ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Eurobank Equities και η αναλύτρια Ναταλία Σβύρου Σβυριάδη εξηγούν για την Aegean Airlines ότι η αύξηση της χωρητικότητας επιβαρύνει κάπως τις προοπτικές για το 2025 και αναμένουν τώρα μεσοσταθμική μονοψήφια αύξηση των EBITDA για το 2025.
Με τις προσθήκες χωρητικότητας του ΔΑΑ να αυξάνονται σε διψήφιο ποσοστό το πρώτο εξάμηνο, αυξάνουν τις προβλέψεις τους για τη χωρητικότητα της Aegean κατά 2%, διαμορφώνοντας τώρα +6% ετήσια αύξηση των διαθέσιμων χιλιομέτρων (ASK) το 2025. Η σύσταση διατηρείται σε αγορά, αλλά η τιμή στόχος μειώνεται σε 15,60 ευρώ από 17,80 ευρώ πριν.
«Αναμένουμε ότι αυτό το σκηνικό προσφοράς θα ανεβάσει τον πήχη της αύξησης της ζήτησης για τη διατήρηση των αποδόσεων, προβλέποντας έτσι ήπιες πιέσεις στην τιμολόγηση και σταθερούς συντελεστές φόρτωσης για το 2025.
Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε μειώσει τις προβλέψεις μας για τα έσοδα κατά 1% το 2025, οι οποίες, σε συνδυασμό με την αύξηση της χωρητικότητας (6%) και το αυξημένο κόστος από την καθήλωση του στόλου, οδηγούν την πρόβλεψή μας για τα EBITDA περίπου 4% χαμηλότερα.
Ως εκ τούτου, προβλέπουμε για το 2025 EBITDA €422 εκατ. σε έσοδα €1,87 δισ. (+6% σε ετήσια βάση), ενώ βλέπουμε τα καθαρά κέρδη του 2025 να διαμορφώνονται στα €143 εκατ. (+11% σε ετήσια βάση) και να είναι 6% χαμηλότερα από την προηγούμενη πρόβλεψή μας, λόγω των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων, καθώς ο στόλος της Aegean συνεχίζει να επεκτείνεται (5 νέα αεροσκάφη ετήσια προσθήκη το 2025-2027)», εξηγεί η αναλύτρια.
«Το 2024 αποδείχθηκε αρκετά δύσκολο με αρκετές αντιξοότητες (ακινητοποίηση στόλου, συναλλαγματικό ισοζύγιο), αλλά και υψηλότερη από την αναμενόμενη πτώση του κόστους καυσίμων, όμως σε γενικές γραμμές με ισχυρές αποδόσεις.
Το επίπεδο κερδοφορίας είναι περίπου 50-60% υψηλότερο από την περίοδο πριν από την COVID, μια σημαντική επαναφορά για την κερδοφόρα βάση της Aegean. Κοιτάζοντας μπροστά, προβλέπουμε αύξηση της χωρητικότητας της Aegean κατά 5%, καθώς οι νέες παραδόσεις ξεκινούν και παρόμοια ετήσια αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 5% (μετά από +8% το 2025).
Υποθέτουμε ότι ο μέσος όρος των ναύλων μετά το 2025 θα παραμείνει σταθερός, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουμε ετήσια αύξηση των εσόδων κατά περίπου 6% το 2026-27. Σε αυτό το πλαίσιο και υποθέτοντας ότι η αποζημίωση για την καθήλωση του στόλου θα τερματιστεί έως το 2026, καθώς το αυξημένο κόστος εκπομπών θα τροφοδοτεί, μειώνουμε τις προβλέψεις μας για τα EBITDA κατά περίπου 5%, αναμένοντας ότι τα EBITDA θα φθάσουν τα 450 εκατ. ευρώ (+4% CAGR) έως το 2027.
Η μερισματική απόδοση που είναι πάνω από 7% περιορίζει, κατά την άποψή μας, την πτωτική τάση. Η Aegean έχει καταφέρει να διατηρήσει μια υγιή χρηματοοικονομική θέση παρά τις συνεχείς επενδύσεις στην επέκταση του στόλου, χάρη στη σταθερή ικανότητα δημιουργίας μετρητών.
Η εταιρεία αποπλήρωσε τα κρατικά warrants του 2024 (85 εκατ. ευρώ) και επανέλαβε τις πληρωμές μερισμάτων, σηματοδοτώντας την επιστροφή στην κανονικότητα. Κατά την άποψή μας, η μετοχή έχει έκπτωση περίπου 15% στα επίπεδα EV/EBITDA του μέσου κύκλου, συνεπώς, επαναλαμβάνουμε την αξιολόγησή μας ως buy», καταλήγει η χρηματιστηριακή.
Διαβάστε επίσης:
Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΑΔΜΗΕ, Aegean, ΕΤΕ και Eurobank
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εγνατία οδός: Άνοιξε για όλα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων – Κυκλοφορία μόνο με αλυσίδες
- Φίτσο: Προσκάλεσε τον Ζελένσκι για συνομιλίες σχετικά με την διαμετακόμιση φυσικού αερίου
- Έκτακτη σύνοδος της ΕΕ, της Βρετανίας και του γγ του ΝΑΤΟ με αντικείμενο την ευρωπαϊκή άμυνα
- Δεκάδες πετρελαιοφόρα έριξαν άγκυρα μετά τις τελευταίες αμερικανικές κυρώσεις