ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σε συζητήσεις με τους έτερους μετόχους βρίσκεται η Exxon Mobil, προκειμένου να λάβει το “πράσινο φως” για την πώληση του μεριδίου που διαθέτει στο μεγαλύτερο διυλιστήριο αργού πετρελαίου της Γερμανίας, ένα deal που σταμάτησε με δικαστική απόφαση νωρίτερα φέτος.
Όπως ανέφεραν στο Bloomberg άτομα που γνωρίζουν το θέμα, σχεδόν πριν από ένα χρόνο, ο αμερικανικός πετρελαϊκός κολοσσός ανακοίνωσε τα σχέδιά του να πουλήσει το 25% του γερμανικού διυλιστηρίου MiRO στην Alcmene, μια αυστριακή θυγατρική του ομίλου Liwathon, που διαχειρίζεται τερματικούς σταθμούς πετρελαίου.
Ωστόσο, η συμφωνία δεν ολοκληρώθηκε, καθώς η Shell – επίσης μέτοχος του διυλιστηρίου – κινήθηκε νομικά με την αιτιολογία ότι η Exxon θα έπρεπε πρώτα να ζητήσει έγκριση από όλους τους μετόχους του διυλιστηρίου, προτού προβεί σε μια τέτοιου είδους ενέργεια.
Έτσι, το Ανώτερο Περιφερειακό Δικαστήριο της Καρλσρούης (όπου βρίσκεται το διυλιστήριο), έλαβε την απόφαση να ανακόψει τη διαδικασία τον Ιούλιο.
Η Exxon Mobil βρίσκεται τώρα στη διαδικασία συμφωνίας ενός πακέτου αποζημίωσης με τη Shell, γεγονός που θα της επιτρέψει να προχωρήσει στην πώληση, αναφέρουν οι πληροφορίες.
Σημειώνεται ότι καμία εταιρεία δεν δέχτηκε να σχολιάσει το θέμα της πώλησης στο Bloomberg.
Μόνο το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη συνήθη υποχρέωσή της να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των μερών με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, την ασφάλεια του εφοδιασμού και τη νομοθεσία για το εξωτερικό εμπόριο.
Πιέσεις και αναθεώρηση στρατηγικής
Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι πιέσεις για να πετύχουν δύσκολους περιβαλλοντικούς στόχους, έχουν οδηγήσει τους παγκόσμιους πετρελαϊκούς κολοσσούς στην αναθεώρηση των στρατηγικών τους το τελευταίο διάστημα.
Το ενδιαφέρον στρέφεται στην πώληση μεριδίων τους, καθώς εστιάζουν ξανά στην παραγωγή αργού με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Exxon διαπραγματεύεται την πώληση ενός γαλλικού διυλιστηρίου σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τον όμιλο Trafigura με έδρα τη Σιγκαπούρη, που εμπορεύεται βασικά μέταλλα και ενέργεια σε σημαντικούς περιφερειακούς κόμβους στη Γενεύη, το Χιούστον, το Μοντεβιδέο (κυριότερο λιμάνι της Ουρουγουάης) και τη Βομβάη.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Shell, βρίσκεται στη διαδικασία πώλησης ορισμένων assets της στη Σιγκαπούρη, σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την Glencore, μια ελβετική πολυεθνική εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης εμπορευμάτων με έδρα το Baar της Ελβετίας.
Τη Δευτέρα, η εταιρεία ανέφερε μείωση των περιθωρίων διύλισης το γ’ τρίμηνο, ενώ σημείωσε ότι αναμένει ζημιά στο τμήμα χημικών προϊόντων, επίδοση που αντανακλά την ευρύτερη αποδυνάμωση της οικονομίας.
Το περιθώριο κέρδους για τη διύλιση του αργού μειώθηκε κατά 29% την περίοδο αυτή στα 5,50 δολάρια το βαρέλι, ανακοίνωσε η εταιρεία.
15 εκατομμύρια τόνοι αργού ετησίως
Αξίζει να σημειωθεί ότι το διυλιστήριο Miro – που βρίσκεται επί του παρόντος υπό τον έλεγχο της γερμανικής κυβέρνησης – επεξεργάζεται περίπου 15 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου ετησίως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Οι μέτοχοί του περιλαμβάνουν τις Shell, Exxon Mobil, Phillips 66 και τη ρωσική Rosneft, η οποία κατέχει το 24%.
Το 14% των συνολικών αγορών του διυλιστηρίου αφορά ρωσικό αργό πετρέλαιο, στο οποίο βεβαίως έχουν επιβληθεί περισσότερες κυρώσει; από οποιαδήποτε άλλη χώρα, καθώς η Δύση εφαρμόζει σκληρά τιμωρητικά μέτρα, για τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης:
IEA: Αλλαγή πλεύσης για τις ΑΠΕ – Ανέφικτος ο τριπλασιασμός της παγκόσμιας δυναμικότητας έως το 2030
«Καμπανάκι» από Fitch για το κλίμα: Αυξήθηκαν φέτος οι παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα