ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με στόχο τα 15 εκατομμύρια τουρίστες και 7,5 με 9 δισ. ευρώ έσοδα ο ελληνικός τουρισμός ετοιμάζεται για το restart και να κερδίσει το μεγάλο στοίχημα.
Οι Έλληνες ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες τουρισμού γνωρίζουν ότι ένα από τα χαρακτηριστικά της σεζόν θα είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής καθώς πολλά εξαρτώνται από την πορεία των εμβολισμών, αλλά και τις αποφάσεις των κρατών. Ωστόσο όλοι πιστεύουν πως «φέτος θα έχουμε μία καλή χρονιά. Μία χρονιά επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού»
«Ο ελληνικός τουρισμός, φιλοδοξεί και σε αυτή την κρίση, να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της επόμενης ημέρας. Τα πεπραγμένα της προηγούμενης 10ετίας αποτελούν αναμφισβήτητα εχέγγυα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος.
Η Ελλάδα ετοιμάζεται από τα μέσα Μαΐου να ανοίξει την τουριστική σεζόν λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Το πρώτο τετράμηνο είναι τουριστικά χαμένο, και πλέον οι υψηλότεροι στόχοι του κλάδου αφορούν στο δεύτερο εξάμηνο. Και ο τουριστικός κόσμος υπολογίζει ότι τα τουριστικά έσοδα θα διαμορφωθούν μεταξύ του 40% με 50% των 18,2 δισ ευρώ του 2019.
«Το άνοιγμα της οικονομίας είναι πλέον επιτακτικό. Όπως την προηγούμενη χρονιά, έτσι και φέτος, απαιτείται ένα συντεταγμένο, στρατηγικό σχέδιο σταδιακού ανοίγματος της αγοράς. Ένα σχέδιο αυστηρών υγειονομικών κανόνων, με την παράλληλη αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων εξακολουθητικής επιτήρησης της επιδημιολογικής εξέλιξης σε όλη τη χώρα», σημείωσε ο κ. Ρέτσος.
Όπως λέει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ «παρακολουθώντας το πώς κινείται και αποφασίζει η Ευρώπη, διαπιστώνουμε πως όλα μπορεί να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή. Και αυτό προκύπτει τόσο από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τη Γερμανία, πρόσφατα τη Γαλλία, όσο και από το Ηνωμένο Βασίλειο. Εμείς όμως οφείλουμε να προχωρήσουμε ούτως ή άλλως, ανεξαρτήτως της πορείας των εμβολιασμών, σε σύνθετες δράσεις, ώστε να ενδυναμώσουμε τις ροές από τις βασικές μας αγορές, αλλά και να εμπλουτίσουμε τις χώρες προέλευσης επισκεπτών. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι συμφωνίες που θα προκύψουν, θα πρέπει μεταξύ άλλων να περιλαμβάνουν ξεκάθαρους κανόνες, ως προς τις προϋποθέσεις εισόδου και εξόδου επισκεπτών».
Το ελληνικό πατάει σε πέντε «γραμμές άμυνας» καθώς το μείζον είναι το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού για τους επισκέπτες, τους εργαζόμενους στον τουρισμό, για τους Έλληνες πολίτες.
Και αυτές οι γραμμές είναι:
-Οι τουρίστες κατά την είσοδο τους στην Ελλάδα θα πρέπει να παρουσιάζουν βεβαίωση ότι είτε έχουν εμβολιαστεί, είτε ότι έχουν νοσήσει από τον κορονοϊό, είτε θα επιδεικνύουν αρνητικό τεστ.
-Η Ελλάδα θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικά τεστ κατά την άφιξη.
-Τουρίστες που στο δειγματοληπτικό έλεγχο βρεθούν θετικοί στον ιό, θα μπαίνουν κατευθείαν σε καραντίνα και στη συνέχεια θα υποβάλλονται εκ νέου σε πιο λεπτομερές τεστ PCR.
-Οι γενικοί κανόνες ασφαλείας, όπως η υποχρέωση μάσκας, η τήρηση των αποστάσεων, οι περιορισμοί σε εστιατόρια, λεωφορεία, ξεναγήσεις και ούτω καθεξής. Οι επισκέπτες θα πρέπει να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες με τους Έλληνες. Εάν υπάρχει υποχρέωση μάσκας για τους Έλληνες πολίτες, το ίδιο θα ισχύει για όλους, είτε έχουν εμβολιαστεί είτε όχι.
-Ο εμβολιασμός των εργαζομένων στον ελληνικό τουριστικό τομέα θα συμβάλει επίσης στην προστασία από τις μολύνσεις.
Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρηματίες τουρισμού εκτιμούν ότι φέτος θα είναι ευκολότερο να παραταθεί η ταξιδιωτική περίοδος καθώς τα όποια προβλήματα με τον εμβολισμό θα επιλυθούν και εκτιμούν ότι θα υπάρχει τουριστική ζήτηση για τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike