Η Eurobank Equities και οι Σταμάτης Δραζιώτης και Χριστιάνα Αρμπουνιώτη ξεκινούν την κάλυψη της εταιρείας Παπουτσάνης, μια εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών σαπουνιών στην Ευρώπη με κάθετη ολοκλήρωση και με σημαντική γεωγραφική επέκταση, με σύσταση «αγοράς» και τιμή στόχο τα 3 ευρώ, η οποία δίνει περιθώριο ανόδου 26%.

«Η Παπουτσάνης είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές σαπουνιών στην Ευρώπη (και ο μοναδικός στην Ελλάδα), που δραστηριοποιείται σε τέσσερις τομείς προϊόντων, με δικά της προϊόντα (Own brands), ξενοδοχειακά είδη, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private label/Third party) και soap noodles.

Η εταιρεία είναι διαφοροποιημένη γεωγραφικά δημιουργώντας πάνω από το 55% των πωλήσεων της στο εξωτερικό (κυρίως στην Ευρώπη). Το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στην προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας, βασισμένων σε φυσικά συστατικά σε προσιτές τιμές, με ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα.

Στον πυρήνα του μοντέλου βρίσκεται η κάθετη ολοκλήρωση, με την παραγωγή στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας να περιλαμβάνει επίσης τη συσκευασία των προϊόντων και τη διαχείριση της αποθήκευσης», εξηγούν Αρμπουνιώτη και Δραζιώτης.

Μετά από ένα χρόνο συρρίκνωσης των πωλήσεων λόγω συρροής παραγόντων, αναμένουμε επιστροφή σε διψήφια μέση ετήσια ανάπτυξη (περίπου 11% CAGR για το 2023-2026), σε συγχρονισμό με το ιστορικό της εταιρείας (πάνω από 20% CAGR το 2018-2323)Η χρηματιστηριακή αναμένει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης θα οφείλεται σε δικά της επώνυμα προϊόντα και τα προϊόντα για λογαριασμό τρίτων.

Η εταιρεία θα: 1) αυξήσει το μερίδιό της στην τοπική αγορά σαπουνιού ενώ κάνει άνοιγμα στα απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων/πιάτων και 2) επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της σε PL/συμβόλαια τρίτων, με το μάνατζμεντ να έχει αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη νέα σύμβαση, η οποία θα συνεισφέρει 6 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις σε ετήσια βάση.

Η Eurobank Equities προβλέπει ετήσια ανάπτυξη EBITDA κατά 18% για το 2023-26 και ότι τα περιθώρια EBITDA θα αυξηθούν κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες τα επόμενα 3 χρόνια (σε 17,5%) και θα φτάσουν το 18,5% έως το 2028.

«Πιστεύουμε ότι το 2023 σηματοδοτεί το σημείο καμπής για τη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF), με το FCF να εισέρχεται σε ανοδική τροχιά ανοίγοντας το δρόμο για αυξανόμενες ταμειακές αποδόσεις.

Το μοντέλο μας προβλέπει 35% δείκτη διανομής μερίσματος, το οποίο πιστεύουμε ότι αντικατοπτρίζει μια ισορροπημένη προσέγγιση μεταξύ των επενδύσεων για ανάπτυξη και της ανταμοιβής των μετόχων, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη την άνετη χρηματοοικονομική θέση (2023 δείκτης καθαρού χρέους προς EBITDA στις 2,1 φορές).

Σε σχέση με την αποτίμηση, η μετοχή είχε μάλλον χλιαρή απόδοση τα τελευταία 2 χρόνια, με τις μετοχές να μην έχουν ακόμη αντανακλάσει την ανάκαμψη της κερδοφορίας το 2023, τις προοπτικές ανάπτυξης σε διψήφιο ποσοστό μπροστά μας και την καμπή του FCF.

Με τη μετοχή σε περίπου 7,2 φορές τον δείκτη EV/EBITDA, δηλαδή περίπου 35% έκπτωση έναντι του κλάδου στην ΕΕ, θεωρούμε ότι το σημερινό σημείο εισόδου στη μετοχή είναι ελκυστικό.

Η αποτίμησή μας με βάση τη μεθοδολογία προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF με 9,5% WACC) δημιουργεί τιμή στόχο στα 3,0 ευρώ, τοποθετώντας την εταιρεία σε αποτίμηση στις 8,6 φορές τον δείκτη EV/EBITDA για φέτος, που εξακολουθεί να είναι με πάνω από 20% έκπτωση έναντι των ανταγωνιστών της.

Ως εκ τούτου, ξεκινάμε την κάλυψη με buy», καταλήγουν οι Δραζιώτης και Αρμπουνιώτη.

Διαβάστε επίσης: 

ΣΕΒ: Πρωτοβουλίες με σκοπό την ενημέρωση των επιχειρήσεων για την ισότητα των φύλων

ΤΜΕΔΕ: Διεθνές συνέδριο με θέμα: Redefining the future horizons – Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο

Σούπερ μάρκετ: Συγκρατημένη αύξηση τιμών τον Ιανουάριο – Πού αποδίδεται