Πιθανή θεωρείται η κατάθεση του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα το αμέσως προσεχές διάστημα, το οποίο είναι κολλημένο από τον Σεπτέμβριο του 2016 στο στάδιο των υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς. Τα υδροπλάνα παρέμειναν καθηλωμένα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4146/2013) να μην ευνοεί την απογείωση της δραστηριότητας. Η γραφειοκρατία, κυρίως στο επίπεδο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, οι δικαστικές εμπλοκές, αλλά και οι… πιέσεις ανταγωνιστικών κλάδων έχουν καθυστερήσει τη δημιουργία ενός έστω υποτυπώδους δικτύου υδατοδρομίων.

Από τις 25 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί, μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν μέχρι σήμερα αδειοδοτηθεί, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι να ξεκινήσει το πτητικό έργο την άνοιξη του 2019, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων.

Το πράσινο φως από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για την προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση και λειτουργία του υδατοδρομίου Πατρών αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να δοθεί στις αρχές της εβδομάδας. Εφόσον οι διαδικασίες δεν φρενάρουν σε δικαστικές εμπλοκές, τότε ο ανάδοχος για το «μητροπολιτικό» αεροδρόμιο του Ιονίου θα αναδειχθεί ως το τέλος Αυγούστου. Εν τω μεταξύ, είναι εφικτό ως τον ερχόμενο Μάρτιο να έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια Κεφαλλονιάς, Λευκάδας, Ιθάκης και Μεγανησίου, με την προϋπόθεση ότι οι δημόσιοι φορείς προχωρήσουν εγκαίρως τις επενδύσεις στον απαιτούμενο εξοπλισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τέλος ο μειωμένος ΦΠΑ και στα τελευταία πέντε νησιά του Αιγαίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΤΑΙΠΕΔ: Το ασαφές θεσμικό πλαίσιο καθυστερεί τις διαδικασίες – Τα «φιλέτα» του νέου ADP

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Moody’ s: Πιστωτικά θετικό γεγονός για την Ελλάδα η ελάφρυνση του χρέους αλλά μην εφησυχάζετε