ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα λιγότερο από δύο μηνών, η ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, προσφεύγει σε διαιτησία με τα ναυπηγεία Dayang του ομίλου Sinopacific Shipbuilding Group, μετά την ακύρωση μίας ακόμα παραγγελίας.
Η Euroseas είχε ακυρώσει πριν από ενάμιση μήνα περίπου την παραγγελία του χωρητικότητας 63.500 dwt bulker Alexandros P, επικαλούμενη υπερβολικές καθυστερήσεις στην παράδοσή του, η οποία επρόκειτο να γίνει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Euroseas ανακοίνωσε την Τετάρτη την προσφυγή της σε διαιτησία κατά των ναυπηγείων Dayang για το αδελφό πλοίο του Alexandros P, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί στα τέλη Αυγούστου.
Η Euroseas έχει ήδη ζητήσει να της επιστραφούν οι πληρωμές που έχει καταβάλει στα ναυπηγεία, οι οποίες καλύπτονται από τις εγγυήσεις επιστροφής χρημάτων.
«Μετά την ακύρωση του προγράμματος νεότευκτων με τα ναυπηγεία Dayang, περιμένουμε να λάβουμε τις πληρωμές κατασκευαστικής προόδου ύψους περίπου 18 εκατομμυρίων για τα δύο πλοία ultramax, τις οποίες απαιτήσαμε και περιμένουμε να επιστραφούν», δήλωσε ο Αριστείδης Πίττας.
Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες και μακροχρόνιες χρηματοδοτικές προσπάθειες της εταιρείας, «θα μας επιτρέψουν να χρησιμοποιήσουμε ένα σημαντικό μέρος των συμβολαιακών πληρωμών για τα νεότευκτα που θα επιστραφούν για επενδύσεις σε άλλα πλοία, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειάς μας να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες στην αγορά, ειδικά στο σημερινό υποτιμημένο περιβάλλον της αγοράς», σημείωσε ο ίδιος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Euroseas, όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews.gr, είναι όπως φαίνεται μία από τις εταιρίες που θα ευνοηθούν από την κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping.
Σύμφωνα με την Alphaliner, η εταιρία Euromar, στην οποία συμμετέχει με joint venture η Euroseas, ναύλωσε το πλοίο χωρητικότητας 5,600-teu Akinada Bridge (κατασκευής 2001) στην X-Press Feeders. Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως αναφέρουν πληροφορίες, πρόκειται να αντικαταστήσει το χωρητικότητας 5,302-teu πλοίο Hanjin Paris (κατασκευής 1997), το οποίο αρχικά είχε ναυλώσει η εταιρία με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Πρόκειται για μία εξέλιξη που οφείλεται στην αιφνίδια κατάρρευση της Hanjin, καθώς οι υποψήφιοι ναυλωτές των πλοίων που διέθετε στην αγορά η νοτιοκορεάτικη εταιρία κάνουν πίσω και στρέφονται σε άλλες ναυτιλιακές που διαθέτουν στο στόλο του πλοία ίδιας κατηγορίας.
Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:
http://www.mononews.gr/ston-pago-minisis-ke-agoges-kata-tis-hanjin-stis-ipa/72505
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα