίσχυση των γραμμών παραγωγής και την κυκλοφορία νέων προϊόντων, τα οποία θα έχουν ευρεία απήχηση όπως η εζα alcohol free και η Odyssey Dark.

Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Συριανός για φέτος προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ που θα αφορούν νέα γραμμή εμφιάλωσης, αλλά και νέα προϊόντα, ενώ για την πενταετία 2019-2025 σχεδιάζονται νέες επενδύσεις ύψους 20-25 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα ανοίξουν τον δρόμο για τον διπλασιασμό των πωλήσεων και των μεριδίων στην εγχώρια αγορά.

Οι παραπάνω επενδύσεις έρχονται σε συνέχεια της σημαντικής ανάπτυξης που εμφάνισε η εταιρεία από τη στιγμή που η Damma Holdings μπήκε ως στρατηγικός επενδυτής. Σύμφωνα με τον κ. Συριανό, στο διάστημα αυτό, η εταιρεία τριπλασίασε τον κύκλο εργασιών αναπτύσσοντας τα μερίδια στην εγχώρια αγορά, έγινε πιο ανταγωνιστική και αναδείχθηκε εθνικός πρωταθλητής στον κλάδο της.

Επίσης, διεύρυνε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της και διπλασίασε το απασχολούμενο προσωπικό στα 180 άτομα. «Μέσα στη δύσκολη περίοδο των μνημονίων η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία έναν σημαντικό κύκλο προόδου που ξεκίνησε το 2013 με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διοίκηση», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εξίσου καλή χρονιά ήταν και το 2018, με την ΕΖΑ να αυξάνει κατά 20% τον τζίρο της, στα 36 εκατ. ευρώ και να υπερτριπλασιάζει τα λειτουργικά της κέρδη στα 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 730.000 ευρώ.

Βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού σχεδίου αποτελεί η ενδυνάμωση της παρουσίας στην αγορά της επιτόπιας κατανάλωσης, δηλαδή σε εστιατόρια, μπαρ και στην τουριστική αγορά, όπου εκτιμάται ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια, με δεδομένη και την αλματώδη άνοδο του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό τα τελευταία χρόνια.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στις εξαγωγές, οι οποίες αυτή τη στιγμή καταλαμβάνουν περίπου το 10% του κύκλου εργασιών. Η εταιρεία επιδιώκει να αναπτυχθεί και σε άλλες αγορές, πέραν των 35 που είναι ήδη μέσα από τη σύναψη συνεργασιών που θα ενδυναμωθούν στο μέλλον.

Όσον αφορά στις προβλέψεις για την πορεία της κατανάλωσης, η διοίκηση της ΕΖΑ εκτιμά ότι μετά την μικρή αύξηση που υπήρξε πέρυσι, η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλύτερη κυρίως χάρη και στον τουρισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 4 Superior Taste Awards για τις μπίρες της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Συριανός (ΕΖΑ): «Να σταματήσει το bullying στην ελληνική αγορά μπίρας»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σκληραίνει η κόντρα στην αγορά μπίρας – Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν-Ο Α. Δανιηλίδης ο μεγάλος χαμένος