ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τη Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα εκπτώσεων που ενδείκνυται για «έξυπνες» καλοκαιρινές αγορές, όπου οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές.
Ταυτόχρονα, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με τη δυνατότητα να «γεμίσουν τα ταμεία» τους για τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές, να επιβεβαιώσουν την πρόθεσή τους για καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, αλλά και να αποδείξουν, με γενναίες εκπτώσεις και χωρίς παραβάσεις, τον σεβασμό των εμπόρων προς τους πελάτες τους.
Από το 11,8% που κυμαίνονταν ο πληθωρισμός στην Ελλάδα το 2022 κατά την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, το 2023 έπεσε στο 2,7% και στο 5,5% στην Ευρωζώνη.
Ταυτόχρονα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος κινείται από την αρχή του έτους πολύ υψηλότερα από πέρυσι στα επίπεδα των 110 μονάδων, ενώ αντιθέτως, οι σχετικοί δείκτες στην Ε.Ε. και την Ευρωζώνη επιδεινώθηκαν περαιτέρω.
Φέτος τον Ιούνιο ο δείκτης τιμών καταναλωτή κινήθηκε με 2,7% σε ετήσια βάση, επιβραδύνοντας σημαντικά από το 4,1% του Μαΐου. Έτσι, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων τον φετινό Ιούλιο αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για περαιτέρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε ετήσια και μηνιαία βάση.
Η παρατεταμένη εποχή «εισαγόμενης» ακρίβειας που διανύουμε, έχουν αναγκάσει τη μέση ελληνική οικογένεια να περιορίσει τις αγορές της και να αλλάξει δραστικά καταναλωτικές συνήθειες, ξοδεύοντας σχεδόν το 60% του εισοδήματός της στις ανάγκες σίτισης και στέγασης.
Το λιανικό εμπόριο, για μια ακόμη φορά, θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστεί ο υψηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα, με τον ΔΤΚ να επιμένει στο 10,4%. Ευελπιστούμε και φέτος, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου.
Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6 δις ευρώ και να φτάσει φέτος τα 7 δις ευρώ. Άλλωστε, στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,8%, με το ύψος των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται σταθερά στα 3,4 δις ευρώ μηνιαίως.
Ένας ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό» τουλάχιστον κατά μισή μονάδα.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλης Κορκίδης, εκφράζει την πεποίθησή του πως, ο εμπορικός κόσμος της Αττικής διατηρεί έντονα την αισιοδοξία του και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση».
Επίσης, επισημαίνει πως η ένδυση και η υπόδηση, που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρούν, από την αρχή του έτους, διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και +4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών.
Το επιθυμητό είναι η σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην αγορά να συνεχιστεί τη θερινή περίοδο των εκπτώσεων, ώστε όλοι οι καταναλωτές να «εκμεταλλευτούν» τις συμφέρουσες τιμές και οι επιχειρήσεις λιανικής να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και τον όγκο πωλήσεών τους.
Διαβάστε επίσης:
Intrakat: Νέος Οικονομικός Διευθυντής Ομίλου ο Κωνσταντίνος Αδαμόπουλος
Η HIG Capital ρίχνει επιπλέον 200 εκατομμύρια στον ελληνικό τουρισμό
Από τους μικρούς της Wall Street, οι καλοπληρωμένοι μάνατζερς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Στρατηγικά βομβαρδιστικά πραγματοποίησαν πτήσεις περιπολίας στην Αρκτική
- Κωτσόβολος: Στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜΜΕ Β’»
- Κεραμέως: Πάνω από 13% οι αυξήσεις στις συντάξεις τα δύο τελευταία χρόνια
- Οι νικητές των Greek Accounting and Finance Awards 2024 powered by SOFTONE