Για το επιτυχημένο στοίχημα της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat και τον επερχόμενο μετασχηματισμό της εισηγμένης ώστε να μην εξαρτάται αποκλειστικά από την κατασκευή, μίλησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Αλέξανδρος Εξάρχου κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου.

Ο κ. Εξάρχου δήλωσε την απόλυτη ικανοποίησή του για την πορεία τόσο της Intrakat όσο και της ΑΚΤΩΡ κάνοντας λόγο για την αφύπνιση του κατασκευαστικού θηρίου της ΑΚΤΩΡ, η οποία «έσωσε την παρτίδα» στη Ρουμανία με τη θέση σε λειτουργία των δύο μετροποντίκων για τη σιδηροδρομική γραμμή «Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)», προϋπολογισμού €573 εκατ. και θα διεκδικήσει έργα αξίας 1,5 δισ. €.

1

Σχετικά με τον μετασχηματισμό της εισηγμένης, ο κ. Εξάρχου επισήμανε ότι θα πραγματοποιηθεί στις 23 Οκτωβρίου Investor Day και τότε θα γνωστοποιηθούν οι αλλαγές, ενώ πρόσθεσε ότι σε αυτή τη προσπάθεια σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα έργα ΑΠΕ. Έκανε, δε, λόγο για μικρές εξαγορές.

Σχετικά με τη δράση στο εξωτερικό ανέφερε ότι θα ακολουθηθεί η φόρμουλα της Ρουμανίας. Δηλαδή η Intrakat θα επιδιώξει να εγκατασταθεί μόνιμα σε αγορές του εξωτερικού τις οποίες θα έχει μάθει και θα ελέγχει.

Η πορεία στα εμβληματικά έργα και το ανεκτέλεστο των 4,5 δισ. € που θα αυξηθεί

Ο κ. Εξάρχου δήλωσε ότι η Intrakat διαθέτει πλέον ανεκτέλεστο 4,5 δισ. € σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ αυτό θα αυξηθεί καθώς έως τα τέλη του 2024 θα έχουν βγει τα αποτελέσματα για ΣΔΙΤ αρδευτικών έργων στα οποία συμμετέχει η εισηγμένη, ενώ εκτίμησε ότι θα έχουν δημοπρατηθεί τα έργα για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας.

Επισήμανε, επίσης, ότι έγινε μία ηράκλεια προσπάθεια για να ξεκολλήσουν και να προχωρήσουν τα εμβληματικά έργα της ΑΚΤΩΡ με «τρομακτική» αύξηση της παραγωγικότητας, η οποία έδειξε για το τι είναι ικανή η κατασκευαστική εταιρεία.

Τα έργα τα οποία ξεχώρισε ο ισχυρός άνδρας της Intrakat ήταν:

Το Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Intrakat επένδυσε 120 εκατ. € για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών. Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε σε μία αύξηση της παραγωγικότητας κατά 48% εντός δεκαμήνου από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ και πλέον είναι βέβαιο ότι το Μετρό της συμπρωτεύουσας θα παραδοθεί εντός του Νοεμβρίου.

Το Πάτρα-Πύργος: Από το 15% που βρισκόταν οι εργασίες όταν η ΑΚΤΩΡ πέρασε στα χέρια της Intrakat πλέον η πορεία υλοποίησης τμήματος που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται στο 51%. Αυτό συνέβη καθώς η Intrakat «έριξε» 42 εκατ. € στο έργο με το ρυθμό παραγωγικότητας να εκτινάσσεται κατά 178%.

Ρουμανία: Στη Ρουμανία η ΑΚΤΩΡ κατάφερε εκτός από το να «τρέξει» τα έργα που έχει αναλάβει, γλίτωσε και από πρόστιμα που θα έπρεπε να πληρώσει καθώς τα έργα της «λίμναζαν».  Αυτό το πέτυχε καταβάλλοντας πληρωμές 51 εκατ. € για υποχρεώσεις από το παρελθόν και επενδύοντας 219 εκατ. €. Μέσω αυτών κατάφερε να φέρει και να θέσει σε λειτουργία δύο μετροπόντικες, ενώ εντός ενός μήνα θα έχει παραλάβει και συναρμολογήσει άλλα δύο.

Όσον αφορά το σιδηροδρομικό «Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)», αυτό βρισκόταν στο 2% όταν η Intrakat εξαγόρασε την ΑΚΤΩΡ και πλέον βρίσκεται στο 31% της υλοποίησής του, ενώ το το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3) από το 32% βρέθηκε στο 81% και μέχρι τα τέλη του 2024 θα έχει ολοκληρωθεί. Πρόκειται για μία τιτάνια προσπάθεια με το ρυθμό παραγωγής να αυξάνεται κατά 168%.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου μισού του 2024

Στο πρώτο «ημίχρονο» της Intrakat φάνηκαν και τα αποτελέσματα από την απορρόφηση της ΑΚΤΩΡ, η οποία κρίνεται ως επιτυχημένη από το διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης.

Ξεκινώντας από τον κύκλο εργασιών αυτός ξεπέρασε το μισό δισ. € καταγράφοντας αύξηση κατά 32%. Τα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) δεκπλασιάστηκαν από 7 στα 28,5 εκατ. €, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90% και από τα 60 εκατ. € στα 115 εκατ. €.  Μάλιστα στα ταμειακά διαθέσιμα δεν υπολογίζονται τα έργα στη Ρουμανία καθώς δεν έχουν εισπραχθεί ακόμα ποσά.

Ο δανεισμός παραμένει στα ίδια επίπεδα με την ίδια περίοδο το 2023 και ανέρχεται στα 140 εκατ. €, δηλαδή το 80% των ιδίων κεφαλαίων της Intrakat, ενώ εκτιμήθηκε ότι ο κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει το 1,1 δισ. € έως τα τέλη του 2024 επιβεβαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της διοίκησης.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αναλυτές: Έχουμε ενισχύσει με επιπλέον 1 δισ. ευρώ το αποτύπωμά μας στις υποδομές το τελευταίο 3μηνο

Σε ΆΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ το ΣΔΙΤ για την αποκατάσταση του δικτύου άρδευσης Ταυρωπού

Philips: Για πρώτη φορά γυναίκα αναλαμβάνει κορυφαία θέση στα 133 χρόνια ιστορίας της εταιρείας