ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την ανάγκη να υπάρξει αλλαγή στην κλιματική πολιτική που ακολουθεί η Ευρώπη τονίζει ο Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος στη γαλλική έκδοση της Euroactiv.
Οι χαλυβουργίες στέλνουν σήμα κινδύνου καθώς υποστηρίζουν ότι η επιβολή δασμού άνθρακα στην Ευρώπη θα δημιουργήσει πρόβλημα από τον διεθνή ανταγωνισμό και θα απειλήσει την επιβίωσή τους, γράφει το Euractiv. Όπως αναφέρον εκπρόσωποι της βιομηχανίας ο φόρος άνθρακα είναι θανάσιμο πλήγμα, γιατί θα αυξήσει την τιμή του μετάλλου που καταναλώνεται στην Ευρώπη
Από το 2026, οι εισαγωγείς πρώτων υλών όπως ο σίδηρος, ο χάλυβας, το αλουμίνιο και η ηλεκτρική ενέργεια θα υπόκεινται στον πρόσφατα συμφωνημένο φόρο CO2 εντός της ΕΕ -τον Μηχανισμό Προσαρμογής των Συνόρων Άνθρακα (CBAM).
Αυτό ήταν ένα από τα κύρια αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης το περασμένο Σαββατοκύριακο για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ. Ο δασμός θα αντανακλά την τιμή του άνθρακα που πληρώνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και θα αντικαταστήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα CO2 που απολαμβάνουν επί του παρόντος οι χαλυβουργίες.
Ως μέρος της μεταρρύθμισης της αγοράς άνθρακα της ΕΕ που συμφωνήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο, τα δωρεάν δικαιώματα CO2 θα καταργηθούν πλήρως το 2034 και θα αντικατασταθούν από το νέο δασμολόγιο άνθρακα της ΕΕ, με στόχο την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Όμως, σύμφωνα με τους βιομήχανους, ο νέος μηχανισμός θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις για τους μεταλλουργούς που μεταποιούν αυτές τις πρώτες ύλες. «Όπως έχει, ο φόρος άνθρακα είναι θανάσιμο πλήγμα, γιατί θα αυξήσει την τιμή του μετάλλου που καταναλώνεται στην Ευρώπη», δήλωσε ο Cyrille Mounier, γενικός εκπρόσωπος της γαλλικής ένωσης βιομηχανίας αλουμινίου.
Αν και ο κλάδος δεν αμφισβητεί τη βασική λογική πίσω από τη μεταρρύθμιση, εξακολουθεί να προειδοποιεί για μελλοντικές στρεβλώσεις στην αγορά της ΕΕ, ιδίως υπό το φως του αυξημένου κόστους παραγωγής που προκαλείται από την αύξηση των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών.
Και η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει ακόμη χειρότερη για τα μεταποιημένα αγαθά, όπως οι πόρτες αυτοκινήτων, τα οποία δεν θα καλύπτονται από τους δασμούς άνθρακα της ΕΕ και αφήνουν τους ευρωπαίους κατασκευαστές πλήρως εκτεθειμένους στον διεθνή ανταγωνισμό.
«Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να συνδυάσει την κλιματική της πολιτική με ένα “καρότο” που θα είναι ανταγωνιστικό έναντι άλλων περιοχών», δήλωσε ο Ευάγγελος Μυτιληναίoς, πρόεδρος της Eurometaux και Διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos.
Η Eurometaux, μια ένωση που εκπροσωπεί τους παραγωγούς μη σιδηρούχων μετάλλων, ζητά μεγαλύτερη ρυθμιστική προβλεψιμότητα τα επόμενα 15 χρόνια, για να καταστεί πιο προσιτή η χρηματοδότηση της απαλλαγής από τις εκπομπές αερίου.
Η ένωση ευρωπαϊκών χαλυβουργών Eurofer προχωρά ένα βήμα παραπέρα, προειδοποιώντας ότι η σταδιακή κατάργηση των δωρεάν δικαιωμάτων βάσει του ETS «κινδυνεύει να αφανίσει ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών χάλυβα της ΕΕ αξίας 45 δισεκατομμυρίων ευρώ, εάν δεν βρεθεί συγκεκριμένη λύση πριν από το 2026».
Οι νομοθέτες που διαπραγματεύτηκαν τη μεταρρύθμιση του ETS, από την πλευρά τους, λένε ότι έχουν εισαγάγει τις απαραίτητες διασφαλίσεις για την προστασία του κλάδου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
«Εάν η βιομηχανία χάλυβα παραπονιέται, είτε δεν θέλουν να πάνε σε απανθρακοποίηση είτε δεν διάβασαν το κείμενο», δήλωσε ο Peter Liese, Γερμανός ευρωβουλευτής που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής για τη μεταρρύθμιση για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ο Γερμανός ευρωβουλευτής απαρίθμησε τα μέτρα που εγκρίθηκαν και θα μετριάσουν τις επιπτώσεις που περιγράφει ο κλάδος. Πρώτον, ορισμένα επεξεργασμένα προϊόντα, όπως βίδες και μπουλόνια, θα επηρεαστούν άμεσα από τον μηχανισμό, ο οποίος, υποστηρίζει, μειώνει τον κίνδυνο διαρροής άνθρακα και πτώση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Διαβάστε επίσης
Ευάγγελος Μυτιληναίος: Πώς θα ξεκλειδώσουμε την κρυμμένη μας αξία- Ποιοι είναι οι στόχοι της νέας δομής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025