ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Η τράπεζα, επενδύοντας σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, αναπτύσσει τη δική της ψηφιακή τεχνολογία και περνάει στο Phygital, μια νέα τραπεζική αντίληψη που οδηγεί την τράπεζα στο μέλλον.
Μια ομάδα 150 εξειδικευμένων στελεχών στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub καταφέρνει οι τραπεζικές υπηρεσίες που της ανατίθενται να γίνονται ψηφιακές μέσα σε μόλις 8 εβδομάδες.
“Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα”, τόνισε ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Τράπεζας.
Τα επόμενα βήματα
Αφού ξεκίνησε από τα προϊόντα λιανικής τραπεζικής, στα σχέδια της τράπεζας είναι σταδιακά να ψηφιοποιήσει πιο σύνθετα προϊόντα όπως τα αμοιβαία κεφάλαια και τα ασφαλιστικά της προϊόντα και να συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσει τις ψηφιακές υπηρεσίες τραπεζικής, ενώ στοχεύει το 70% του data center το 2025 να είναι στο cloud.
Ωστόσο, σταδιακά θα περάσει από το δικό της data center το οποίο θα μειώνει, στο cloud as a service ενισχύοντας τη συνεργασία με τη Microsoft, στην οποία και θα βασιστεί για τις υπηρεσίες cloud σε λίγα χρόνια. Όπως εξηγεί ο κ. Ανέστης Πετρίδης Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής του ομίλου της Eurobank, “με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της τράπεζας.
Τονίζει ότι, από τους 150 συνεργάτες που δημιουργούν τις ψηφιακές της εφαρμογές, οι 80 είναι της Accenture, η πνευματική ιδιοκτησία όμως των ψηφιακών τραπεζικών προϊόντων ανήκει στην Eurobank. ” Ό,τι είναι κύρια δραστηριότητα και δίνει το ανταγωνιστικό τραπεζικό πλεονέκτημα θέλουμε να μας ανήκει. Η προστιθέμενη αξία της γνώσης που εμπεριέχει μια ψηφιακή υπηρεσία θα ανήκει στην τράπεζα, ενώ τις διαδικασίες όπως είναι οι υπηρεσίες cloud μπορούμε να τις έχουμε με outsourcing”.
Όσο για το μέχρι που μπορεί αν φτάσει η ψηφιοποίηση….”Πάντα υπάρχει επόμενη μέρα. Συζητάμε για το metaverse σε επίπεδο καινοτομίας μπορεί να μας φτιάξει το ψηφιακό μας κατάστημα. Δεν υπάρχει τέλος βάζουμε ένα milestone της επόμενης μέρας και κάθε φορά η εξέλιξη φέρνει νέους στόχους”, σημειώνει.
Με τις προσθήκες που έχουμε μπορεί να χρειαστούμε περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογικής ομάδας κατά 10-20%, σημειώνει ο κ. Πετρίδης, ενώ βλέπει ότι η ψηφιακή μετάβαση θα φέρει αλλαγές στις ανάγκες της τράπεζας, και μπορεί να μειώσει το προσωπικό της σε βάθος χρόνου κατά 10%. “Κλείνουμε κάποια καταστήματα, και μειώνονται πολύ οι δουλειές στις κεντρικές υπηρεσίες, καθώς τώρα γίνονται όλα αυτόματα και δε χρειάζονται κάποιες back office υπηρεσίες. Η επίδραση της τεχνολογίας είναι τόσο εμφατική που δεν μπορούμε να προβλέψουμε πώς θα μεταμορφωθεί η τράπεζα σε μερικά χρόνια”, σημειώνει.
Με ορίζοντα τη Eurobank 2030
Με ορίζοντα τη Eurobank 2030 η αναπτυξιακή στρατηγική της τράπεζας στόχο έχει να τη μετατρέψει στην πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη. Επανασχεδιάζει συστήματα, διαδικασίες παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών με άξονα τις ανάγκες των πελατών της.
Επενδύει στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και στην ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη που να είναι διαθέσιμες όταν τις θέλει και προσβάσιμες από όποιο σημείο επιθυμεί.
Η Phygital αντίληψη απαιτεί διαρκή επένδυση στους ανθρώπους και παράλληλα σε νέες υποδομές για ολοκληρωμένες σύγχρονες λύσεις, καλύπτοντας κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών. Για μια Τράπεζα «ανοικτή» 24/7: Στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.
Το Eurobank Hub
Κλειδί στη διαδικασία μετασχηματισμού της Eurobank αποτελεί το Eurobank Ηub στη Νέα Ιωνία Αττικής. Εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του Ομίλου και έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι (6) χώρες.
Στο Eurobank Ηub, σε ένα σύγχρονο χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του Technology & Digital Hub, δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης. Στο κτιριακό συγκρότημα στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της Τράπεζας. Παρέχει, παράλληλα, 625 θέσεις στάθμευσης οχημάτων και πολυάριθμες θέσεις για μοτοσυκλέτες και ποδήλατα καθώς και σταθμούς ταχυφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στον κόμβο λειτουργεί, επίσης, εστιατόριο για τους εργαζόμενους, τραπεζικό κατάστημα και δύο ΑΤΜs για τις συναλλαγές τους.
Το σύμπλεγμα κτιρίων κτίστηκε το 1927 για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη», την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και εν συνεχεία, απορροφήθηκε από την ακμάζουσα τότε Πειραϊκή Πατραϊκή. Αποτέλεσε, για αρκετές δεκαετίες, μια από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή, που έσφυζε από ζωή έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Μετά από αναδιαμόρφωσή του το 2001, εγκαταστάθηκαν εκεί τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από το 2006, ανήκει και αξιοποιείται από την Eurobank.
Στόχος ειδικά του Technology Hub, είναι η παραγωγή καινοτομίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τάσεις σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές.
Η ψηφιακή μετάβαση σε αριθμούς
- Μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται/εκτελούνται παραπάνω από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.
- Συνολικά, σε επίπεδο έτους καταγράφονται περίπου 304 εκατομμύρια login σε e-Banking και m – Banking.
- Το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών.
- Οι εγγραφές νέων πελατών παρουσίασαν αύξηση άνω του 20% το 2021.
- Ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την Τράπεζα. Μάλιστα, πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking (mobile First).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- State Department: Υποκριτική η στάση της Ρωσίας – Ανεύθυνη η ρητορική της
- Ντόναλντ Τραμπ: Προς αναβολή η καταδίκη του για την υπόθεση της Στόρμι Ντάνιελς
- Νετανιάχου: 5 εκατ. δολάρια σε όποιον από τη Λωρίδα της Γάζας παραδώσει όμηρο στο Ισραήλ
- Tiffany Studios: Το βιτρό των 12,5 εκατ. δολαρίων έσπασε το ρεκόρ δημοπρασίας για 2η φορά