ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Συμφωνία με κινεζική εταιρεία leasing για την πώληση και επαναναύλωση (sale-and-leaseback) δύο νεότευκτων πλοίων suezmax της πέτυχε η ναυτιλιακή Top Ships του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, με την αξία του deal να ανέρχεται στα 92,5 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που θα χρηματοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή συνολικά τεσσάρων νεότευκτων πλοίων της Top Ships.
Βάσει της συμφωνίας, η Top Ships θα πουλήσει στην κινεζική εταιρεία τα δύο νεότευκτα πλοία μετά την παραλαβή τους από τα ναυπηγεία Samho Heavy Industries της Νότιας Κορέας, τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2019. Η Top Ships θα έχει διαρκείς οψιόν επαναγοράς των πλοίων μετά από τρία χρόνια, ενώ στο μεταξύ τα πλοία θα είναι ναυλωμένα από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία για 36 μήνες έναντι 25.000 δολαρίων ημερησίως για το καθένα.
“Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτής της συναλλαγής θα σηματοδοτήσει δύο πολύ σημαντικά ορόσημα: σημαντική μείωση των μη χρηματοδοτούμενων κεφαλαιακών μας απαιτήσεων, καθώς αυτή η χρηματοδότηση θα καλύψει περίπου το 84% των εναπομεινασών δόσεων προς τα ναυπηγεία που απαιτούνται για την παραλαβή των πλοίων suezmax… και είσοδος στην κινεζική χρηματοδοτική αγορά”, δήλωσε ο Ευάγγελος Πιστιόλης.
Τα δύο πλοία στα οποία αφορά η συμφωνία θα ονομαστούν Eco Bel air και Eco Beverly Hills και η χρηματοδότησή τους θα καλυφθεί κατά 55% μέσω της συμφωνίας sale-and-leaseback. Δύο ακόμα πλοία που θα παραδοθούν τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο του 2019, και θα ονομάζονται Eco California και Eco Marina Del Ray, καλύπτονται πλήρως από τη συμφωνία με την κινεζική εταιρεία, σύμφωνα με το TradeWinds.
Η εισηγμένη στις ΗΠΑ Top Ships γνωστοποίησε επίσης ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με πιστωτές και νέους υποψήφιους χρηματοδότες για να αντλήσει περισσότερα χρήματα από δάνεια που έχει εξασφαλίσει για τον στόλο της.