Συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης με την ολλανδική εταιρεία Trafigura εξασφάλισε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης, για δύο από τα τέσσερα MR τάνκερ που παρήγγειλε πρόσφατα στο ναυπηγείο Hyundai Mipo.

Τα δύο πλοία χωρητικότητας 50,000-dwt, τα οποία θα διαθέτουν scrubbers, κατασκευάζονται για λογαριασμό της εταιρείας Central Group, συμφερόντων του κ. Πιστιόλη. Η σύμβαση προβλέπει τη ναύλωση τους για τρία χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της για δύο επιπλέον έτη.

Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η τιμή ναύλωσης θα διαμορφωθεί στα 17.000 δολάρια ημερησίως και επισημαίνουν ότι η συμφωνία αντικατοπτρίζει τη ζήτηση που υπάρχει για μεσαία δεξαμενόπλοια υψηλών προδιαγραφών που διαθέτουν scrubbers.

Tο γεγονός ότι η Trafigura προχώρησε σε μία τέτοια κίνηση τη στιγμή που παραλαμβάνει μία σειρά νεότευκτων πλοίων που είχε παραγγείλει η ίδια δεν αποτελεί έκπληξη. Τον περασμένο Δεκέμβριο ο επικεφαλής μεταφοράς υγρού φορτίου της εταιρείας Rasmus Bach Nielsen είχε επισημάνει ότι η Trafigura αναζητά πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων, για μακροχρόνιες ναυλώσεις εν αναμονή της βελτίωσης που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν οι συγκεκριμένες αγορές.

Μάλιστα, πηγές της αγοράς, αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον της ολλανδικής εταιρείας επικεντρώνεται σε πλοία που διαθέτουν scrubbers, κάτι που είναι λιγότερο συνηθισμένο σε τάνκερ MR σε σχέση με τα μεγάλα δεξαμενόπλοια όπως τα VLCC και τα suezmaxes.

Σημειώνεται ότι ο Ευάγγελος Πιστιόλης έχει συμβάσεις ναύλωσης για όλο το στόλο της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής του Top Ships και έχει μακροχρόνιες συνεργασίες με αρκετές μεγάλες εταιρείες όπως οι BP, Stena Bulk, Shell και Cargill.

Central Group, προχώρησε στις αρχές Ιανουαρίου σε συμφωνία με το Hyundai Mipo Dockyard (HMD) για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου MR, με την τιμή του να κυμαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 38 εκατ. δολάρια.

Τα δύο πρώτα πλοία πρόκειται να παραδοθούν στην εταιρεία κατά τους πρώτους μήνες του 2020 και τα υπόλοιπα στο δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους προκειμένου να επωφεληθεί η ναυτιλιακή από την εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου και τη ζήτηση που θα υπάρξει για τα τάνκερ με scrubbers.

Πιστιόλης Top Ships
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου και χημικών προϊόντων “Nord Valiant” της Top Ships είναι χωρητικότητας 49.737-dwt και κατασκευής του έτους 2016

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Παππάς: Η κίνηση της Star Bulk Carriers που θα συζητηθεί

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ποιος μεγαλομέτοχος της Diana Shipping πούλησε μετοχές της εταιρείας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Νεώριο Σύρου: Σε λειτουργία η μεγαλύτερη δεξαμενή Panamax στην Ελλάδα