ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου εμφανίζονται οι εφοπλιστές, καθώς το ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αναμένεται να ισορροπήσει μέχρι το τέλος του 2018, παρά το γεγονός ότι οι διαλύσεις πλοίων εκτιμάται ότι θα σημειώσουν επιβράδυνση.
Σε ανάλυση της η εταιρία Allied Shipbroking αναφέρει μεταξύ άλλων ότι με την περαιτέρω άνοδο του δείκτη Baltic Dry, ο οποίος κατέγραψε νέα υψηλά την περασμένη εβδομάδα, η αισιοδοξία για τον κλάδο ξηρού φορτίου είναι μεγάλη στην παρούσα φάση. Μάλιστα, αυτό αποτυπώνεται και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων που αυξάνονται για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Ωστόσο, οι αναλυτές εκτιμούν ότι τις επόμενες εβδομάδες, καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, οι κινήσεις αυτές θα περιοριστούν και οι δυνητικοί αγοραστές θα μεταθέσουν τις αποφάσεις τους για νέες επενδύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2018.
Κινητικότητα στα νεότευκτα παρατηρείται και στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των εταιριών δεν βρίσκονται σε τόσο καλή κατάσταση ώστε να δικαιολογούν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή στην πεποίθηση των αγοραστών ότι οι τιμές πώλησης στην παρούσα φάση κυμαίνονται σε συμφέροντα επίπεδα και αρκετοί εφοπλιστές σπεύδουν να κλείσουν ευνοϊκές συμφωνίες φοβούμενοι ότι οι τιμές μπορεί στο μέλλον να αλλάξουν.
Οι πρόσφατες παραγγελίες νεότευκτων
Σύμφωνα με τον εβδομαδιαίο report της Clarkson Platou Hellas, η ναυτιλιακή Aeolos Management, συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου, υπέγραψε με τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) συμφωνία για την κατασκευή ενός πλοίου VLCC χωρητικότητας 318,000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2020.
Η Olympic Shipping, του Ιδρύματος Ωνάση, κάνοντας χρήση option, εξασφάλισε την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου VLCC, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.Το πλοίο είναι χωρητικότητας 319.000 dwt και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή το τρίτο τρίμηνο του 2019.
Την κατασκευή τριών τάνκερ MR συμφώνησαν τα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με τη ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime, του Έλληνα εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, με χρόνο παράδοσης το 2019.
Στα μικρότερα μεγέθη, η Fujian Mawei υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή ενός πλοίου, με option για ένα ακόμη, χωρητικότητας 24.000 dwt, με την εταιρία Heng Tong Fuels. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει εντός του 2019.
Στην αγορά μεταφοράς αερίου, η DSME ανακοίνωσε την παραγγελία ενός πλοίου LNG και ενός LNG-FSRU, χωρητικότητας 173.400 cbm έκαστο, από την εταιρία Maran Gas Maritime, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση. Και τα δύο θα παραδοθούν στην εταιρία το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Τέλος, η Cosmoship Management, του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, παρήγγειλε τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 1.500 TEU, στα ναυπηγεία Huangpu Wenchong της Κίνας. Η παράδοση έχει οριστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Αγγελική Φράγκου διχάζει τους brokers: Πούλησε τελικά bulker η Navios;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Ποιος είναι ο επενδυτής που απέκτησε το 5,1% της ΤΕΝ
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Μεγάλο deal από την Capital Partners του Β. Μαρινάκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας